• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
64 9 2
Przygotowanie dobrej formy wtryskowej i wdrożenie do produkcji kosztuje od kilkudziesięciu tysięcy Euro, nie wspomnę o wtryskarce, której koszt zaczyna się od ceny średniej klasy Mercedesa.
Koszty zrobienia formy sa duzo nizsze jesli firma robi to u siebie na miejscu.Po za tym,mamy teraz maszyny CNC i inne *******y do wyciecia tych form i nie sa to az takie koszty,pod warunkiem,ze firma robi to u siebie a nie daje komus do zrobienia.Wiec koszt za kupno maszyn szybko sie wraca bo nie sa one az tak drogie.Tym bardziej,ze nie potrzeba duzych maszyn CNC do robienia form modelowych.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
862 1 0
;) zaszalałem z marzeniami (hehe)
nie mam pojęcia czy ICC kupi cokolwiek Polskiego ale jeśli ... to nowe loki raczej pędziłyby na głównych trasach
zatem pewnie można byłoby złożyć jakiś skład wagonów z pominięciem Husarza :) (którego nigdy nie kupie)
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.029 16 0
;) zaszalałem z marzeniami (hehe)
nie mam pojęcia czy ICC kupi cokolwiek Polskiego ale jeśli ... to nowe loki raczej pędziłyby na głównych trasach
zatem pewnie można byłoby złożyć jakiś skład wagonów z pominięciem Husarza :) (którego nigdy nie kupie)
nowe loki hehe dobre widziałem na yt jak nowe loki ciągną g.wna na podrzędnych stacjach, oni tam na tym pkp podpinaja jak leci byle co, szefem pkptopowinien byc ktos kto kocha kolej, bylby pasjonatem jej, za rowno rzeczywistej jak i modeli, poza tym bylby dobrym managerem a niestety takich nie ma w polskiej pkp, jak tak obserwuje to forum co tu ludzie pisza to tu nie jeden jest lepszym managerem niz ten czy tamten na pkp, wy jestescie ludzmi z pasja, kochacie to co robicie, szkoda ze tak nie wielu to docenia(n) czemu nie zakladacie stowarzyszen? nie laczycie sie w grupy?
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Witam, przerywając rozmowy o galeriach i sklepach, chciałbym wrócić do tematu. Za miesiac ukazuje się model Herisa 111A, czy wiadomo już jaki będzie przydział modeli w IIIc i w IV epoce?? Jest ktos taki, kto mógłbysię już podzielić tą informacją??
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.790 15 0
Przyłączam się do pytania.
Najbardziej popularny wagon osobowy 111A za miesiąc ma już być niby w sprzedaży, a jeszcze nic konkretnego o nim nie wiemy.
Chyba, że ktoś posiada jakieś informacje?
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Ja oprócz m.in. tej informacji z 26 lutego 2013:
http://www.dcc24.eu/content/wagony-typu-111a-112a-113a-od-herisa
...niczego innego nie znalazłem. Jak nadmienił kol. kofacela, zapowiadany jest na kwiecień 2013, więc za jakiś miesiąc powinien się chyba ukazać. O przydziałach jeszcze nie ma informacji z Herisa, tylko tyle: http://www.heris-modelleisenbahn.de/modelleisenbahnen/andere-laender.html
Też mam chrapkę - na drugą klasę.

Z ciekawych informacji z pierwszego cytowanego linka warto wymienić tą:

Wagon osobowy PKP typ 111
Całkowicie nowa forma,
wagon wiernie odpowiada polskiej konstrukcji.
Malowanie kremowo-zielone.

(fotka z podanej strony)
 

Załączniki

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Ja oprócz m.in. tej informacji z 26 lutego 2013:
http://www.dcc24.eu/content/wagony-typu-111a-112a-113a-od-herisa
...niczego innego nie znalazłem. Jak nadmienił kol. kofacela, zapowiadany jest na kwiecień 2013, więc za jakiś miesiąc powinien się chyba ukazać. O przydziałach jeszcze nie ma informacji z Herisa, tylko tyle: http://www.heris-modelleisenbahn.de/modelleisenbahnen/andere-laender.html
Też mam chrapkę - na drugą klasę.

Z ciekawych informacji z pierwszego cytowanego linka warto wymienić tą:

Wagon osobowy PKP typ 111
Całkowicie nowa forma,
wagon wiernie odpowiada polskiej konstrukcji.
Malowanie kremowo-zielone.

(fotka z podanej strony)
Te informacje pochodzą z katalogu Herisa, oraz dostępne sa też na stronie lokomodel.pl, więc ich wiarygodność zostanie dopiero zwrefikowana po ukazaniu się modelu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Ja wiem, że prezentowany prototyp pudła (bo podwozie jest z innego modelu) to to samo, co Heris pokazuje już kilka lat i że końcowy model może bardzo się różnić, ale taki, jak ten nie bardzo się nadaje na III epokę, przede wszystkim ze względu na szerokie okna w WC (i w korytarzu na przeciw WC) i prostą dolna krawędź pudła. Nie bardzo też widzę, czy dach jest ryflowany, czy gładki, jaki był w pierwszych seriach. Nawiasem mówiąc, ciekaw jestem, jaka ma być różnica między "ciemno zielonym" (Reisezugwagen PKP, Typ 112, dunkelgrün, 1.Kl., Ep.III) malowaniem modeli w III epoce i "zielonym" w IV (Reisezugwagen PKP, Typ111, grün, 2.Kl., Ep. IV)? Powinien to być ten sam, oliwkowy kolor, mam nadzieję, że nie wymyślą, że w IV epoce ma być cały jasnozielony w tym odcieniu, co kremowo-zielone IV/V epoki! No ale zobaczymy jak się modele ukażą, choć wątpię, by nastąpiło to w kwietniu tego roku.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.790 15 0
ten skos na dachu trochę mnie martwi(n)
Ten prototyp na zdjęciu jest z bardzo wczesnej fazy produkcji.
Mam nadzieję, że w produkcji seryjnej poprawią wszystkie niezgodności.
Dzięki temu wagonowi można zrobić w końcu klasyczny skład pośpieszny ep. IV/V.
Bo przecież mało prawdopodobne, żeby w rzeczywistości jeździły składy zestawione z samych wagonów YB :)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
926 79 5
Podobnie, jak Andrzejowi, pierwsze rzuciło się w oczy te rozróżnienie malowania ciemnozielone/zielone.
W kwietniu są targi w Dortmundzie, jeżeli tam Heris nic nie pokaże, to raczej wątpię, że ten model będzie w kwietniu.
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
858 14 1
ten skos na dachu trochę mnie martwi(n)
Mnie też. Nie mam fobii na punkcie zgodności modelu z oryginałem, ale model za 200zł podstawowej geometrii powinien się trzymać. Dla mnie taki skos jest nie do przyjęcia. To tak jak by spierdzielić przód EU07. Temat już był wałkowany jakiś czas temu i o ile pamiętam to Heris miał nawet zwracaną uwagę na tą nieprawidłowość, zobaczymy czy wzięli sobie to do serca.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
626 118 2
O wyprodukowaniu formy, technologii, materiałach, cenach itd.,to nawet na fachowym forum nie ma tylu specjalistów.
Chińczycy nie wiedzą, jaki tu marnuje się potencjał.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Pisałem o jednolitym malowaniu ciemno zielonym i zielonym w epoce III i IV, a nie dwukolorowym w epoce IV (zweifarbig, Epoche IV). Przeczytajcie uważnie listę na stronie Herisa, do której link podał kolega jafrap.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki