Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pewna ciekawostka od PIKO 97313, ma się pojawić w połowie roku
Cytat: W grudniu 2023 roku po ponad 30 latach zakończył się okres użytkowania lokomotyw serii 1700 w NS (Kolejach Holenderskich). Z tej okazji, 19 listopada 2023, odbyła się pożegnalna podróż po Holandii. W pociągu specjalnym wykorzystano także wagony IC specjalnie przygotowane na tę okazję. Aby uczcić tę pożegnalną podróż, PIKO wypuszcza w skali H0 (seria Expert), pod numerem 97313, dwuczęściowy zestaw wagonów IC, z autentycznym nadrukiem. Zestaw wagonów, składający się z wagonu II klasy oraz restauracyjnego, będzie wydany tylko raz.
Póki co nie, ale chyba chcą wejść w TT, właśnie modelami wagonów sypialnych. Niemiecki sklep elriwa zbiera zamówienia do 31 marca. W zależności od liczby złożonych zamówień, projekt może zostać wdrożony do produkcji lub nie - zarówno wszystkie warianty (16 dostępnych wariantów) jak i tylko niektóre, w zależności od zainteresowania klientów poszczególnymi wariantami. Tymczasowo zostały one oznaczone numerami katalogowymi modeli w wielkości H0 z dopiskiem '-TT', stąd Kolega @Voyager554 napotkał na "sprzeczne" informacje. Jeżeli modele zostaną wyprodukowane, otrzymają później własne numery katalogowe.
Na początku lat 60 amerykańskie kompanie kolejowe D&RGW i SP potrzebowały mocnych lokomotyw do prowadzenia pociągów towarowych, między innymi na górskich liniach w Górach Skalistych oraz na obszarze Sierra Nevada. Gdy amerykański producent EMD nie sprostał zadaniu wzrok zamawiających skierował się na Niemcy. Firma Krauss-Maffei produkowała udane lokomotywy spalinowe ML 3000 z przekładnią hydrauliczną. Ten typ przeniesienia napędu gwarantował nie tylko pożądaną moc, ale również oferował większą siłę pociągową przy niższym stosunku mocy do masy. Dysponujące mocą nominalną 4000 KM maszyny typu ML 4000 C’C’ były najmocniejszymi lokomotywami jednoramowymi swoich czasów. Kompanie D&RGW oraz SP zamówiły na początek po trzy lokomotywy, które w 1961 wyeksportowano do USA. Obciążenie w D&RGW znacznie przekraczało dostępną moc, dlatego też już na początku 1964 lokomotywy sprzedano kompanii SP. Maszyny na tyle dobrze spełniły wymogi tego przewoźnika, że w 1963 roku zamówił on w Krauss-Maffei dodatkowych 15 lokomotyw z drugiej serii. Maszyny ML 4000 C’C‘ pozostały w służbie w SP do 1968 roku.
Źródło: PIKO Nowości 2023.
Tylko CZY ... ?! Dokładnie ten typ Zans cysterny ze szczegółami występuje w malowaniu VTG w oryginale ? Ja w necie nie znalazłem...
I nie znalazłem też mojego setu PIKO 58253 2er Set Chemiekesselwagen Ermewa D-E RMD ...
Najwyraźniej i Roco i Piko rozszerza ofertę tych cystern o malowania nie do końca identyczne z wersją swego opracowania...
No dobrze, tylko czy aby na pewno nie było wariacji tych konstrukcji bardziej przypominających tych przedmiotowe modele (np. bez tego uchwytu na dennicy)? Może te w linku są najnowszymi wersjami cystern a starsze były inne? PS. Prośba Admina o przeniesienie ostatnich postów o cysternach do wątku:https://forum.modelarstwo.info/threads/baza-mieszanych-składów-cystern-i-ich-modele.50993/