• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2024

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
Tegoroczna zapowiedź rumuńskiego sklepu HGD modelu wagonu piętrowego TE56 od Rivarossi.
Model wyprodukowany na wyłączność sklepu HGD. Zmodyfikowana forma zgodna z wagonami eksploatowanymi przez rumuńskiego przewoźnika CFR. Przewidywany czas dostawy: IV kwartał 2024 r. Cena: 1625.00 lei.

HGD55001 - 50 53 16-17 221-0 (TE56a), 50 53 26-17 222-6 (TE56b), 50 53 26-17 223-4 (TE56b), 50 53 26-17 224-3 (TE56b ), trasa Cluj Napoca-Sighetul Marmatiei, stacja Cluj Napoca, ep. IV.
417492629_918139470321935_7796505840465582383_n.jpg

417513714_918139623655253_3477404342493848748_n.jpg 417496503_918139620321920_7522732741780095955_n.jpg
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
507 16 0
Model dźwigu DB firmy ROCO 56240, który jak kojarzę był już kiedyś wydany, a teraz to chyba wznowienie. A do kolegów mam pytanie, czy Polska kolej była lub jest w posiadaniu takiego dźwigu, chociaż jednej sztuki?
IMG_20240228_182414.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Ten dźwig nawet nigdy nie był ani jeden egzemplarz na kontynencie europejskim. Jest to konstrukcja amerykańska i była eksploatowana na kolejach Ameryki Północnej. W Europie niestety nie mógłby być eksploatowany ze względu na zbyt duże naciski osiowe i też nie mieści się w skrajni europejskiej.
Jest to niestety ostatni relikt europeizacji amerykańskich modeli jaka miała miejsce w historii firmy Roco na początku jej wchodzenia na rynek modeli europejskich. Zwyczajnie na początku tłukli modele dla Ameryki dla takich firm jak Atlas i ConCor a gdzieś na początku lat siedemdziesiątych pomyśleli o produkcji na rynek europejski a że na początku opracowali tylko kilka wagonów towarowych to sięgnęli po tabor amerykański.
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
263 5 0

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
M62/BR 120 po liftingu;)
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.

Roco 71778, 71779, 79779 - 120 193-8 DR, Rbd Halle Bw Leipzig-Wahren, [REV|7|Ds 1.11.79], ep. IV
71778 (4).jpg
71778 (3).jpg

71778 (1).jpg 71778 (2).jpg 71778 (5).jpg


Więcej: modellbahninfo.org
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Wygląda ciekawie. W sumie jak im konkurencja weszła ze swoimi modelami to muszą coś zrobić by ich modele nadal były atrakcyjne. Widzę że chyba też coś zrobili z wnętrzami kabiny bo wyglądają na wielokolorowe i trochę lepiej zrobione. Miejmy tylko nadzieję że nadal montują te swoje dobre silniki a nie chińską tandetę jak w ST44 360.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 25 2
Trix z Märklinem ogłosili Überraschungsmodell 2024 i będzie to parowóz 18 323 z epoki III.
Z ekstrasów wartych odnotowania wbudowany dynamiczny generator dymu i rozkładana blacha na przejściu między budką, a tendrem ;)
O cenie nie piszę, żeby nie denerwować
KLIK
IMG_4720.jpeg
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
M62/BR 120 po liftingu;)
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.

Roco 71778, 71779, 79779 - 120 193-8 DR, Rbd Halle Bw Leipzig-Wahren, [REV|7|Ds 1.11.79], ep. IV
Tutaj relacja z drehscheibe - pokazano "bebechy" ;)
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10730791


A te cysterny VTG są spotykane na naszych torach?
 
Ostatnio edytowane:

Barrron

Użytkownik
Reakcje
40 40 0
M62/BR 120 po liftingu;)
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.

Roco 71778, 71779, 79779 - 120 193-8 DR, Rbd Halle Bw Leipzig-Wahren, [REV|7|Ds 1.11.79], ep. IV
Zobacz załącznik 1039130 Zobacz załącznik 1039131
Zobacz załącznik 1039132 Zobacz załącznik 1039134 Zobacz załącznik 1039133


Więcej: modellbahninfo.org
Wg opisu na stronie Roco, miały być przestrzenne zamontowane wycieraczki, nie odlane na przedniej szybie... tym czasem raczej z tego co widać tak nie jest... czy ma ktoś ten model, albo zdjęcia gdzie można to zweryfikować? Jeśli tak nie zrobiono, to czemu to podawali, że taką modernizację model będzie posiadał?
 

Noah

Znany użytkownik
Reakcje
606 3 0
A ACME planuje udostępnić w ogóle katalog w formie elektronicznej?
Papierowy jest już jakiś czas dostępny w sklepach, w internecie są tylko skany wybranych stron. Robią z tego wielką tajemnicę. :rolleyes:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
pomiędzy Hamburgiem, Altoną i Lörrach.
Nie "między Hamburgiem, Altoną i Lörrach", a między stacją Hamburg Altona i Lörrach - przecinek robi tu dużą różnicę. Hamburg Altona to stacja w zachodniej dzielnicy Hamburga, która "od zawsze" była i jest końcową i początkową stacją większości pociągów z i do miejscowości leżących w głębi Niemiec. Stacja Hamburg Hauptbahnhof (Hamburg Główny) jest stacją przelotową w centrum miasta i pełni rolę podobną do Dworca Centralnego w Warszawie. Większość pociągów (nie jestem pewien, czy wszystkie) przejeżdża przez Hamburg Hbf, oczywiście z postojem, ale nie zaczyna ani nie kończy tam biegu. Nawiasem mówiąc, stacja Lörrach, leżąca w Niemczech na północ od szwajcarskiej Bazylei, pełni trochę podobną funkcję dla stacji Basel Bad, leżącej wprawdzie na terenie Szwajcarii, ale obsługiwanej przez koleje niemieckie DB i praktycznie będącej częścią niemieckiej sieci kolejowej. Różnica jest jednak taka, że w przeciwieństwie do Hamburga Hbf, na stacji Basel Bad zaczyna i kończy bieg większość pociągów przyjeżdżających z głębi Niemiec.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki