• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja domowa makieta modułowa.

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
377 1 0
#61
Dla mnie te tory są w porządku, tam będą formowane ii rozformowywane składy tej kopalni (tory załadunkowe na dole są krótkie, trzeba będzie manewrować tylko kilkoma wagonami naraz. Jeden tor z pustymi, drugi na ładowne, trzeci na oblot składu. Na górze też są bocznice, więc jak dla mnie wszystkie trzy tory będą wykorzystane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#63
Z tych trzech torów dwa górne przez połowę długości (przy rozjeździe łukowym) są za blisko siebie, tam się nie miną dwa wagony. Nawet, gdyby były dalej od siebie, to ich długość pozwoli na odstawienie tam może trzech wagonów. W takim układzie, jak na rysunku, te tory rzeczywiście nie mają sensu. Najlepiej ułożyć sobie te tory na podłodze według rysunku i zobaczyć, jak to w praktyce działa.
 
OP
OP
Kuszym

Kuszym

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 0 0
#64
tam będą formowane ii rozformowywane składy tej kopalni (tory załadunkowe na dole są krótkie, trzeba będzie manewrować tylko kilkoma wagonami naraz. Jeden tor z pustymi, drugi na ładowne, trzeci na oblot składu. Na górze też są bocznice, więc jak dla mnie wszystkie trzy tory będą wykorzystane.
Tak, taki dokładnie jest zamysł. Są to tory przykopalniane.
Oczywiście jest to bezczelny kompromis miejsca, bo dysponuję niedużym pomieszczeniem. Nie jest to jeszcze gotowy plan, a raczej kierunek (zrobiłem chyba 5 różnych projektów dosyć podobnych do siebie i z nich będę środkował decyzję).

Najlepiej ułożyć sobie te tory na podłodze według rysunku i zobaczyć, jak to w praktyce działa.
Plany i przymiarki będą zarówno na podłodze jak i na uformowanym terenie, ale do tego jeszcze daleko.

Na chwilę obecną koncentruję się na pierwszym segmencie modułu "zakręt".
 
OP
OP
Kuszym

Kuszym

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 0 0
#65
Dzień dobry. Brak wpisów na forum nie oznacza, że tu nie bywam oraz że prace są odłożone. Tu stan sprzed 2 tygodni - prace na module "zakręt".
Aktualnie poświęcam czas na detale, budynki, instalacje - zarówno ich reanimację ze starych domków kopalnianych (chyba Vero), jak i montaż i pasowanie całości.

IMG_20230829_014414435.jpg IMG_20231026_141558119.jpg IMG_20231026_141657747.jpg
 
OP
OP
Kuszym

Kuszym

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 0 0
#66
Dzień dobry.
Prace nadal trwają, choć moje tu postowanie pominęło kilka etapów.
Po przygotowaniu detali zabrałem się za zieleń niską, która wyszła moim zdaniem całkiem ok.. oraz za zieleń średnią i drzewa. Sporo poeksperymentowałem z różnymi rozwiązaniami, czyli krzewy ze sznurka, krzewy z komosy, drzewa z chwastów i drzewa z gałązek pozyskanych z żywopłotu. Trawki, posypki, heki floor itp.
Na zdjęciach kilka smaczków, a ja biorę się za montowanie wszystkiego do kupy. Niebawem następne.
IMG_20231211_191011876.jpg IMG_20231211_232659908.jpg IMG_20231211_232704522.jpg IMG_20231211_232758942.jpg IMG_20231211_235235305.jpg IMG_20231211_235238544.jpg IMG_20231211_235241041.jpg
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.405 27 1
#69
Podoba mi się ta polna dróżka. To na plus.
Na minus, to nie wiem czy tylko tak na 3 zdjęciu wygląda,
ale tłuczeń jakiś taki błotnisty i szlamiasty się wydaje, oraz jakby za równo położone krawędzie na brzegach były, pod linijkę.
Generalnie jednak wszystko cacunio. (y):)
 
OP
OP
Kuszym

Kuszym

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 0 0
#70
Dziękuję za słowa uznania. Prace maja tez na celu rozwój umiejętności, więc do niektórych rzeczy dochodzę sam. "Szlamistość" wyszła raczej na zdjęciu - tak to trochę wygląda, jakby "za tłuste", realnie nie widać tego efektu, ale i tak użyje jeszcze pudrów, żeby zgubić ewentualne błyszczenie.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.851 91 4
#71
Dziękuję za słowa uznania. Prace maja tez na celu rozwój umiejętności, więc do niektórych rzeczy dochodzę sam. "Szlamistość" wyszła raczej na zdjęciu - tak to trochę wygląda, jakby "za tłuste", realnie nie widać tego efektu, ale i tak użyje jeszcze pudrów, żeby zgubić ewentualne błyszczenie.
Oj tam, gliniaste podłoże.
Ogólnie super.
 
OP
OP
Kuszym

Kuszym

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 0 0
#72
Witam po przerwie.
Ruszyłem z pracami nad kolejnym segmentem modułu zakręt / kopalnia.
Powstała skrzynka, ukształtowanie terenu, przymiarki i przymiarki..., torowiska, elektryka w 90%, działka pod magazyn oraz wstępnie przystanek kolejowy "kopalnia" - jeszcze bez nazwy i bez właściwego budynku. Wybrałem lampy i latarnie, bo planuję duże urozmaicenie w tym temacie, tj. inna na placu przy magazynie, inna na peronie i inne, takie kratownicowe do oświetlenia terenu kopalnianej bocznicy. Pracy jeszcze dużo, zwłaszcza przy szczegółach, ale powoli do przodu.

Pozdrawiam i załączam kilka fotek.

1a.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#77
taki kolor szutru do podkładów drewnianych
A co ma piernik do wiatraka? Kolor szutru nie zależy od tego, czy podkłady są drewniane, czy betonowe, a bardziej od tego, jak długo tłuczeń leży w torze. Świeżo wysypany jest właśnie szary, jak ten na zdjęciach we wpisie nr 72, a po dłuższym czasie eksploatacji zabarwia się na rudo-brązowo. Stan szyn i podkładów na makiecie sugeruje, że wymiana nawierzchni była dość dawno, więc faktycznie, świeży, szary tłuczeń nie bardzo pasuje, ale nie dlatego, że podkłady są drewniane.
 

xTOMOx

Ostrzeżony
Reakcje
49 39 9
#78
A co ma piernik do wiatraka? Kolor szutru nie zależy od tego, czy podkłady są drewniane, czy betonowe, a bardziej od tego, jak długo tłuczeń leży w torze. Świeżo wysypany jest właśnie szary, jak ten na zdjęciach we wpisie nr 72, a po dłuższym czasie eksploatacji zabarwia się na rudo-brązowo. Stan szyn i podkładów na makiecie sugeruje, że wymiana nawierzchni była dość dawno, więc faktycznie, świeży, szary tłuczeń nie bardzo pasuje, ale nie dlatego, że podkłady są drewniane.
@Kuszym wyjaśnił : Mierzę w epokę III b - c.
Kolor szutru sugeruje więc o czasie eksploatacji torowiska.
Także uspokajał, że będzie malowane i pudrowane. Mnie odpowiedź wystarczyła.
Podkłady drewniane grają tu dużą rolę, więc się nie zgadzam z twoim wywodem.
Co do wiatraka, mielił ziarna zbóż na mąkę do tego piernika.
 

Podobne wątki