• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

Kudlaty

Aktywny użytkownik
Reakcje
727 23 1
Jak Piko chce to potrafi przestrzenne poręcze, pożądane wycieraczki, zero UV, oznaczenia naniesione tamponem, filigranowe pantografy, wózki nawet koła wyglądają ok.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.139 129 19
tampodrukiem ;), chyba, że Kolega tak specjalnie ;)
Świadomie :) .
@Remaj12 - niech Szanowny Kolega mi wybaczy...
Oczywiście ;) . Sam wiele lat pisałem tampodruk, ale kiedyś przeczytałem wpis jednego znanego użytkownika, którego szanuję, a on pisał konsekwentnie tampondruk. Zaciekawiło mnie to i postanowiłem to zweryfikować. Okazuje się, że prawidłową formą jest właśnie tampondruk. Nazwa tej techniki, tak jak wspomnieli inni koledzy, pochodzi rzecz jasna od zastosowania stempla zwanego właśnie tamponem, stąd tampondruk.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.577 120 86
Po kontenerach można się domyślać, że jadą 'Nowym Jedwabnym Szlakiem'. Czyli do Łodzi i być może do Gdańska (Terminal Baltic Hub)


DCT Gdańsk zmodernizował kolej. To krok w stronę ekologicznego transportu

Te wagony są o tyle ciekawe, że moga wieźć także naczepy samochodowe z kontenerami jak i same kontenery.

 
Ostatnio edytowane:

ogi76

Użytkownik
Reakcje
142 10 0
Po kontenerach można się domyślać, że jadą 'Nowym Jedwabnym Szlakiem'. Czyli do Łodzi i być może do Gdańska (Terminal Baltic Hub)


DCT Gdańsk zmodernizował kolej. To krok w stronę ekologicznego transportu

Te wagony są o tyle ciekawe, że moga wieźć także naczepy samochodowe z kontenerami jak i same kontenery.

Zamiast tamponów wagony od ESU w sklepie Przystanek Sklep. Zobacz załącznik 935659
Mam te wagony z poprzedniej edycji. Mogę powiedzieć że są niesamowicie dobrze wykonane. Mocowania tych kontenerów to mistrzostwo świata, podobnie jaki i same kontenery (PT Trains, otwierane). Jedyny mankament to właściwości jezdne. Nie ma takiej tragedii jak w szutrówkach Albert Modell (dla mnie to model statyczny), ale nie jeżdżą tak gładko jak T3000e od Roco. Pasują do nich bez problemu kontenery od ACME i naczepy Roco. Niesamowite jest dla mnie to że są praktycznie w tej samej cenie co T3000e od Roco.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.005 1 0
Chciałem wrócić do zapowiedzi, która funkcjonuje już od dłuższego czasu (nawet zdążyła już zniknąć, a następnie znowu się pojawiła). Chodzi mi o Nord Express z 1936 (WM 1001) - w wydaniu LS Models.
Pierwotnie zapowiadany 7-mio wagonowy zestaw posiadać miał w składzie 3 wagony do Niegorełoje, i po 1-ym do Bukaresztu, Rygi, Kopenhagi i Berlina.
W między czasie pojawił się 2-wu wagonowy zestaw uzupełniający WM 1001-1. Niestety przez dłuższy czas nie mogłem znaleźć informacji o relacji tych wagonów, a później okazało się, że zmienił się skład pierwotnego zestawu - doszedł jeden wagon bagażowy, ubył osobowy.
Dzisiaj wreszcie udało mi się zdobyć informacje odnośnie obu zestawów i niestety (dla mnie) ale w zestawie głównym są już tylko 2 wagony do Niegorełoje (sypialny i bagażowy) i 1 do Rygi. Pozostałe to Berlin - 2 wagony, Liege i Kopenhaga po jednym.
Brakujący wagon do Niegorełoje i do Bukaresztu znajdą się zestawie uzupełniającym.
Co ciekawe na Lippe jest pokazana zaktualizowana wizualizacja ale opis jest tylko częściowo aktualny: rodzaje wagonów uwzględniają aktualizację, ale relacje poszczególnych wagonów odnoszą się jeszcze do "starego" zestawu.
"Stary" skład (WM 1001)
ls-models-22311001-szemelykocsi-7-db-nord-express-ciwl-1936-668266.jpg
nowy (MW 1001)
ls_models_railexpo_2022_models_world_brochure_1-s.jpg
i zestaw uzupełniający (MW 1001-1)
ls_models_railexpo_2022_models_world_brochure_2-s.jpg
 

ogi76

Użytkownik
Reakcje
142 10 0
A napisz proszę o trudnościach jakie sprawiają w jeździe. W sensie, że wypadają z torów?
Nie wypadają z torów. Mam siedem sztuk z czego jeżdżę sześcioma. W siódmym wylądowały wózki o najgorszych właściwościach jezdnych.
Po nasmarowaniu, nie jest tragicznie, ale opór jaki stawia wagon jest i tak większy niż platformy T3000e od Roco. Nie jest to jakiś dramat, ale nie jest idealnie. Wagony bezbłędnie pokonują wszelkie rozjazdy, łuki, nie wypadaja z torów przy awaryjnym STOP.
Reasumując, chodzi o to że po pchnięciu nie "toczą się bez końca", jak dopiero co wspomniane T3000e.
Dodam jeszcze że kontenery PT Trains są na allegro i pasują też do platform ACME.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki