• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Reakcje
37 0 2
Lata temu Fuggerth to robił.
Ale widać, że to nowa forma, bo tamten model był o wiele bardziej toporny.
Osobiście lokomotywy te pamiętam znad Balatonu, w latach 80-tych prowadziły pociągi typu push/pull, bodajże z Siófok do Pecsu.
Najbardziej się ucieszę, jak model ten wypuszczą w malowaniu kolei greckich.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
2.938 46 19
Hallo, ich bin Škoda :) . Sie nennen mich die Knödelpresse :podstepny:. Ich warte auf den Eingang :gwizd: !

Już tuż tuż :cenzura: ... już nadjeżdża :ninja: ... "prasa do knedli" ;) od Roco :D !

roco_71219_71220_79220_m.jpg


Model lokomotywy 230 003-6 DR w malowaniu fabrycznym:
Roco 71219 (wersja analogowa, system DC)
Roco 71220 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system DC)
Roco 79220 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system AC)
Cena (odpowiednio, przed/po podwyżce):
229,90 € / 239,90 €
314,90 € / 339,90 €
314,90 € / 339,90 €
Przydział:
- dyrekcja Drezno / Rbd Dresden
- lokomotywownia Drezno (Miasto Fryderyka) / Bw Dresden (Friedrichstadt)
Data przyjęcia na stan lokomotywowni: 8 marca 1991 roku.

Pierwowzór:

- źródło: baureihe180.de/bilderbuch/archiv-DB/003_01.html
- autor: Marco Osterland
- opis: "18.04.1991 - 230 003-6 wartet im Bw Dresden Friedrichstadt auf neue Aufgaben."

1991.04.18. - Bw Dresden Friedrichstadt - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' na terenie macier...jpg

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/8269352696/
- autor: D. Holz
- opis: "230 003 Rathen 17.08.91"

1991.08.17. - Rathen - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' z poc. posp., fot. D. Holz (flickr).jpg

- źródło: dr-bahn.de/neu/br230/8784_005.html
- autor: Ingmar Weidig
- opis: "24.08.1991 - Königstein"

1991.08.24. - Königstein - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' z poc. posp., fot. Ingmar Weidi...jpg

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/8268284097/
- autor: D. Holz
- opis: "230 003 B. - Schönefeld 01.09.91"

1991.09.01. - Berlin Schönefeld - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' z poc. posp., fot. D. Ho...jpg

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/4187124009/
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer
- opis: "230 003 Döbeln 04.12.91"

1991.12.04. - Döbeln - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' DR, fot. Werner Brutzer (flickr).jpg 1991.12.04. - Döbeln - Škoda 230 003-6 ''Knödelpresse'' DR, fot. Werner Brutzer (flickr).jpg

EDIT

Widzę, że pisaliśmy z kolegą @Alonzo w tym samym czasie ;) .
Mimo zapowiadanej IV epoki moje oko dostrzega rok 91 przy powiększeniu obrazka o ile nie jestem w błędzie.
1991 rok nie jest błędem, bo właśnie na początku tegoż roku (w marcu i kwietniu) dostarczono wszystkie 19 seryjnych lokomotyw serii 230.
 
Ostatnio edytowane:

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 4 1
Hallo, ich bin Škoda :) . Sie nennen mich die Knödelpresse :podstepny:. Ich warte auf den Eingang :gwizd: !

Już tuż tuż :cenzura: ... już nadjeżdża :ninja: ... "prasa do knedli" ;) od Roco :D !

Zobacz załącznik 860034

Model lokomotywy 230 003-6 DR w malowaniu fabrycznym:
Roco 71219 (wersja analogowa, system DC)
Roco 71220 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system DC)
Roco 79220 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system AC)
Cena (odpowiednio, przed/po podwyżce):
229,90 € / 239,90 €
314,90 € / 339,90 €
314,90 € / 339,90 €
Przydział:
- dyrekcja Drezno / Rbd Dresden
- lokomotywownia Drezno (Miasto Fryderyka) / Bw Dresden (Friedrichstadt)
Data przyjęcia na stan lokomotywowni: 8 marca 1991 roku.

Pierwowzór:

- źródło: baureihe180.de/bilderbuch/archiv-DB/003_01.html
- autor: Marco Osterland
- opis: "18.04.1991 - 230 003-6 wartet im Bw Dresden Friedrichstadt auf neue Aufgaben."

Zobacz załącznik 860126

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/8269352696/
- autor: D. Holz
- opis: "230 003 Rathen 17.08.91"

Zobacz załącznik 860124

- źródło: dr-bahn.de/neu/br230/8784_005.html
- autor: Ingmar Weidig
- opis: "24.08.1991 - Königstein"

Zobacz załącznik 860051

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/8268284097/
- autor: D. Holz
- opis: "230 003 B. - Schönefeld 01.09.91"

Zobacz załącznik 860125

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/4187124009/
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer
- opis: "230 003 Döbeln 04.12.91"

Zobacz załącznik 860102 Zobacz załącznik 860103

EDIT

Widzę, że pisaliśmy z kolegą @Alonzo w tym samym czasie ;) .
1991 rok nie jest błędem, bo właśnie na początku tegoż roku (w marcu i kwietniu) dostarczono wszystkie 19 seryjnych lokomotyw serii 230.
Tak wstrzeliliśmy się niemal idealnie razem .Zgłosiłem adminowi prośbę o usunięcie mojego wpisu gdyż kolegi jest bardziej treściwy w tym samym temacie :)
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 4 1
Te lokomotywy chyba nie jeździły w czwartej epoce. Dopiero po 90 roku się pojawiły się w okresie przejściowym na DR o ile dobrze wyszukałem w przestworzach internetu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
7.650 263 27
Ale pantograf skopany w obu, Roco i ACME. Najlepiej, choć też nie idealnie, poradziło sobie z tym Piko w swojej wersji sprzed ładnych paru lat.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 268 7
Jakiś okres ciagały również pociagi od Berlina Ostbf. do Rzepina po zakończeniu elektryfikacji na tym odcinku... Tylko dziwni zapis jest we Wikipedii jakoby zakład LEW Hennigsdorf miał udział przy ich produkcji...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
7.650 263 27
Jakiś okres ciagały również pociagi od Berlina Ostbf. do Rzepina po zakończeniu elektryfikacji na tym odcinku...
Elektryfikację po polskiej stronie aż do stacji Frankfurt Oderbrücke zakończono jeszcze za PRL, ale wszystkie pociągi pasażerskie były prowadzone polskimi SP45 między Rzepinem a Frankfurtem aż do 1992 roku. Właśnie zakup przez DR lokomotyw dwunapięciowych ówczesnej serii 230, a po zjednoczeniu Niemiec (jeszcze przed połączeniem DR z DB i utworzeniem DB AG) serii 180, umożliwił prowadzenie pociągów pasażerskich jedną lokomotywą między Berlinem i Rzepinem dzięki czemu uniknięto konieczności dwukrotnej dotąd zmiany lokomotyw (w Rzepinie i Frankfurcie). Po raz pierwszy taki pociąg pojechał 30 maja 1992 roku, a był to jednocześnie pierwszy pociąg Eurocity na PKP - EC "Berolina". Pierwszy raz elektrowóz DR wjechał do Rzepina w ramach przygotowań do uruchomienia EC W-wa - Berlin. Była to lokomotyw już wtedy serii 180, o numerze 007, a miało to miejsce 26 lutego 1992 roku. Jakiś czas potem DR odprzedało lokomotywy serii 180 kolejom czeskim ČD, ale kilka z nich zostało w Berlinie i już w oznaczeniach ČD dalej obsługiwały pociągi międzynarodowe, przede wszystkim EC, między Berlinem a Rzepinem. Jednak nie wszystkie pociągi były tak obsługiwane, niektóre po staremu były prowadzone SP45 między Rzepinem a Frankfurtem. Niżej dwie fotki z tego próbnego przejazdu w lutym 1992 roku.

30 (6)a.jpg

30 (2)a.jpg
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 268 7
SP45 między Rzepinem a Frankfurtem aż do 1992 roku
Ja osobiście pamiętam SP32 w podwójnej trakcji dla tych przejazdów, zwłaszcza w obsłudze rosyjskich pociągów - ciężkich jak diabli, co przy podjeździe pod Frankfurt /profil/ miało niebagatelne znaczenie.
I nawet po wprowadzeniu do eksploatacji lok. BR180 - pociągi te były dalej obsługiwane przez SP32.
 
Reakcje
54 0 0
Jakiś okres ciagały również pociagi od Berlina Ostbf. do Rzepina po zakończeniu elektryfikacji na tym odcinku... Tylko dziwni zapis jest we Wikipedii jakoby zakład LEW Hennigsdorf miał udział przy ich produkcji...
LEW - miał udział w produkcji wyposażenia elektrycznego do obsługi napięcia 15000KV 16 2/3Hz AC czyli niemieckiego sytemu zasilania.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
885 16 0
... Jakiś czas potem DR odprzedało lokomotywy serii 180 kolejom czeskim ČD, ale kilka z nich zostało w Berlinie i już w oznaczeniach ČD dalej obsługiwały pociągi międzynarodowe, przede wszystkim EC, między Berlinem a Rzepinem. ...
:eek:
Można wiedzieć, skąd Kolega ma takie informacje?
Bo ja wiem, że jeździły czeskie maszyny serii 371 (przebudowane z serii 372) + jedna ex. DB (180-001) przekazana kolejom czeskim jako rekompensata za utraconą w wypadku na sieci DB lokomotywę ČD.

Ja osobiście pamiętam SP32 w podwójnej trakcji dla tych przejazdów, zwłaszcza w obsłudze rosyjskich pociągów - ciężkich jak diabli, co przy podjeździe pod Frankfurt /profil/ miało niebagatelne znaczenie.
I nawet po wprowadzeniu do eksploatacji lok. BR180 - pociągi te były dalej obsługiwane przez SP32.
Ja pamiętam składy "stodół" (i nie tylko) prowadzone lokomotywami serii ST43.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
7.650 263 27
Bo ja wiem, że jeździły czeskie maszyny serii 371 (przebudowane z serii 372) + jedna ex. DB (180-001) przekazana kolejom czeskim jako rekompensata za utraconą w wypadku na sieci DB lokomotywę ČD.
Lokomotywy BR 230 były dostarczone DR w liczbie 20 sztuk, w tym samym czasie ČSD dostały 15 bliźniaczych lokomotyw, oznaczonych tam serią 372. Wszystkie były przeznaczone zasadniczo do ruchu na linii Praga - Dečin - Drezno - Berlin. Od 1992 roku kilka lokomotyw DR (wtedy już BR 180) obsługiwały także najważniejsze (ale nie wszystkie) pociągi międzynarodowe, przede wszystkim EC, między Berlinem i Rzepinem. Być może moje informacje są nieścisłe, ale z tego, co wiem, DR pozbyło się lokomotyw serii 180, a obsługę pociągów Berlin - Rzepin przejęły lokomotywy ČD. Rzeczywiście, były to lokomotywy serii 371, ale czy były to przebudowane lokomotywy ex-180, czy egzemplarze cały czas będące w ČSD/ČD jako wcześniej 372, potem 371, tego dokładnie nie wiem. A sama przebudowa polegała na dostosowaniu maszyn do prędkości 160 km/h, co wiązało się z modernizacją zarówno linii Praga - Drezno - Berlin, jak i Berlin - Frankfurt/o - Rzepin.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
1.061 24 5
Ja zaś kojarzę ten odcinek trasy (Poznań-Berlin)
z lokomotywami DR118 i Ludmiłami (DR, i DBAG).
Jakie są zależności? To ciekawy wątek, chętnie dowiem się więcej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki