Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tegoroczna zapowiedź rumuńskiego sklepu HGD modelu wagonu piętrowego TE56 od Rivarossi.
Model wyprodukowany na wyłączność sklepu HGD. Zmodyfikowana forma zgodna z wagonami eksploatowanymi przez rumuńskiego przewoźnika CFR. Przewidywany czas dostawy: IV kwartał 2024 r. Cena: 1625.00 lei.
Model dźwigu DB firmy ROCO 56240, który jak kojarzę był już kiedyś wydany, a teraz to chyba wznowienie. A do kolegów mam pytanie, czy Polska kolej była lub jest w posiadaniu takiego dźwigu, chociaż jednej sztuki?
Ten dźwig nawet nigdy nie był ani jeden egzemplarz na kontynencie europejskim. Jest to konstrukcja amerykańska i była eksploatowana na kolejach Ameryki Północnej. W Europie niestety nie mógłby być eksploatowany ze względu na zbyt duże naciski osiowe i też nie mieści się w skrajni europejskiej.
Jest to niestety ostatni relikt europeizacji amerykańskich modeli jaka miała miejsce w historii firmy Roco na początku jej wchodzenia na rynek modeli europejskich. Zwyczajnie na początku tłukli modele dla Ameryki dla takich firm jak Atlas i ConCor a gdzieś na początku lat siedemdziesiątych pomyśleli o produkcji na rynek europejski a że na początku opracowali tylko kilka wagonów towarowych to sięgnęli po tabor amerykański.
M62/BR 120 po liftingu
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.
Wygląda ciekawie. W sumie jak im konkurencja weszła ze swoimi modelami to muszą coś zrobić by ich modele nadal były atrakcyjne. Widzę że chyba też coś zrobili z wnętrzami kabiny bo wyglądają na wielokolorowe i trochę lepiej zrobione. Miejmy tylko nadzieję że nadal montują te swoje dobre silniki a nie chińską tandetę jak w ST44 360.
Trix z Märklinem ogłosili Überraschungsmodell 2024 i będzie to parowóz 18 323 z epoki III.
Z ekstrasów wartych odnotowania wbudowany dynamiczny generator dymu i rozkładana blacha na przejściu między budką, a tendrem
O cenie nie piszę, żeby nie denerwować KLIK
M62/BR 120 po liftingu
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.
M62/BR 120 po liftingu
Według producenta w modelu dokonano następujących poprawek:
■ Kompletne przewody hamulcowe z nowymi zbiornikami powietrza;
■ Szczegółowa replika wózków;
■ Przestrzenne uchwyty manewrowe pod zderzakami;
■ Zamontowane oświetlenie kabiny i maszynowni; możliwość przełączania w trybie cyfrowym.
Wg opisu na stronie Roco, miały być przestrzenne zamontowane wycieraczki, nie odlane na przedniej szybie... tym czasem raczej z tego co widać tak nie jest... czy ma ktoś ten model, albo zdjęcia gdzie można to zweryfikować? Jeśli tak nie zrobiono, to czemu to podawali, że taką modernizację model będzie posiadał?
ACME 55312 - Reprodukcja pociągu BTE AutoReiseZug obsługiwanego przez firmę RDC w Niemczech, pomiędzy Hamburgiem, Altoną i Lörrach. Zestaw składa się z niedawno zmodyfikowanego wagonu sypialnego WLABmz typu MUn i trzech wagonów sypialnych Bvcmz248.1, wszystkie w niebieskich barwach niemieckiej firmy.
A ACME planuje udostępnić w ogóle katalog w formie elektronicznej?
Papierowy jest już jakiś czas dostępny w sklepach, w internecie są tylko skany wybranych stron. Robią z tego wielką tajemnicę.
Nie "między Hamburgiem, Altoną i Lörrach", a między stacją Hamburg Altona i Lörrach - przecinek robi tu dużą różnicę. Hamburg Altona to stacja w zachodniej dzielnicy Hamburga, która "od zawsze" była i jest końcową i początkową stacją większości pociągów z i do miejscowości leżących w głębi Niemiec. Stacja Hamburg Hauptbahnhof (Hamburg Główny) jest stacją przelotową w centrum miasta i pełni rolę podobną do Dworca Centralnego w Warszawie. Większość pociągów (nie jestem pewien, czy wszystkie) przejeżdża przez Hamburg Hbf, oczywiście z postojem, ale nie zaczyna ani nie kończy tam biegu. Nawiasem mówiąc, stacja Lörrach, leżąca w Niemczech na północ od szwajcarskiej Bazylei, pełni trochę podobną funkcję dla stacji Basel Bad, leżącej wprawdzie na terenie Szwajcarii, ale obsługiwanej przez koleje niemieckie DB i praktycznie będącej częścią niemieckiej sieci kolejowej. Różnica jest jednak taka, że w przeciwieństwie do Hamburga Hbf, na stacji Basel Bad zaczyna i kończy bieg większość pociągów przyjeżdżających z głębi Niemiec.