• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
"Chyba" kolega @DieselPower źle mnie zrozumiał ;). Przytoczone przez kolegę stwierdzenie dotyczy pantografów Piko, o których napisałem, że "chyba są lepsze od ACME". Mój pierwszy wpis dotyczył pantografów ACME, które moim zdaniem są nie do końca wiernie odtworzone zgodnie z rzeczywistością i tu nie ma żadnego "chyba". Napisałem też, na czym ta niezgodność polega.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Chyba się nie całkiem rozumiemy. Pantografy czeskie (w zasadzie jeszcze czechosłowackie), choć może nie wszystkie, wyróżniały się tym, że pręt powodujący podniesienie górnego ramienia był schowany w rurze dolnego ramienia. Miały tak zarówno pantografy z górnym ramieniem w postaci jednej rury (pręta), jak te w BR 180, ale również nowsze, z górnym ramieniem w postaci dwóch rozchodzących się elementów (typowy Y), jak w modelu ACME. W obu typach dolny pręt podnoszący górne ramię był niewidoczny, ukryty w rurze dolnego ramienia. Tymczasem w modelu ACME tego nie odwzorowano, podczas gdy w pantografach Piko jest to zrobione lepiej. Ale czy cały pantograf jest dobrze zrobiony, tego nie wiem, dlatego napisałem "chyba".
Faktycznie... ma Pan rację. Zawsze skupiałem się na innych elementach tych pantografów, że nie spostrzegłem, że pręt podnoszący górne ramię jest schowany w dolnym ramieniu... może nazbyt optymistycznie wypowiedziałem się o pantografach stosowanych przez A.C.M.E. mając w pamięci uproszczenia w pantografach Sommerfeldt'a stosowanych przez PIKO. Fakt, że ten element lepiej jest odwzorowany w pantografach stosowanych przez PIKO. Na plus dla A.C.M.E. jest poprawny kształt dolnego ramienia, poprawna budowa górnego ramienia, odpowiadający pierwowzorowi ślizgacz (różne rodzaje), odwzorowany siłownik pantografu. Na minus widoczny pręt podnoszący górne ramię pantografu oraz podstawa pantografu z widocznym wkrętem mocującym go do dachu. A.C.M.E. zastosowało dokładnie te same pantografy jak w modelach Škód serii 150, 350. W tamtych modelach też nie powinno być widocznego tego pręta... taki kompromis modelarski.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.369 473 107
Bardzo się cieszę na ten model, ale jak go zobaczyłem to prawdę mówiąc miałem wrażenie, że ACME przesunęło model z segmentu expert do hobby. Ale to tylko takie subiektywne odczucie. ;)
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
Chyba jeszcze nikt nie podawał informacji - w Lippe pojawiły się węgierskie wagony EC Hungaria: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Tags+Seach/gb/liste.html?sws=3905
Trochę nas ACME w tym roku wystawiło... wagony CD były o czasie, węgierskie też są, a o polskich jakoś nic nie słychać... Ale w sumie i czeskie i węgierskie to wagony z połączenia do Hamburga... co chyba wyjaśnia sprawę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
wydać co najmniej w takim wykonaniu jak ta włoska
A skąd wiadomo, że ta włoska jest lepsza od naszej? Przecież SM42 wygląda bardzo dobrze, diabeł tkwi w jakości jazdy oraz w szczegółach, których albo nie widać, albo dotyczą niezgodności z oryginałem. A czy ktoś z nas potrafi powiedzieć, że model włoskiej manewrówki lepiej czy gorzej odwzorowuje prawdziwą lokomotywę i jeździ lepiej czy gorzej niż model SM42?
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.797 32 2
Wg mnie niegorzej. Na filmie włoska jeździ idealnie i wygląda rzeczywiście imponująco, co dobrze nastraja co do przyszłych PKPpwskich modeli od PIKO. Stonka nie ma co prawda podświetlonego pulpitu i ażurowych żaluzji, ale też minęło 8 lat od jej wydania.
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
A skąd wiadomo, że ta włoska jest lepsza od naszej? Przecież SM42 wygląda bardzo dobrze, diabeł tkwi w jakości jazdy oraz w szczegółach, których albo nie widać, albo dotyczą niezgodności z oryginałem. A czy ktoś z nas potrafi powiedzieć, że model włoskiej manewrówki lepiej czy gorzej odwzorowuje prawdziwą lokomotywę i jeździ lepiej czy gorzej niż model SM42?
Nie twierdze ,że stonka jest zła ale lifting by jej nie zaszkodził .Konstrukcja modelu ma już swoje lata i znane powszechnie niedociągnięcia. Włoska ma pięciobiegunowy silnik ,ładnie odwozorowane wózki w stosunku do oryginału widocznego w filmiku ,wężyki hamulcowe oraz ażurowe kratki. Generalnie sprawia wrażenie bardziej filigranowej niż SM 42.
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
A co maja powiedzieć Niemcy? Pikowskie opracowania ich lokomotyw, są niejednokrotnie gorsze niż pkpowskie... BR 118 i 119...DR... BR 103 DB z tymi koszmarnymi odlanymi wycieraczkami... i co? Tych lokomotyw też nie odświerzają...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki