Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nie wiem czemu, ale jakoś "dziko" dla mnie wygląda ten prototyp. Cholera, żeby tyle czekać na takiego klasyka, a nie zapominajmy - podobne wagony wciąż kursują po Węgrzech, a kiedyś także były używane przez OSE (Grecja), więc to nie tylko dla nas
Nie wiem czemu, ale jakoś "dziko" dla mnie wygląda ten prototyp. Cholera, żeby tyle czekać na takiego klasyka, a nie zapominajmy - podobne wagony wciąż kursują po Węgrzech, a kiedyś także były używane przez OSE (Grecja), więc to nie tylko dla nas
17026 Reisezugwagen MAV, 1.Kl., Typ 112, zweifarbig, Epoche IV
17027 Reisezugwagen MAV, 2.Kl., Typ 111, zweifarbig, Epoche IV
17028 Reisezugwagen OSE, 2.Kl., Typ 111, grün, Epoche IV
Na tym linku Herisa jest coś takiego:
"17013 Heizwagen der PKP, grün, Epoche IV, ex DRB, Wagen- Nr. 50 51 99-27 004-0" . Ciekawe czy to juz będzie w kwietniu Ja osobiście czekam na konstrukcję czysto Polską!
Na tym linku Herisa jest coś takiego:
"17013 Heizwagen der PKP, grün, Epoche IV, ex DRB, Wagen- Nr. 50 51 99-27 004-0" . Ciekawe czy to juz będzie w kwietniu Ja osobiście czekam na konstrukcję czysto Polską!
Piszecie że wygląda dziko, a w mojej ocenie jest to po prostu wydruk 3D pomalowany na zielono (ściany) i szaro (dach). Widocznie na etapie na którym stworzono ten prototyp, posiadali jedynie projekt 3D w komputerze i by zrobić jakąkolwiek zajawkę modeli zrobili jedynie wydruk. Bo gdyby mieli już formy, zapewne pokazaliby jakiś odlew.
EDIT:
Widzę że to samo że to wydruk 3D stwierdził akurat Karol.
Przejrzałem zdjęcia tych szkieletów Herisa i uważam, że cały dach jest do wymiany.
Jest on przede wszystkim za wysoki (przez to skosy są nienaturalnie strome) - chyba wzorowali się na Y rodem z NRD, a nie na planach konstrukcyjnych naszych 111A.
Poza tym pudło posiada kratkę wlotu powietrza do ogrzewania nawiewnego, co oznacza egzemplarze 111A z ostatnich lat produkcji. A to z kolei oznacza, że dach musi być ryflowany i bez wywietrzników nad przedziałami. Tym samym model nie może być oferowany w epoce III.
Wyjściem z sytuacji byłoby wykonanie przez Herisa formy modelu z wymiennymi elementami (kratki ogrzewania, wywietrzniki, itp.), ale to podroży koszty, więc póki co myślę to, co napisałem. Obym się mile rozczarował Tego i Wam oczywiście życzę.
No spoko, ja postanowiłem że sobie sam zbuduje jak trochę będę miał więcej czasu, to może wyjdzie coś taniej, ale taką od EFC też sobie chętnie kupię, tylko najpierw muszę sobie samochód kupić bo bez samochodu jak bez nóg i rąk, stary na złom poszedł a pracować trzeba...