• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.604 558 30
W sumie kolega Preki ma rację. To nie były dokładnie te same wagony, chociaż mówienie, że nie miały z nimi wiele wspólnego jest chyba przesadą. Można uznać, że Y to rozwinięcie tych B.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.862 67 3
Przypuszczam że pewnie będa robić wersje wagonów z wcześniejszych serii produkcyjnych ale widzac róznorodnośc typów może będzie szansa przynajmniej na sypialnego Górlitz 67 w epoce IV który byłby bardziej zgodny w szczegółach niż Roco i ładniej wykonany niż Tillig.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.862 67 3
Bardzo dawno nie kupowałem modeli DR ale ostatnio trafił mi się taki brudasek czyli 114 660, który zastąpi w mojej kolekcji starego Gutka 110 025. Niestety w tym ostatnim modelu dostrzegłem dość poważny błąd "merytoryczny" (pomijam tutaj róznice wynikające z czasu w jakim poszczególne modele zostały zaprojektowane) a mianowicie niższa kabinę co miało miejsce tylko w prototypowych lokomotywach V100 001 i 002. Natomiast lokomotywy seryjne, które de facto były tez zbudowane w innej fabryce niz prototypy miały kabinę wyższa, która nieco bardziej wystawała ponad przedziały silnikowe. Posiadaczy starego Gutzolda niebieskiego V100 001 tez musze troche zmartwić bo ta lokomotywa w rzeczywistości miała inne wózki. Sorki za jakość zdjęc ale robiłem "fotokomórką";). Patynę połozył poprzedni własciciel jakimis zmywalnymi proszkami. Jak mi sie znudzi to wstawie lokomotywę na myjnię:D.
20150820_181812.jpg
20150820_181833.jpg
20150820_181904.jpg
20150819_142035.jpg
20150817_191838.jpg

[DOUBLEPOST=1440091396,1440090193][/DOUBLEPOST]Po wielu latach udało mi się kupić nastepne wagony do Stadte Express. Juz wystawiałem na sprzedaz mój dotychczas jedyny wagon (opisany gdzieś wyzej), ale ostatnio wylicytowałem Reko restaurację i 1 kl YB z Sachsenmodelle lub Tilliga. Niestety nie mam oryginalnych opakowań i nie wiem na pewno czyjej to marki produkt. Wagony wyglądaja na dość "świeże" a odcień kremowy jest nieco jaśniejszy od mojego starszego 2 kl X-a. dodatkowo pomarańcz na 1 kl jest jakby żywszy. Tak więc podejrzewam Tilliga.
Restauracja ma numer 51 50 88 45 024-9 WRge, Erfurt Rbf/Bww Erfurt , rev Go 9.2.79
1 kl ma numer 51 50 19 40 072-7 Ame, Berlin-Lichtenberg/Heimat Bww Berlin Lichtenberg, Rev De 14.09.76 i ciekawostka hamulec KE-GPR a nie Dako czyzby do SE oprócz niedoszłych wagonów 1 kl CSD były tez zamówione wagony tego typu bezpośrednio przez DR.
20150820_182017.jpg
20150820_182052.jpg
20150820_182130.jpg
20150820_182149.jpg


3 wagony SE to jeszcze nie pociąg ale już coś jest.

20150819_141920.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.862 67 3
Bardzo dobry model polecam. Do obsługi fabryki chyba lepiej by pasowała lokomotywa typowo manewrowa serii 106. Bardzo dobre modele jeszcze ze starej produkcji z Gutzolda mozna jeszcze czasem nabyć lub całkiem nowe z obecnej produkcji Piko. Ja mam stary model i nadal uwazam ze jest bardzo dobrze zrobiony pomimo słabej jakości malowania i nadruku.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.862 67 3
W górach Harzu wąskotorówki są przepiękne a te diesle serii 199 to nic innego jak przebudowane lokomotywy normalnotorowe serii 110/112/114. Poza tym jeszcze w tamtych terenach jest lub było kilka linii normalnotorowych , które sa nie mniej malownicze. Równie urokliwe sa linie kolejowe w lasach Turyngii. Jest na czym sie wzorować budujac makiete w stylu górskich kolei Wschodnich Niemiec. Na tych liniach czesto pojawiały sie lokomotywy serii 110 (a takze przebudowane z mocniejszymi silnikami 112 i 114) w ruchu pasażerskim z wagonami Reko. Z pociagami towarowymi i pasazerskimi dalekobieznymi zas 119-ki. Z czasów trakcji parowej domena tych linii były parowozy serii 95 eksploatowane jeszcze na poczatku lat 80-tych.
 

Podobne wątki