Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jak Piko chce to potrafi przestrzenne poręcze, pożądane wycieraczki, zero UV, oznaczenia naniesione tamponem, filigranowe pantografy, wózki nawet koła wyglądają ok.
Nie rozumiem, jakie drugie? @Qmaty - cóż, dzięki, człowiek całe życie się uczy...choć termin tampodruk jest bardzo popularny @Remaj12 - niech Szanowny Kolega mi wybaczy...
Oczywiście . Sam wiele lat pisałem tampodruk, ale kiedyś przeczytałem wpis jednego znanego użytkownika, którego szanuję, a on pisał konsekwentnie tampondruk. Zaciekawiło mnie to i postanowiłem to zweryfikować. Okazuje się, że prawidłową formą jest właśnie tampondruk. Nazwa tej techniki, tak jak wspomnieli inni koledzy, pochodzi rzecz jasna od zastosowania stempla zwanego właśnie tamponem, stąd tampondruk.
Mam te wagony z poprzedniej edycji. Mogę powiedzieć że są niesamowicie dobrze wykonane. Mocowania tych kontenerów to mistrzostwo świata, podobnie jaki i same kontenery (PT Trains, otwierane). Jedyny mankament to właściwości jezdne. Nie ma takiej tragedii jak w szutrówkach Albert Modell (dla mnie to model statyczny), ale nie jeżdżą tak gładko jak T3000e od Roco. Pasują do nich bez problemu kontenery od ACME i naczepy Roco. Niesamowite jest dla mnie to że są praktycznie w tej samej cenie co T3000e od Roco.
Chciałem wrócić do zapowiedzi, która funkcjonuje już od dłuższego czasu (nawet zdążyła już zniknąć, a następnie znowu się pojawiła). Chodzi mi o Nord Express z 1936 (WM 1001) - w wydaniu LS Models.
Pierwotnie zapowiadany 7-mio wagonowy zestaw posiadać miał w składzie 3 wagony do Niegorełoje, i po 1-ym do Bukaresztu, Rygi, Kopenhagi i Berlina.
W między czasie pojawił się 2-wu wagonowy zestaw uzupełniający WM 1001-1. Niestety przez dłuższy czas nie mogłem znaleźć informacji o relacji tych wagonów, a później okazało się, że zmienił się skład pierwotnego zestawu - doszedł jeden wagon bagażowy, ubył osobowy.
Dzisiaj wreszcie udało mi się zdobyć informacje odnośnie obu zestawów i niestety (dla mnie) ale w zestawie głównym są już tylko 2 wagony do Niegorełoje (sypialny i bagażowy) i 1 do Rygi. Pozostałe to Berlin - 2 wagony, Liege i Kopenhaga po jednym.
Brakujący wagon do Niegorełoje i do Bukaresztu znajdą się zestawie uzupełniającym.
Co ciekawe na Lippe jest pokazana zaktualizowana wizualizacja ale opis jest tylko częściowo aktualny: rodzaje wagonów uwzględniają aktualizację, ale relacje poszczególnych wagonów odnoszą się jeszcze do "starego" zestawu.
"Stary" skład (WM 1001)
nowy (MW 1001)
i zestaw uzupełniający (MW 1001-1)
Nie wypadają z torów. Mam siedem sztuk z czego jeżdżę sześcioma. W siódmym wylądowały wózki o najgorszych właściwościach jezdnych.
Po nasmarowaniu, nie jest tragicznie, ale opór jaki stawia wagon jest i tak większy niż platformy T3000e od Roco. Nie jest to jakiś dramat, ale nie jest idealnie. Wagony bezbłędnie pokonują wszelkie rozjazdy, łuki, nie wypadaja z torów przy awaryjnym STOP.
Reasumując, chodzi o to że po pchnięciu nie "toczą się bez końca", jak dopiero co wspomniane T3000e.
Dodam jeszcze że kontenery PT Trains są na allegro i pasują też do platform ACME.