• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości 2025 TT

Reakcje
1.534 19 9
#29
ROBO też tak powie, modele stonki będziemy kupować w Czechach i Niemczech...
Tylko, że zapewne ROBO nie będzie sprzedawać swoich modeli do pewnego sklepu w Czechach oraz innego w Niemczech, w których bardzo chętnie kupują Polacy... zabijając sprzedaż w polskich sklepach...
Panowie, nie mieszajmy różnych spraw.
Fenomen czeskich i niemieckich sklepów wziął się głównie z tego, że wyroby największego producenta modeli TT są objęte w Polsce umową na wyłączność z jednym dystrybutorem. I jakoś tak wychodzi, że te same modele są często łatwiej dostępne i w lepszej ofercie cenowej w krajach ościennych niż w Polsce. Trudno winić ludzi, że nie chcą przepłacać. Trochę inna sprawa jest z modelami MTB. Ponieważ producent jest firmą czeską, to naturalną rzeczą jest, że zwykle prościej i korzystniej jest zamówić te modele bezpośrednio w Czechach, skracając łańcuch dostaw.

Natomiast ROBO jest polskim producentem, niezwiązanym żadnymi umowami. Nie widzę więc żadnych powodów, dla których musielibyśmy kupować modele TT od ROBO w Czechach lub Niemczech. Dokładnie tak samo, jak kolekcjonerzy H0 nie muszą tam kupować swoich modeli H0.
A nawet jeśli modele ROBO będą dostępne również w zagranicznych sklepach i z jakiegoś powodu komuś będzie łatwiej kupić je tam (bo np. robi jedno większe zamówienie), to i tak w Excelu ROBO wszystkie te zakupy wpadną do jednego koszyka - "PKP TT".
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.671 65 3
#30
Gwoli ścisłości ;) , była to SU29-012 i był to zestaw PIKO 95920 z 2001 roku :gwizd: ... czyli pierwszy "zestaw startowy PKP" na rynku :) , wyprodukowany 23 lata temu :rolleyes: .

Zobacz załącznik 1081375
Swoją drogą to chyba w skali TT też jest zestaw startowy podobnego pokroju tylko że tabor tym razem to 100% fantazji. Tillig 01400.
tillig-t01400-analogowy-zestaw-startowy-pociag-towarowy-traxx-pkp-cargo-oraz-3-wagony-towarowe...jpg

Jest też zestaw z taką samą lokomotywą ale tym razem platforma jest rzeczywista a wagon kryty chyba jest zgodny z tym co kiedyś PKP Cargo leasingowało ale nie wiem czy te wagony są jeszcze na stanie. I czy otrzymały akurat takie malowanie. Bo ja kojarzę z szarymi ścianami czołowymi i dachem
Tillig-01432.jpg
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 9 0
#31
Jacek765 napisał
Tak w TT też są te kwiatki.
Ten drugi zestaw z platformą był o tyle dobry że kupiłem go dla platformy i ją mam. Za to drugi wagon byłby nawet ok gdyby nie napis na burcie.
Lokomotywa wiadomo.
Chodzi o to, że Piko z etapu zabawek przeszło do robienia modeli PKP, tillig zatrzymał się na etapie zabawek PKP... No poza paroma udanymi przemalowankam jak ostatnio Ty43, o Vectronach nie wspominam nawet bo zębatki w nich pękają jak baloniki. Wymiana kompletu kół ponad 200 PLN. Dlatego chciałbym aby Piko weszło bardziej w modele PKP także w TT bo jak na razie nie można mieć żadnych zastrzerzeń co do jakości modeli. Bez zbędnych wydatków mogli by wypuścić TKt1 czy kryty 2 osiowy w opisach z 3 i 4 epoki. Na dalszy początek PKP w TT
 

SM

Aktywny użytkownik
Reakcje
203 9 1
#32
Panowie, nie mieszajmy różnych spraw.
Fenomen czeskich i niemieckich sklepów wziął się głównie z tego, że wyroby największego producenta modeli TT są objęte w Polsce umową na wyłączność z jednym dystrybutorem. I jakoś tak wychodzi, że te same modele są często łatwiej dostępne i w lepszej ofercie cenowej w krajach ościennych niż w Polsce. Trudno winić ludzi, że nie chcą przepłacać. Trochę inna sprawa jest z modelami MTB. Ponieważ producent jest firmą czeską, to naturalną rzeczą jest, że zwykle prościej i korzystniej jest zamówić te modele bezpośrednio w Czechach, skracając łańcuch dostaw.
Wikipedia :
"Dumping łupieżczy (predatory dumping): celem takiej polityki jest zdobycie jakiegoś rynku i wyeliminowanie konkurencji poprzez zaproponowanie cen niższych od kosztów wytworzenia. Konkurencyjne przedsiębiorstwa, mając mniejsze zasoby, nie mogą sprostać takiej praktyce i zostają wyeliminowane z rynku. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo stosujące dumping łupieżczy stanie się na danym rynku monopolistą, podwyższa ceny, aby realizować zysk monopolistyczny. Ten rodzaj dumpingu uznaje się za praktykę nieuczciwej konkurencji"

.....i jeszcze bardzo trafny cytat :
do pewnego sklepu w Czechach oraz innego w Niemczech, w których bardzo chętnie kupują Polacy... zabijając sprzedaż w polskich sklepach
Może to nie jest sprzedaż poniżej kosztów wytworzenia, ale ja najwięcej modeli TT sprzedaję gdy po pół roku zalegania na półkach obniżam cenę detaliczną do ceny zakupu - czy to na tym ma polegać ??
Już kiedyś o tym pisałem - nie ma sprzedaży w polskich sklepach - nie ma produkcji modeli PKP w skali TT.
 
Reakcje
1.534 19 9
#34
Wikipedia :
"Dumping łupieżczy ...
Bardzo bym chciał, żeby nasz jedyny dystrybutor wprowadził ten dumping łupieżczy w Polsce, żeby wykosić stąd całą zagraniczną konkurencję.... :ROFL: Może Pan z nim pogada i mu to zaproponuje? :p

nie ma sprzedaży w polskich sklepach - nie ma produkcji modeli PKP w skali TT.
To twierdzenie jest o tyle nieprawdziwe, bo zakłada, że modele PKP mają prawo kupować tylko Polacy w polskich sklepach. A Czesi i Niemcy w swoich krajach już nie...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.677 443 99
#36
Mnie - jeśli chodzi o skalę TT - "boli" brak wielkoseryjnej oferty torów (rozjazdów) o realistycznych skosach, takich jak np. EW5 i EW6 Tilliga w wielkości H0. Gdyby Tillig zdecydował się wydać takie tory w wielkości TT, to nawet bym się zastanowił nad ta skalą.... szczególnie po informacjach od ROBO będących nadzieją na więcej w przyszłości.
Niestety ja mam tak, że bardzo oczy mnie bolą jak patrzę na te tramwajowe rozjazdy na wszelkich makietach i przełknąć tego nie mogę. Chyba, że to kawałek szlaku oparty na flex'ach wygiętych w realistyczne łuki.
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
141 13 0
#37
Wracając do nowości 2025 w TT Modart-Projekty przygotowuje 5 typów polskich szczupaków, z czego na pewno 4 w oznaczeniach PKP IV epoki. Prototyp prezentowany był w Poznaniu. Modele powinny być dostępne na przełomie stycznia i lutego. W przyszłym roku uzupełniona będzie również rodzina polskich cystern dwuosiowych o typy 202Rb, 203Rb i 203Rc.
1730189344890.jpg
 
Reakcje
1.534 19 9
#38
Wracając do nowości 2025 w TT Modart-Projekty przygotowuje 5 typów polskich szczupaków [...] W przyszłym roku uzupełniona będzie również rodzina polskich cystern dwuosiowych o typy 202Rb, 203Rb i 203Rc.
A zdradzisz, w jakiej technologii będą docelowo wykonane te modele?
I czy będą w postaci gotowych modeli, czy tylko zestawów DIY?
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 62
Tabor TT/TTm/TTe 18
Tabor TT/TTm/TTe 1
Tabor TT/TTm/TTe 0
Tabor TT/TTm/TTe 2

Podobne wątki