• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Ciekawe jest to, że jest to model lokomotywy koncernu MäTRIX - modele lokomotyw z rodziny EMD JT42CWR oferowały do tej pory firmy Mehano, ESU oraz Classix. Model lokomotywy prezentowany na stronie, do której odsyła odnośnik zamieszczony przez pana Ryszarda (przy okazji gorąco polecam stronę!) to tegoroczna nowość MäTRIX'a - jeden z czterech modeli lokomotyw Class 66 zapowiedzianych na ten rok;

matrix_class_66_2020.png

To akurat miniatura lokomotywy 66404 pracującej w Norwegii dla CargoNet:

trix_22694_class_66.png

ESU wyprodukowało do tej pory 4 [!] modele lokomotyw Class 66 eksploatowanych przez CargoNet:

- ESU 31073 | 66401:

esu_31073_66401_cargonet.jpg

- ESU 31277 | 66402:

esu_31277_66402_cargonet.jpg

- ESU 31053 | 66403:

esu_31053_66403_cargonet.jpg

- ESU 31078 | 66406:

esu_31078_66406_cargonet.jpg

Zatem miłośnicy lokomotyw Class 66 z Norwegii będą mogli posiadać w swojej flocie już 5 [!] miniatur lokomotyw eksploatowanych przez CargoNet :D - to się dopiero nazywa "wypas" ;) ... CargoNet eksploatuje w sumie 6 lokomotyw tej serii, więc... jeśli chętnych nie zbraknie to pozostanie producentom już tylko wydanie modelu ostatniej dotąd niewyprodukowanej w miniaturze maszyny, czyli 66405.

Przy okazji kilka zdjęć pierwowzorów z Norwegii:

- źródło: https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=0&id=83900&u=199
- autor: Lars Byman
- opis: "Gt 5792 med Cd66.401 i Norvika, 3.6.2005"

2005.06.03. - Gt 5792 med Cd66.401 i Norvika, fot. Lars Byman.jpg

- źródło: https://rail.pictures/picture/24388
- autor: Peter Hürzeler
- opis: "13.09.2006 - Class 66 405 of CN (CargoNet AS) at Bodø"

2006.09.13. - Class 66 405 of CN (CargoNet AS) at Bodø, fot. Peter Hürzeler.jpg

- źródło: https://www.railpictures.net/photo/633290/
- autor: Maarten van der Velden
- opis: "29.05.2008 - CargoNet 66 403 passes Hauknes on its way as train 5790 from Bodø to Trondheim. On the left the Ranafjorden."

2008.05.29. - Hauknes - CargoNet 66 403 passes Hauknes on its way as train 5790 from Bodø to ...jpg

- źródło: https://www.railpictures.net/photo/647561/
- autor: Maarten van der Velden
- opis: "30.05.2008 - CargoNet 66 403 with train 5793 from Trondheim to Bodø at Grønfjelldal. In the background the station."

2008.05.30. - CargoNet 66 403 with train 5793 from Trondheim to Bodø at Grønfjelldal. In the...jpg

- źródło: https://www.railpictures.net/showimage.php?id=641784&key=3369383
- autor: Maarten van der Velden
- opis: "03.06.2008 - Kistrand - CargoNet 66 403 with train 5793 from Trondheim to Bodø is with only an hour to ride nearly at the end of her trip."

2008.06.03. - Kistrand - CargoNet 66 403 with train 5793 from Trondheim to Bodø is with only ...jpg

- źródło: https://www.railpictures.net/photo/642437/
- autor: Maarten van der Velden
- opis: "03.06.2008 - CargoNet 66 405 with train 5790 from Bodø to Trondheim."

2008.06.03. - CargoNet 66 405 with train 5790 from Bodø to Trondheim, fot. Maarten van der Ve...jpg

- źródło: https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=3&t=16
- autor: Bjørn-Terje Nilssen
- opis: "Tog 5790 med CD66.402 & CD66.406!, 7.1.2009"

2009.01.07. - Tog 5790 med CD66.402 & CD66.406, fot. Bjørn-Terje Nilssen.jpg

- źródło: https://rail.pictures/picture/3351
- autor: David Gubler
- opis: "20.03.2009 - Class 66 of CN (CargoNet AS) between Lønsdal and Bolna"

2009.03.20. - Class 66 of CN (CargoNet AS) between Lønsdal and Bolna, fot. David Gubler.jpg

- źródło: https://www.nic.funet.fi/index/pics/railways/Norway/diesel/index.html
- autor: Ilkka Siissalo
- opis: "Two CargoNet class 66 engines in full speed pulling a tremendously long container train over the mountains from Bodø towards south. Picture 20.8.2009 from the small station of Snåsa."

2009.08.20. - Snåsa - Two CargoNet class 66 engines in full speed pulling a tremendously long...jpg

Kolegów spragnionych kolejnych zdjęć z Norwegii odsyłam poniższym odnośnikiem do strony, na której znajduje się galeria lokomotyw Class 66 eksploatowanych przez CargoNet, a na niej 196 zdjęć wspomnianych 6 maszyn z floty tegoż norweskiego przewoźnika:

https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=3&t=16#

Miłego oglądania! Norwegia jest piękna...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No ale to nie miał być komentarz, tylko już sprecyzowałem, co miałem na myśli, chodzi mi o to, w czym i czy w ogole ten model Matrixa jest lepszy od Esu? Na zdjęciach po prostu wyglada prawie identycznie...

Gdyby chociaż mial boczne żaluzje przestrzenne, jak w oryginalnej lokomotywie, to faktycznie model bylby najlepszy na rynku... a tak...

A kto napisał, że jest lepszy lub gorszy? Definicję tej ciekawostki dokładnie opisał @Remaj12 i dla mnie to jest właśnie ciekawostka, ponieważ będzie to uzupełnienie mojej kolekcji. Właśnie chodzi o ten nr 66 404
Niestety nie będzie takiego wypasu jak ESU.

Gdyby chociaż mial boczne żaluzje przestrzenne, jak w oryginalnej lokomotywie, to faktycznie model bylby najlepszy na rynku... a tak...
O tak. Od modelu mehano o tym myślę. Niestety żebrowana kratka wlotu powietrza do żaluzji wentylatorów w dzisiejszych czasach jest niemożliwa do zrobienia.
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.830 235 3
No ale to nie miał być komentarz, tylko już sprecyzowałem, co miałem na myśli, chodzi mi o to, w czym i czy w ogole ten model Matrixa jest lepszy od Esu? Na zdjęciach po prostu wyglada prawie identycznie...
A kto napisał, że jest lepszy lub gorszy? Definicję tej ciekawostki dokładnie opisał @Remaj12 i dla mnie to jest właśnie ciekawostka, ponieważ będzie to uzupełnienie mojej kolekcji. Właśnie chodzi o ten nr 66 404
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
O nie :eek: ! Błagam, tylko nie teraz :cry: ! Są przepiękne :love: !

A.C.M.E. 60311 / 69311
166482_c.jpg

galbig_166482_14916.jpg

galbig_166482_14917.jpg

- źródło: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/A.C.M.E.-60311/de/modell_166482.html

A.C.M.E. 60310
166479_c.jpg

galbig_166479_14914.jpg

galbig_166479_14915.jpg

- źródło: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/A.C.M.E.-60310/de/modell_166479.html

Mogłyby poczekać do przyszłego roku :ostrozny: ... na przypływ pieniędzy w moim portfelu :oops: ... i zmianę kursu € na jakiś przystępniejszy dla Polaków :cenzura: ... analogowa 231 € (zalecana cena producenta 256,70 €), cyfrowa z dźwiękiem 341,50 € (zalecana cena producenta 379,70 €).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Szkoda, myślałem, że ACME pokusi się o zrobienie pantografów wierniej odwzorowujących oryginały. Nie mam pewności (nie mam tego modelu), ale chyba pantografy Piko są tu lepsze.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Szkoda, myślałem, że ACME pokusi się o zrobienie pantografów wierniej odwzorowujących oryginały. Nie mam pewności (nie mam tego modelu), ale chyba pantografy Piko są tu lepsze.
Pantografy w modelach A.C.M.E. odpowiadają tym, które posiadają pierwowzory - zarówno jeśli chodzi o konstrukcję samego pantografu jak i rodzaj/budowę ślizgacza. Pantografy stosowane w modelach PIKO odwzorowywały pantografy innego typu stosowane tylko w lokomotywach serii 180 (ex. 230), 372 oraz 371 (ex. 372), natomiast jakość tego odwzorowania była... taka sobie, choć nie były to pantografy "zabawkowe". PIKO chyba ich nawet nie produkowało tylko kupowało od Sommerfeldt'a. O, proszę, znalazłem: https://www.sommerfeldt.de/de/h0-einholmstromabnehmer-paar-868.html . Takich pantografów Sommerfeldt'a używa PIKO w modelach lokomotyw Škoda serii 180 (ex. 230), 372 i 371 (ex. 372). Niestety niezależnie od odwzorowywanego okresu każdy model maszyn tych serii wyprodukowany przez firmę PIKO posiada pantografy z takimi ślizgaczami jak widoczne na zdjęciu na stronie producenta, a na lokomotywach wspomnianych serii stosowano w sumie od 1989 roku do dziś przynajmniej trzy różne rodzaje ślizgaczy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Chyba się nie całkiem rozumiemy. Pantografy czeskie (w zasadzie jeszcze czechosłowackie), choć może nie wszystkie, wyróżniały się tym, że pręt powodujący podniesienie górnego ramienia był schowany w rurze dolnego ramienia. Miały tak zarówno pantografy z górnym ramieniem w postaci jednej rury (pręta), jak te w BR 180, ale również nowsze, z górnym ramieniem w postaci dwóch rozchodzących się elementów (typowy Y), jak w modelu ACME. W obu typach dolny pręt podnoszący górne ramię był niewidoczny, ukryty w rurze dolnego ramienia. Tymczasem w modelu ACME tego nie odwzorowano, podczas gdy w pantografach Piko jest to zrobione lepiej. Ale czy cały pantograf jest dobrze zrobiony, tego nie wiem, dlatego napisałem "chyba".
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.369 473 107
Ale czy cały pantograf jest dobrze zrobiony, tego nie wiem, dlatego napisałem "chyba".
Nie chciałbym być złośliwy, ale Panie Andrzeju jak wymagamy od innych to chyba od siebie też by wypadało. Jakiś czas temu skrytykował mnie Pan za gdybanie, a tu proszę, sam Pan uważa, że te pantografy są chyba nieprawidłowe.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki