• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości GPM

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.158 69 0
Wycieraczki nie problem, bo można jakieś od Ostbahna dopasować, te i tak wyglądają jak odnóża tarantuli po pomalowaniu na czarno.
Gorzej że nie ma ramek okiennych. Bardzo ładne świetliki.
 

eugen74

Aktywny użytkownik
Reakcje
821 12 0
Pan Grzegorz mógłby pomyśleć o dołączeniu takich lufcików okiennych w formie chociaż by laserów, autosan MUSI mieć te lufciki . W oknie kierowcy również musi się znaleźć ramka .

Screenshot - 2023-05-03 , 08_18_35.jpg
Screenshot - 2023-05-03 , 08_24_05.jpg
 

eugen74

Aktywny użytkownik
Reakcje
821 12 0
Z oferty zniknął autosan :niepewny: Może został wzięty na poprawki odnośnie tych lufcików okiennych, wycieraczek, byłby to dobry krok w kierunku klientów, bo zainteresowanie tym modele pewnie jest spore .
 

eugen74

Aktywny użytkownik
Reakcje
821 12 0
I na rysunku ma już ramki w oknach, tylko nie wiem dlaczego znajduje się również w drzwiach wejściowych, takie miały tylko sanok 09 a nie autosan .
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
Dziś przyszła do mnie paczka z GPM, w której znajdował się między innymi wypuszczony ostatnio Autosan i korzystając z okazji, pozwolę sobie na prezentację zestawu.

Pudełko oraz jego zawartość:

20230522_152255.jpg 20230522_152410.jpg

Buda, podwozie z wnętrzem i oponami przed usunięciem podpór. Wycieraczki i lusterka wydrukowane razem z obudową. Trochę szkoda, że te elementy nie zostały dołączone osobno do samodzielnego montażu. Jest co prawda kartonik z wyciętymi laserowo wycieraczkami i lustrami, ale trzeba będzie znowu usuwać te wydrukowane i bawić się w szlifowanie. Jak można zauważyć na zdjęciach przodu, brakuje prawego lusterka, które było wyłamane i nigdzie nie mogłem go znaleźć. Jednak, przynajmniej dla mnie nie jest to problem, bo mam zamiar zastąpić je wszystkie tymi wyciętymi laserem. No i szkoda też, że GPM mając możliwości zrobienia blaszek fototrawionych nie pokusiło się o zrobienie m.in. fototrawionych klap znajdujących się na końcach prawego i lewego boku. Myślę, że mogłoby to nieco uatrakcyjnić model.

20230522_152447.jpg 20230522_152543.jpg 20230522_152632.jpg 20230522_152651.jpg 20230522_152705.jpg 20230522_152734.jpg 20230522_152813.jpg 20230522_152826.jpg 20230522_152852.jpg 20230522_152907.jpg

Poniżej kartonik z wyciętymi laserowo wycieraczkami, lusterkami, kierownicą oraz ramkami, oszklenie i opony. Oszklenie niestety czterech liter nie urywa i Autosan z Reduced pod tym względem wypada o niebo lepiej:

20230522_153214.jpg 20230522_153538.jpg

Ulotka ze zdjęciami gotowych modeli, a na odwrocie instrukcja, ale do zbudowania Starów w różnych wersjach :LOL:

20230522_153631.jpg 20230522_153655.jpg

Poniżej dalsza część prezentacji...
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
... ciąg dalszy prezentacji:

Tak prezentują się poszczególne elementy po usunięciu podpór. Szlifowaniem zajmę się po ich utwardzeniu UV. Patrząc na ilość podpór miałem małe obawy czy uda się zrobić to wszystko bezinwazyjnie, bo usuwanie ich na modelach GPM zawsze powoduje u mnie podwyższony poziom adrenaliny, ale o dziwo udało się je usunąć bez żadnych szkód i bez większych problemów. Buda była jeszcze delikatnie lepka i miękka, ale to akurat wyszło na plus, bo dość dobrze usuwało mi się dzięki temu te podpory.

20230522_162150.jpg 20230522_162232.jpg 20230522_162249.jpg

Podwozie i wnętrze. Szare wydruki nie były już takie plastyczne jak te ze zdjęć wyżej, ale mimo to, je również udało się sprawnie i bezproblemowo usunąć

20230522_162053.jpg 20230522_162102.jpg 20230522_162109.jpg 20230522_162119.jpg

Opony, z nimi było najciężej. Trzeba bardzo uważać, żeby któraś nie pękła.

20230522_162402.jpg

I to by było na tyle. Wydruk na pierwszy rzut oka wygląda obiecująco, jedynie oszklenie mi się nie za bardzo podoba, ale myślę, że da się z niego dużo wyciągnąć. Pozdrawiam :kawa:
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.158 69 0
... ciąg dalszy prezentacji:

Tak prezentują się poszczególne elementy po usunięciu podpór. Szlifowaniem zajmę się po ich utwardzeniu UV. Patrząc na ilość podpór miałem małe obawy czy uda się zrobić to wszystko bezinwazyjnie, bo usuwanie ich na modelach GPM zawsze powoduje u mnie podwyższony poziom adrenaliny, ale o dziwo udało się je usunąć bez żadnych szkód i bez większych problemów. Buda była jeszcze delikatnie lepka i miękka, ale to akurat wyszło na plus, bo dość dobrze usuwało mi się dzięki temu te podpory.

Zobacz załącznik 978265 Zobacz załącznik 978266 Zobacz załącznik 978267

Podwozie i wnętrze. Szare wydruki nie były już takie plastyczne jak te ze zdjęć wyżej, ale mimo to, je również udało się sprawnie i bezproblemowo usunąć

Zobacz załącznik 978268 Zobacz załącznik 978269 Zobacz załącznik 978270 Zobacz załącznik 978271

Opony, z nimi było najciężej. Trzeba bardzo uważać, żeby któraś nie pękła.

Zobacz załącznik 978272

I to by było na tyle. Wydruk na pierwszy rzut oka wygląda obiecująco, jedynie oszklenie mi się nie za bardzo podoba, ale myślę, że da się z niego dużo wyciągnąć. Pozdrawiam :kawa:
I to się nazywa porządna recenzja(y)(y)(y), oby więcej takich jak Ty.
GPM należą się pochwały za prawidłowe względem konkurencji odwzorowanie świetlików ( nie mylić z klapami dachowymi), oraz te części do montażu.
Autosany w wersjach ze świetlikami miały podział blach przez środek dachu, zapewne forma jakiejś "dylatacji" kasującej naprężenia pudła
co by te świetliki nie powypadały za szybko, ale z tego co pamiętam to i tak przeciekały.
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
Wracając jeszcze do tematu Autosana H9-03, poniżej kilka fotek porównujących tego od GPM i od Reduced. Budy oraz podwozia z wnętrzem pomalowane podkładem. Wiem, że to może nie do końca odpowiedni wątek, bo dotyczy nowości GPM, ale w drodze wyjątku opublikuję zdjęcia tutaj.

20230608_114746.jpg 20230608_115249.jpg

20230608_114813.jpg 20230608_115329.jpg

20230608_114837.jpg 20230608_115353.jpg

20230608_114902.jpg 20230608_115423.jpg

20230608_114919.jpg 20230608_115445.jpg

20230608_114938.jpg 20230608_115507.jpg

20230608_115024.jpg 20230608_115521.jpg

20230608_115040.jpg 20230608_115541.jpg

Poniżej reszta..
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
20230608_115100.jpg 20230608_115608.jpg

20230608_115710.jpg

Ocenę pozostawiam każdemu z oglądających. Jak dla mnie każdy z nich ma coś fajnego, GPM na plus świetliki , o których pisał @Tomek M. Reduced jakość druku i ostrość detali, lusterka i wycieraczki jako oddzielny element z wyznaczonym miejscem montażu.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.158 69 0
Brawo kolego za porównanie(y)
Tak jak słusznie napisałeś, oba modele mają swoje plusy i minusy.
Wydaje mi się że w reduced będą lepiej wyglądać światła po pomalowaniu.
Ja nie mam talentu/cierpliwości do modelarstwa dlatego swoje "skorupy" oddałem w dobre ręce.
Obaj producenci nie uwzględnili takiego fajnego "smaczku";
h3 klapy.jpg


I mam wrażenie że obaj błędnie założyli że wnęka w tylniej klapie jest dostosowana do tablic wz.76, podczas gdy stworzone to było pod te starsze;
hutkat.jpg
 

Michal88

Aktywny użytkownik
Reakcje
492 15 0

Podobne wątki