• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Moduły] KSK Wrocław moduł

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
246 2 0
#63
Po zakończeniu tego etapu, przyjdzie czas na jazdy próbne i okablowywanie reszty - napędów zwrotnic, sygnalizatorów, etc.[/quote]Dzisiaj odbyły się próbne jazdy "pod prądem". Sterowanie rozjazdami odbywało się za pomocą dwóch przewodów ze starego zasilacza PIKO i dotykania odpowiednich pinów w złączach.
Na pulpit przyjdzie jeszcze pora.
Do zrobienia:
- dokończenie okablowania - segmenty 5-7
- montaż wykolejnicy
- montaż napędów wykolejnic i elektryki do nich
- zmontowanie pulpitu
- dokończenie brakujących odcinków (kozły oporowe + lokomotywownia)
- podłączenie i próby sterowania makietą
- etap styropianowy + szutrowanie
- właściwe modelarstwo, czyli budynki, perony, itp.

Segment 4 po dołączeniu kabli sterowania rozjazdami i semafora. Kable czekają na estetyczne ułożenie.


Rozstawianie makiety. W tle SM41 i SM03 w trakcie "odnawiania powłoki lakierniczej" ;)


Rzut z góry na rozłożoną makietę.


Próbne jazdy.


Mój skład.
 

Załączniki

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.364 3 0
#68
Cześć Panowie.
Wspaniały plan, uwielbiam duże stacje :) , jeśli można wiedzieć:

*1 Jakie profile stosujecie na końcach modułu? (chyba że było, ale nie doczytałem)
*2 Czy odległość między torami po stronie dwutorowej jest standardowa dla PIKO, czyli 61,9mm?
*3 Wybraliście już semafory/jakiej firmy?

Pozdrawiam i powodzenia.

Chętnie przyjadę obejrzeć w realu (jeśli można oczywiście) w końcu z Kłodzka to tylko 100km
 
OP
OP
1

12g

Gość
#69
Lucky napisał(a):
Cześć Panowie.
Wspaniały plan, uwielbiam duże stacje :) , jeśli można wiedzieć:

*1 Jakie profile stosujecie na końcach modułu? (chyba że było, ale nie doczytałem)
*2 Czy odległość między torami po stronie dwutorowej jest standardowa dla PIKO, czyli 61,9mm?
*3 Wybraliście już semafory/jakiej firmy?

Pozdrawiam i powodzenia.

Chętnie przyjadę obejrzeć w realu (jeśli można oczywiście) w końcu z Kłodzka to tylko 100km
ad 1. Będą FREMO
ad 2. Tylko w stacji, wylot dwu torowy ma 46mm
ad 3. Hulacki.

Zapraszamy po uzgodnieniu terminu.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
#70
Witam :D .
12groszy napisał(a):
ad 3. Hulacki.
Śledzę i podziwiam rozmach prac, otoczenia (myślałem, że już nie ma ładnie utrzymanych SM41 a tu :shock: ). Natomiast włączam swoje trzy grosze ;) w związku z semaforami HULACKI. Mają one imitację kwadratowych klapek rewizynych (klapki rewizyjne to wymyślona przeze mnie nazwa, bo nie wiem jak brzmi prawdziwa), a to oznacza, że automatycznie stacja spada do epoki <V (no chyba, że są czasy dramatycznego kryzysu i do dziś nie zostały zmodernizowane urządzenia srk 8) ) Co prawda do dziś na sieci są "stare typy semaforów", ale raczej pojedyncze (relikty przeszłości), ale przyznam, że całej tak dużej stacji na "kwadratowej klapce" dawno nie widziałem - nawet w Tłuszczu, część semaforów została wymieniona. A tu piętrusy KM. Pod żadnym pozorem proszę nie odbierać mojego postu jako krytyka - ja podglądam i podziwiam. Jest to jedynie uwaga. Dodam, że semafory HULACKI są nawet nieco grubsze (np od KLUBY) czyli dokładnie tak, jak było (i czasem jest) w realu.
 
OP
OP
1

12g

Gość
#71
bstok70 napisał(a):
w związku z semaforami HULACKI. Mają one imitację kwadratowych klapek rewizynych (klapki rewizyjne to wymyślona przeze mnie nazwa, bo nie wiem jak brzmi prawdziwa)
Imitację? To za dużo powiedziane. :p
bstok70 napisał(a):
, a to oznacza, że automatycznie stacja spada do epoki <V (no chyba, że są czasy dramatycznego kryzysu i do dziś nie zostały zmodernizowane urządzenia srk 8) ) Co prawda do dziś na sieci są "stare typy semaforów", ale raczej pojedyncze (relikty przeszłości), ale przyznam, że całej tak dużej stacji na "kwadratowej klapce" dawno nie widziałem
Posiadasz może zdjęcie takiego semafora?
Nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tymi klapkami.
bstok70 napisał(a):
Dodam, że semafory HULACKI są nawet nieco grubsze (np od KLUBY) czyli dokładnie tak, jak było (i czasem jest) w realu.
Są grubsze bo są przeskalowane.
 

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.364 3 0
#72
Tam nie ma żadnej imitacji niczego. Tam sterczą końcówki LED zalane białą farbą. Chyba, że coś się zmieniło.
Zamawiałem kiedyś kilka szt i powiem, że różnią się bardzo od KLUBA, ale da się znieść.
Spodziewałem się czegoś gorszego, zwłaszcza, że na stronie niema zdjęć, tylko rysunki semaforów.
 
OP
OP
P

Paweł Piotr

Gość
#73
12 groszy pisze:
Nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tymi klapkami.
Głowica semafora świetlnego w dawnej konstrukcji składała się z kilku osobnych elementów (każda komora świetlna była oddzielnym elementem), połączonych ze sobą. W zależności od ilości potrzebnych komór świetlnych składano te elementy w jedną głowicę. Blok komory świetlnej od tyłu posiadał drzwiczki rewizyjne w kształcie prostokąta, które były zamykane na kłódkę.
W obecnym wykonaniu głowica semafora świetlnego stanowi jednolity blok i jest wykonywana na zamówienie, w którym precyzuje się potrzebną ilość komór sygnałowych. Do każdej komory sygnałowej z tyłu głowicy znajdują się również drzwiczki rewizyjne w kształcie owalu, zamykane na zamek (klucz).
Ilustracja w załącznikach.
Pozdrawiam
 

Załączniki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
#75
Bezpośrednia konfrontacja tarcz zaporowych jednokomorowych. Rzeczywiście to nie imitacja kwadratowych klapek, tylko z daleka tak to wygląda. Ale można takie małe drzwiczki dorobić bo jest miejsce (i można pozozstawić je lekko uchylone - że niby ktoś niepowowłany zaglądał :roll: 8) )
 

Załączniki

ths

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#76
Bardzo proszę Kolegów, posiadaczy semaforków i tarcz hulackiego z diodami 3mm - np. numery katalogowe: K/110, K/111, K/115 - o fotografie pokazujące cały stojący semafor, drabinkę ze skosu i głowicę od frontu.

Dziękuję z góry
 

ths

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#78
Dzięki za błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź!

Pozwolę sobie powiedzieć, że wprawdzie proporcje są do zaakceptowania (w każdym razie dla mnie), ale rozczarowuje malowanie, które wygląda bardzo chałupniczo. Takie upaćkane od niechcenia olejną z pędzla... No ale to i tak cena zachęcająca w porównaniu.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
246 2 0
#79
A prace przy makiecie klubowej posuwają się naprzód.
Ostatnio zamocowaliśmy przełączniki i diody powtarzaczy na pulpicie. Walczymy z odpowiednim podświetlaniem szczelin (odpowiednie rozpraszanie światła nie jest proste).
Chciało by się powiedzieć: Let the hardcore begin. Dlaczego? Bo to jeszcze okablować trzeba...
 

Załączniki

Podobne wątki