Ważnym i ciekawym miejscem w Lęborku były dwa wiadukty w południowo-zachodniej części miasta, stanowiące naturalną granicę pomiędzy ulicami Słupską i I Armii WP i położone w ciągu niegdysiejszej głównej arterii komunikacyjnej Gdańsk-Słupsk. Pierwszy z wiaduktów od strony miasta prowadzi linię do Łeby oraz tzw. wyciąg, po którym świątek-piątek odbywały się manewry. Typowy widok w tamtych czasach ukazuje pierwsze zdjęcie z Ty2-9 w dniu 08.04.1989 r. oraz w bardziej zazielenionej scenerii z Ty2-133 w dniu 08.09.1988 r. W przerwach w pracy parowóz stał prawie zawsze w tym samym miejscu, widocznym na trzecim zdjęciu (Ty2-119, 28.09.1987).
Po drugim zaś wiadukcie przebiega linia do Słupska, a w tamtych czasach również kilkusetmetrowa pozostałość po przedwojennym drugim torze, zredukowana do roli toru odstawczego, kończącego się przy ówczesnych zakładach „Włóknolen”. Po tym torze można było dostać się również na bocznicę owego „Włóknolenu”, gdzie zdarzały się manewry z wykorzystaniem siły ludzkiej i co stanowiło (o wiele rzadszą) sposobność do sfotografowania parowozu podczas przejazdu na tym drugim wiadukcie - jak w przypadku czwartego zdjęcia z Ty2-370 w dniu 31.07.1987.
I jeszcze perspektywa obu wiaduktów „z góry”, znowu z Ty2-9 dnia 08.04.1989 r.