• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB-Model: wagony motorowe spalinowe SN61

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
#1
Cześć wszystkim :)

nie widzę osobnego wątku na temat modeli SN61 od MTB (jeśli jednak jest, proszę o przeniesienie).

Właśnie pojawił się w sprzedaży model wagonu motorowego spalinowego PKP SN61-540 od MTB. Wg sprzedawcy odwzorowuje on stan pojazdu z epoki IV i nie ma naniesionej rewizji ani przydziału. Wg Ilostanu pojazd został wyprodukowany w 1974 i w 1975 był przydzielony do MD Olsztyn. Czy w takim razie model przedstawia stan fabryczny?

Jeżeli ktoś ma już ten model w rękach, czy może podzielić się opinią?
- Staranność wykonania / mile widziane dokładne zdjęcia.
- Właściwości jezdne.
- Jakość odwzorowania?


pozdrawiam wszystkich
Piotr
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.615 64 3
#3
Model wygląda obiecująco. Na reszcie w wersji z dwuskrzydłowymi drzwiami do przedziału bagażowego. Wszystko wskazuje że się skuszę na ten model, zwłaszcza że doczepa Robo ryflak już czeka ponad 10 lat
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#4
Jak na IV epokę, to zieleń górnej części jest za bardzo trawiasta, dół też powinien być jaśniejszy. Między jednym kolorem a drugim była listwa ozdobna, a nie namalowany szeroki srebrny pasek. Co do szczegółów i jakości wykonania nie mam zdania, bo nie miałem modelu w ręce.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#6
Na reszcie w wersji z dwuskrzydłowymi drzwiami do przedziału bagażowego.
Na stronie MTB jest też, wprawdzie niedostępny, model SN61-50 ze starszej serii, z przesuwnymi drzwiami bagażowymi i innym czołem. Ten model ma, moim zdaniem, kolory prawidłowe dla IV epoki. Nowy model, SN61-540, ma barwy, jakie czasem stosowano na jeszcze eksploatowanych oraz na zachowanych muzealnych egzemplarzach już w latach 90. XX wieku i później. Ale typowe barwy tych wagonów, jakie były w latach 70. i 80. są dobrze oddane na modelu SN61-50.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.990 121 1
#7
Zdjęcia SN61-540 z pierwszej połowy lat 90-tych ze strony wrphoto.eu:

PK_0054.jpg

Marzec 1994 r. Mełno, SN61-540 z poc. Jabłonowo Pom. - Grudziądz.

PK-04.jpeg

14.05.1993r. SN61-540 na terenie szopy w Grudziądzu po przyjeździe z obiegu zwanego "krótką Iławą".

PK_0032.jpg

Ostatnia zima SN-ów w Grudziądzu. Połowa lutego 1994 na zaśnieżonej stacji Prabuty. SN61-540 dobiera wodę niezbedną do ogrzewania parowego i uda się w ostatni poranny kurs do Kwidzyna.

PK-03.jpg

18.08.1992 r. SN61 542, 540 i 523. Szopa Grudziądz.


Ps. Pierwsze zdjęcia widnieje na stronie MTB jako zapowiedź rzeczonego modelu.
 

SP45-131

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#8
Model wygląda obiecująco. Na reszcie w wersji z dwuskrzydłowymi drzwiami do przedziału bagażowego. Wszystko wskazuje że się skuszę na ten model, zwłaszcza że doczepa Robo ryflak już czeka ponad 10 lat
Witam. Pracując w lokomywowni Grudziądz i jeżdżąc na SN61-540 powiem że słabo to wygląda. Kolor góra za jaskrawy.Miedzy górnym a dolnym malowaniem pudła powinna być aluminiowa listwa,wózek napędowy pod kabina A jest zbyt daleko od czolownicy.Tez i bardzo skąpo co do detali. Niestety ale model nie spełnia oczekiwań.A gdzie tu jeszcze głos..z silnikiem Henshel?

Model wygląda obiecująco. Na reszcie w wersji z dwuskrzydłowymi drzwiami do przedziału bagażowego. Wszystko wskazuje że się skuszę na ten model, zwłaszcza że doczepa Robo ryflak już czeka ponad 10 lat
Drzwi dwuskrzydłowe to prawidłowo w SN61..od nr500.

Model wygląda obiecująco. Na reszcie w wersji z dwuskrzydłowymi drzwiami do przedziału bagażowego. Wszystko wskazuje że się skuszę na ten model, zwłaszcza że doczepa Robo ryflak już czeka ponad 10 lat
No pozwolę dopowiedzieć że w SN61- od nr500 były drzwi od przedziału bagażowego dwuskrzydłowe.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 15 1
#9
Te kolory na tym modelu to jakieś nieporozumienie. Ten biały pas również rozdzielający pudło. Jest zbyt szeroki by nakleić na niego listwę. Reflektory to koszmar - można wymienić na te co PIKO zrobiło do ET21. Osobiście mam SN61-50 i przy nim pozostanę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#11
Drzwi dwuskrzydłowe to prawidłowo w SN61..od nr500.
No pozwolę dopowiedzieć że w SN61- od nr500 były drzwi od przedziału bagażowego dwuskrzydłowe.
Witamy nowego kolegę. Prosimy jednak, by nie powtarzać tej samej informacji w dwóch kolejnych wpisach co 10 minut. ;) A zwłaszcza, że informacja nie jest ścisła. Numerami od 500 wzwyż oznaczono ostatnie 50 sztuk wagonów, w których zamontowano silnik Henschel. Dwuskrzydłowe drzwi zostały wprowadzone już wcześniej... widzę, że kolega @robertkroma był szybszy. :)
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
#12
A zastanawiał się ktoś jaki dźwięk można do tego modelu wgrać z gotowych projektów ESU lub Zimo?Wiadomo że orginału się nie znajdzie ale może coś podobnego chodzi mi o dźwięk silnika reszta we własnym zakresie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.615 64 3
#13
Silnik Wola Henschel można by nagrać z lokomotywy 401Da lub przebudowanej Lxd2. Ma bardzo charakterystyczny dźwięk. Jednak nie wiem czy tak samo brzmiał w SN61 500. Tutaj dość istotny wpływ na to mogło mieć sprzężenie z przekładnią w tym przypadku mechaniczną. I z tym związane zmiany prędkości obrotowej przy zmianie przełożeń (biegów) w czasie jazdy. Obawiam się jednak że pozyskanie podobnie brzmiących dźwięków może okazać się niemożliwe lub obarczone dużym błędem.
 

SP45-131

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#16
Silnik Wola Henschel można by nagrać z lokomotywy 401Da lub przebudowanej Lxd2. Ma bardzo charakterystyczny dźwięk. Jednak nie wiem czy tak samo brzmiał w SN61 500. Tutaj dość istotny wpływ na to mogło mieć sprzężenie z przekładnią w tym przypadku mechaniczną. I z tym związane zmiany prędkości obrotowej przy zmianie przełożeń (biegów) w czasie jazdy. Obawiam się jednak że pozyskanie podobnie brzmiących dźwięków może okazać się niemożliwe lub obarczone dużym błędem.
Witaj.tak sam głos silnika to zgadza się ale w SN61-540 tam tak jak piszesz poza tym typem silnika jeszcze było sprzęgło i dalej skrzynia biegów. Tak że tu jest problem bo gdy ten pojazd ruszał to na takim polsprzegle by po chwili pełne sprzęgło. Oczywiste że też obroty silnika odpowiednie.

A to już nie ma czynnego Claytona, żeby nagrać? W Szczecinie i w Chabówce były...
Witam. Clayton to nazwa pieca grzewczego ,natomiast silnik w SN 61 do nr 500 był GANZ a powyżej to silnik Henschla.Czynnego pojazdu z tym silnika już nie znajdzie się nawet Szczecin tam jest GANZ. Dodam że dość głośny był GANZ jadąc w kabinie A a Henschel o wiele cichszy

Ale te pojazdy chyba mają swoje oryginalne silniki Ganz Jendrassik czy jakoś tak. Chyba że były jakieś przebudowy. Tego nie wiem.
Dokładnie GANZ Jedrassik do nrSN61-500
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#17
Ponownie proszę kolegę @SP45-131, by nie wstawiać kilku wpisów jeden po drugim w odstępie minutowym. Proszę się najpierw zastanowić, co kolega chce napisać, a potem umieścić to w jednym wpisie. A o tym, że Clayton to nazwa pieca, a nie silnika, wiedzą chyba wszyscy, którzy choć trochę interesują się wagonami SN61. Co więcej, wiedzą też, że popularnie SN61 były nazywane "claytonami".

I znowu nieprecyzyjna informacja:
Dokładnie GANZ Jedrassik do nrSN61-500
Oryginalne silniki Ganz-Jendrassik miały maszyny od 001 do 200, nie do 500. SN61-500 to pierwszy z serii z silnikami Henschla. Numerów od 201 do 499 nie było.
 
Ostatnio edytowane:

SP45-131

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#18
Ponownie proszę kolegę @SP45-131, by nie wstawiać kilku wpisów jeden po drugim w odstępie minutowym. Proszę się najpierw zastanowić, co kolega chce napisać, a potem umieścić to w jednym wpisie. A o tym, że Clayton to nazwa pieca, a nie silnika, wiedzą chyba wszyscy, którzy choć trochę interesują się wagonami SN61. Co więcej, wiedzą też, że popularnie SN61 były nazywane "claytonami".
Ok przepraszam. Nie wiedziałem o tym że mogę pisać w ten sposób że odp to nie każdemu z osobna a to jest dla ogółu. Ale mimo to muszę stwierdzić i też i przykrością że już więcej w jakimkolwiek temacie się nie będę wypowiadał.Poprostu ogólnie powiem i nie tylko ja tak sądzę o tym-mam niesmak . pozdrawiam wszystkich życząc spojonych rodzinnych świąt.
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
#20
le mimo to muszę stwierdzić i też i przykrością że już więcej w jakimkolwiek temacie się nie będę wypowiadał.Poprostu ogólnie powiem i nie tylko ja tak sądzę o tym-mam niesmak .
Kolega tu nowy, to jeszcze nie zdążył się zorientować: otóż na tym forum wielu użytkowników stawia innym wyższy poziom wymagań, niż samym sobie.

Pomimo tego, moim zdaniem warto tu być i od czasu do czasu sprowokować ludzi do dyskusji, bo pojawia się sporo cennych informacji. Czyli, zaciskasz zęby, znosisz cięgi, wynosisz wiedzę :D

Oraz, panuje wysoki stopień niezdecydowania. Nie zdziw się, jak któregoś dnia ktoś tu założy specjalny wątek po to, żeby Cię napiętnować... a potem jakby nigdy nic zgłosi się po Twoje usługi modelarskie :D Ot, piaskownica :p ale dość pożyteczna, by w niej siedzieć.


Miłych Świąt również, i powodzenia w modelarstwie, kolekcjonerstwie, czy co tam robisz ze swoimi kolejkami :)
 

Podobne wątki