• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2024

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
193 1 0
w przeciwieństwie do Hamburga Hbf, na stacji Basel Bad zaczyna i kończy bieg większość pociągów przyjeżdżających z głębi Niemiec.
Nie zgodzę się. Jak widać w poniższej tabeli: https://kursbuch.bahn.de/hafas/kbvi...nicht_10082024_30082024_G01022024.pdf&orig=sS
wszystkie pociągi dalekobieżne kończą bieg na stacji Basel SBB, stacja Basel Bad jest dla nich tylko jednym z zatrzymań. Za to tutaj kończy bieg większość pociągów regionalnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Nie zgodzę się. Jak widać w poniższej tabeli: https://kursbuch.bahn.de/hafas/kbvi...nicht_10082024_30082024_G01022024.pdf&orig=sS
wszystkie pociągi dalekobieżne kończą bieg na stacji Basel SBB
Po pierwsze, znaczna część z tych pociągów dalekobieżnych nie kończy biegu w Basel SBB, tylko jedzie dalej, czasem jeszcze bardzo daleko. Więc do porównania należałoby wziąć tylko te pociągi, które kończą trasę albo w Basel Bad, albo w Basel SBB, a pominąć wszystkie te, które jadą dalej w głąb Szwajcarii, a często i jeszcze dalej. A po drugie, nie zamierzam się kłócić czy 51, czy 49% z tych pociągów kończy bieg na stacji Basel Bad, chodziło mi o pewne (choć stosunkowo niewielkie) podobieństwo sytuacji Hamburg HBF - Hamburg Altona do sytuacji Basel Bad - Lörrach. Ale w sumie jakie to ma znaczenie...
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
W tej krótkiej prezentacji nowości od Roco LINK TUTAJ, warto zwrócić uwagę na nową formę wagonów piętrowych od Bombardiera (mniej więcej w połowie filmu). Wagony mają mieć kondensatory do podtrzymania oświetlenia... Niestety wśród przewoźników, Pan Dyrektor Doering z Roco, nie wymienił Kolei Mazowieckich. Ale nie sądzę, żeby się tego trzymać.
1710881335228.png

Dalej w filmie pokazane są nowe opracowania wagonów i na tych przykładach widać jak duży postęp poczyniło Roco w odwzorowaniu wnętrza. Już nie mają daleko do poziomu Robo czy ACME, jeśli chodzi o poziom szczegółowości.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
Tutaj jeszcze jedna (ciekawsza niż poprzednia) prezentacja ESU

Co ciekawe - mocno przerobiona została BR94 (na filmie jeszcze jako widać raczej model stary), co bardzo cieszy, bo dotąd było tam sporo niedociągnięć. Przede wszytkim cieszy fakt, że wszystkie części wiązarów mają być z metalu (do tej pory - jak widać na filmie - to mieszanka metalu i bardzo źle wyglądającego plastiku).
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
207 7 0
W tej krótkiej prezentacji nowości od Roco LINK TUTAJ, warto zwrócić uwagę na nową formę wagonów piętrowych od Bombardiera (mniej więcej w połowie filmu). Wagony mają mieć kondensatory do podtrzymania oświetlenia... Niestety wśród przewoźników, Pan Dyrektor Doering z Roco, nie wymienił Kolei Mazowieckich. Ale nie sądzę, żeby się tego trzymać.
Zobacz załącznik 1042456
Dalej w filmie pokazane są nowe opracowania wagonów i na tych przykładach widać jak duży postęp poczyniło Roco w odwzorowaniu wnętrza. Już nie mają daleko do poziomu Robo czy ACME, jeśli chodzi o poziom szczegółowości.
Tylko czy ten Twindexx będzie w pełnej skali czy skrócony 1:100?
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
A tam za tą BR62 stoi U-Boot? Ktoś zrobił w końcu nowe opracowanie?
Tak, stoi "U-boot" - to kolejna edycja modelu firmy PIKO produkowanego już od ponad 10 lat - konkretnie to od 2011 roku. W gablocie wystawiono tegoroczną nowość w postaci:

PIKO 59943 (wersja analogowa)
PIKO 59944 (wersja cyfrowa z dźwiękiem, system DC)
PIKO 59843 (wersja cyfrowa z dźwiękiem, system AC)
lokomotywa spalinowa 219 021-3 DB AG [REV|DCX|10.4.96]

48892_59843_id=39011.jpg
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
897 34 1
Taki brzydszy fiat.
A propos, czy Piko może odświeżyło jakaś niemiecka lokomotywę? Mam na myśli zarówno budę jaki i elektronikę...
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
Czyli SM42 też nigdy nie odświeżą. Chyba że inny podmiot wypuści coś w aktualnej geenracji.
"Nigdy nie mów nigdy" - mawiają... jeśli chodzi o modele lokomotyw SM42/SP42 to coś zostało zmienione w napędzie - nie wiem czy silnik, przekładnia, a może jedno i drugie - faktem jest, że miniatury tych lokomotyw produkowane od kilku lat, cechują się o niebo lepszą kulturą jazdy, aniżeli modele z poprzednich edycji.
 

1986Andy

Użytkownik
Reakcje
56 5 0

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
A BR62, czyli "mała zero-jedynka" Piko wygląda bardzo fajnie
Tu jedno foto jeszcze niegotowego modelu, ale koła czy ażurowa rama ponad przednim wózkiem zapowiadają naprawdę piękny parowóz.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10746776
W sumie porównanie BR62 do BR01 ma jak najbardziej swój sens. Jak się dobrze przyjrzeć lokomotywie serii 62 to ma ona dość nietypową sylwetkę jak na tendrzak. Brak skrzyń wodnych po bokach kotła i umieszczenie wszystkich zapasów z tyłu kabiny sprawia wrażenie że wygląda jak parowóz z "dospawanym" małym tendrem. Projekt BR62 powstał równolegle z niezrealizowanym projektem lokomotywy serii 20 i zaprojektowano te same podzespoły. Podobnie zunifikowano serie 24 i 64. Lokomotywy serii 20 i 62 zaprojektowano do eksploatacji na liniach głównych o dopuszczalnym nacisku osiowym 20T. Przyjęto do realizacji projekt lokomotywy serii 62 do obsługi pociągów osobowych i pospiesznych na krótkich odcinkach bez konieczności obracania lokomotywy na stacji zwrotnej. Na skutek wielkiego kryzysu zbudowano zaledwie 15 lokomotyw tej serii a DRG z dużym opóźnieniem odbierało lokomotywy od producenta. Także modernizacja linii kolejowych na naciski osiowe 20T też się opóźniała więc zrezygnowano z produkcji dalszych egzemplarzy serii 62 a produkcji serii 20 w ogóle nie podjęto. Czasami mnie nachodzi pomysł wykonania modelu lokomotywy serii 20 na bazie modelu serii 62. Chyba nie trudno sobie wyobrazić jak mogła by wyglądać lokomotywa serii 20, jak się spojrzy na lokomotywę serii 62. Ale chyba tego nie zrobię bo jakoś nie jestem zbytnio przekonany do modeli z fantazji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki