• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii SU46

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Tak jak pisaem wcześniej... oni biorą główne wymiary z netu, a resztę rysują na podstawie zdjęć, z proporcji. Przy Wawric'u ewidentnie spuchnięta w każdą stronę, przynajmniej na czole. Ale trzeba przyznać, że jak na takie projektowanie, to i tak nieźle wyszło.
Podejrzewam, że na żywo tak się to w oczy nie rzuca. Na zdjęciach zawsze wszystko lepiej widać. Mimo to dalej uważam, że.... za droga jest.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
No i dzięki temu jest też inne położenie lampa/zderzak i do krawędzi, oczka też jakieś większe. Ogólnie wydaje się jakby to była skala 1:76 a nie 1:78.
Lepiej gdyby było nie 1:78, tylko 1:87 :p
Czytałem wpis Robo wyżej który wziął MTB w obronę, i w sumie się z nim zgadzam. Są wady które ja np. przełknąć mogę, jednak dla mnie takie wady jak prześwietlająca buda w EU05 w skali TT to już nie do zaakceptowania, robienie sobie żartów z klienta, bo takie coś nie powinno trafić na rynek... sami zobaczcie...

Wpis kolegi z tematu dot. EU05 MTB...
Mam nadzieję, że coś podobnego już się nie powtarza w kolejnych modelach tej firmy. Sprawdzał to ktoś?
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 60 1
Z jednej strony cudownie, bo ktoś jeszcze zainteresował się naszym rynkiem - super. Z drugiej strony - realnie patrząc - stosunek ceny do jakości "modelu" jest nie przyjęcia. Ile w takim razie powinno zażyczyć sobie PIKO za swoje modele? Możecie stawiać ołtarzyki MTB lub "hejtować", każdy ma oczy, włąsny rozum i inne wymagania. P.s. Mi i tak ten "model" kojarzy się z wytworem ludzkiego posiedzenia w wiadomym miejscu, pozdrawiam użytkownika daplo który tak namiętnie cytuje to jedno określenie :)
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
277 34 8
Potwierdzam moje zdanie po badaniach porównawczych kolegów. 450 zł. Za tzw Nowość i "innowacyjność" 100 zł mógłbym dorzucić. Za brak żółtego czoła -100 zł. Estetyka zaliczona jak z właściwościami jezdnymi ? Testowaliście?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Posiadam model Wawrica i jest to bardzo wspaniały model. Myślę że żadna firma nie dorówna jakości tego modelu. A słysząc takie słowa, że model Czechów jest lepszy od Wawrica mniem przypuszczać, że ten ktoś nie ma wogólę pojęcia co pisze.
Ale wtedy kolega tamten nie pisał, że jest lepszy od Wawrica. On tylko zasugerował, ze nie jest lepszy od Wawrica, co wielu uznało za problem, że wogóle "śmiał" go z nim porównywać...
Czytajcie ze zrozumieniem.
 

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Reakcje
421 3 0
W tej chwili rozmawiałem z @Elvis i mówi że w wózkach nie są zachowane odległości między osiami. Powinna być większa między 2 i 3 a jest taka sama. Prawda to bo na zdjęciach trudno to ocenić.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
W tej chwili rozmawiałem z @Elvis i mówi że w wózkach nie są zachowane odległości między osiami. Powinna być większa między 2 i 3 a jest taka sama. Prawda to bo na zdjęciach trudno to ocenić.
Nie prawda, że w modelu MTB jest taka sama. Spójrz wyżej choćby na odległości między sprężynami resorów na poszczególnych sąsiednich osiach. Widać, że są różne. Co wy, macie problem z oczami?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Mówiac szczerze dziwię się, że MTB nie próbuje wykorzystać istniejacych technologii. Jest już praktyka, zastosowania skanowania 3D. Przy tej wielkości pojazdu zajmuje to jedna sesję. Przerzuca się chmurę punktów do system modelowania i voilà, SU46 jak malina. W ten sposób zaoszczędza się mnóstwo czasu, czyli kosztów.
Rapido Trains Inc np. stosuje to od kilku lat.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
A może ktoś z posiadaczy pokusi się o dokladne zmierzenie tej lokomotywy. Bo samo stwierdzenie że jest szersza czy krótsza nie daje pelnego obrazu. Trzeba wiedzieć jakie wymiary i o ile sa rozbieżne z rzeczywistością. Wtedy dopiero można ocenić na jakie kompromisy potencjalny nabywca musi się zgodzić. Ja tego wyrobu nie kupię bo nie mam takiej potrzeby gdyż potrzebę posiadania SU46 udało mi się zaspokoić już kilka lat temu modelem Wawrica. Jednak mam też kolegów którzy chcą kupić model wielkoseryjny za znośne pieniądze i czesto pytają mnie o radę. Chciałbym mieć możliwość udzielenia rzetelnej informacji.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 51 6
Posiadam model Wawrica i jest to bardzo wspaniały model. Myślę że żadna firma nie dorówna jakości tego modelu. A słysząc takie słowa, że model Czechów jest lepszy od Wawrica mniem przypuszczać, że ten ktoś nie ma wogólę pojęcia co pisze.
Kolega mnie chyba źle zrozumiał. Ja mam model Wawrica. Czekałem na wykonanie 2 lata. Porównywanie mtb do tego modelu to bluźnierstwo.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Zrobiłem kilka pomiarów.
Wg Wikipedii szerokość SU45 to 2900mm a SU46 to 3034mm.
Wg skali to odpowiednio 33,33mm i 34,87mm
Zmierzyłem szerokość modelu SU45 w centralnej części budy, na wysokości bocznych okienek i jest to 33,9mm a szerokość SU46 MTB w tym samym miejscu to 35,1mm, czyli w PIKO jest o 0,57mm za szeroko a w MTB o 0,23mm.
 

Podobne wątki