• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
Ludmiły do Poznania to chyba nigdy nie dojeżdżały.
Ale między Rzepinem i Berlinem już tak. Nie upieram się przy konkretnym okresie i odcinku. Tak ogólnie...
To tak bardziej szczególnie, zdarzało się, że Ludmiły jeździły zastępczo za elektrowozy 180 DR/DB czy później 371 ČD między Berlinem a Rzepinem, ale to było po 1992 roku.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Zaproponowałbym - choć nie jestem zwolennikiem - wydzielenie wątku nt obsługi taborowej na odcinku Poznań - Rzepin - Berlin.
Ale skoro już - to nawet po zakończeniu elektryfikacji po niemieckiej stronie - tylko wybrane pociągi obsługiwane były przez BR180 i dotyczyło to raczej wyłącznie "Beroliny". Jeszcze w 1997 roku pospieszny nocny Warszawa - Berlin Ostbf. jeździł z wymianą na BR232 lub BR243 w Rzepinie lub Frankfurcie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
tylko wybrane pociągi obsługiwane były przez BR180
To prawda.
dotyczyło to raczej wyłącznie "Beroliny"
A tu już nie do końca. Wszystkie EC były w ten sposób obsługiwane, a było ich w szczytowym okresie 4 pary: "Berolina", "Varsovia" i "Paderewski" między Warszawą i Berlinem oraz "Posnania" między Poznaniem i Berlinem. Poza EC, lokomotywy dwunapięciowe prowadziły kilka innych pociągów, żeby zamknąć obiegi, a lokomotywa nie musiała długo stać bezczynnie w Rzepinie.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.150 18 0

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Dziękuję, sam już na to wpadłem, zanim napisałem post. Dopiero na powiekszeniu to widać, bo jakoś w opisach nie znalazłem i po prostu nie klikałem sugerujac się jakością jak na cytowanej stronie. Zastanawiam się jednak jak to jest? Kolega Techno odpowiedział konkretem po czym (2 godziny później) kolega Andrzej odpowiada odesłaniem do strony, choć sam jest przeciwnikiem linków, zwłaszcza do FB.
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
Skusił mnie róż na najnowszej BR 142 005-8 DR od Piko nr 52773 i postanowiłem zrobić krótkie zestawienie ze straszą już posiadaną w kolekcji konstrukcją BR 142 006-6 DR od Roco nr 62865. Muszę przyznać ,ze pomimo dużej różnicy wieku konstrukcyjnego obydwu modeli Roco całkiem dobrze wypada w tym zestawieniu.
Roco&Piko142.jpg
BR142 Piko&Roco.jpg
Piko_Roco142.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Całkiem niezła ilość pojedynczych sztuk leży w Roco na półkach, dziś byłem i widziałem, ba nawet miałem w rękach. Ale że nie zbieram takowych to nie brałem. Cena bardzo interesująca 20€. Wagony z serii 75972, 76,77, 78, 79, 80.
No i co mi po tym? Nie mieszkam obok fabryki Roco... a detalicznie beda sprzedawac po 2 sztuki... za niedlugo to moze i lokomotywy tez beda na zestawy i pojedynczo nie bedzie mozna kupic... :D
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Skusił mnie róż na najnowszej BR 142 005-8 DR od Piko nr 52773 i postanowiłem zrobić krótkie zestawienie ze straszą już posiadaną w kolekcji konstrukcją BR 142 006-6 DR od Roco nr 62865. Muszę przyznać ,ze pomimo dużej różnicy wieku konstrukcyjnego obydwu modeli Roco całkiem dobrze wypada w tym zestawieniu.
Zobacz załącznik 860507 Zobacz załącznik 860508 Zobacz załącznik 860509
Może to kwestia zdjęcia, światła - ale kolor w modelu Piko jest jakby bardziej naturalny, a Roco znowu za ciemny. Może to tylko moje odczucie. Muszę wystawić moje - tylko BR130 dla porównania tych samych firm...
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
Może to kwestia zdjęcia, światła - ale kolor w modelu Piko jest jakby bardziej naturalny, a Roco znowu za ciemny. Może to tylko moje odczucie. Muszę wystawić moje - tylko BR130 dla porównania tych samych firm...
Według mnie Piko dobrało kolor modelu w oparciu o wizje lokomotywy która jest już spory czas w eksploatacji i jest wypłowiała stąd wyszedł taki różowy .Były wcześniej w tym wątku zdjęcia oryginału tej lokomotywy która faktycznie była taka wypłowiała wpadająca w brudny róż natomiast Roco trzyma chyba fabryczny winny odcień barw we wszystkich Ludmiłach DR
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki