• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Model SM42 UMF

OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 2 5
#83
Miałam dość odwagi, żeby spróbować zrobić trochę patyny. Nie jest tak źle, ale mogło być lepiej, potrzebuję więcej praktyki.
przód nie jest jeszcze prawidłowo zamontowany, więc może wyglądać trochę krzywo, muszę jeszcze zrobić trochę okablowania do wiatraka, tylko czekam na nowe komponenty.





 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.535 443 99
#84
Miałam dość odwagi, żeby spróbować zrobić trochę patyny. Nie jest tak źle, ale mogło być lepiej, potrzebuję więcej praktyki.
A można wiedzieć czym to robiłeś? Jak się da, to może usuń to i spróbuj na jakimś starym modelu.
Bardzo ładnie wyszła Tobie ta 'stoneczka', więc szkoda by było ją zepsuć nierealistyczną patyną.
Najlepiej jest poćwiczyć np. na jakimś starym złomie kupionym gdzieś na aukcjach za tzw. 15zł... obserwując kilka (wiele) zdjęć tego typu lokomotyw mocno eksploatowanych. Wówczas zauważysz pewne prawidłowości w zabrudzeniach na danym typie lokomotywy.

Co do patyny na Twojej SM42... (moim zdaniem) problem z twoją jest taki, że zabrudzenia są trochę nierealistyczne. Dobrze jest obserwować prawdziwą lokomotywę jak się brudzi model. Te zaczernienia są w zupełnie dziwnych miejscach trochę od czapy. One zwykle zbierają się w zagłębieniach ale takie "mazy" jak na parowozie i to jeszcze po skosie na prostym arkuszu blachy nie wyglądają dobrze. To Diesel, aż tak się nie brudzi po bokach w miejscach dalekich od wszelkich rur wydechowych. Można też zastanowić się od czego ten brud powstał generalnie, ale i np. na pomarańczowym pasie na boku? Wygląda nie jak brud eksploatacyjny, tylko jak by ktoś go po prostu pobrudził w tym miejscu (maszynista chciał ją przetrzeć i wziął brudną szmatę? :) ) ... Problemem są też skupiska zaczernień. Nie zanikają one płynnie tylko tworzą trochę takie "czarne wysepki".
Tak więc ja bym to usunął jak się da.... zabrał się za ćwiczenia na jakimś padalcu... i dopiero gdy patyna na tymże ćwiczebnym modelu mnie zadowoli, wówczas dopiero podszedłbym do takiego modelu jak Twój. I na początek chyba tylko suche pastele.... łatwo usunąć jakby co... (chyba, że koledzy mają lepsze rady). Powodzenia.


pat.jpg


EDIT: Skupiłem się na powyższym zdjęciu bo w ujęciach z daleka być może aż tak tego nie widać. Zakładam jednak, że skoro wstawiłeś tą fotkę, to nie jest stan pośredni tylko tzw. efekt końcowy. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 2 5
#85
A można wiedzieć czym to robiłeś? Jak się da, to może usuń to i spróbuj na jakimś starym modelu.
Bardzo ładnie wyszła Tobie ta 'stoneczka', więc szkoda by było ją zepsuć nierealistyczną patyną.
Najlepiej jest poćwiczyć np. na jakimś starym złomie kupionym gdzieś na aukcjach za tzw. 15zł... obserwując kilka (wiele) zdjęć tego typu lokomotyw mocno eksploatowanych. Wówczas zauważysz pewne prawidłowości w zabrudzeniach na danym typie lokomotywy.

Co do patyny na Twojej SM42... (moim zdaniem) problem z twoją jest taki, że zabrudzenia są trochę nierealistyczne. Dobrze jest obserwować prawdziwą lokomotywę jak się brudzi model. Te zaczernienia są w zupełnie dziwnych miejscach trochę od czapy. One zwykle zbierają się w zagłębieniach ale takie "mazy" jak na parowozie i to jeszcze po skosie na prostym arkuszu blachy nie wyglądają dobrze. To Diesel, aż tak się nie brudzi po bokach w miejscach dalekich od wszelkich rur wydechowych. Można też zastanowić się od czego ten brud powstał generalnie, ale i np. na pomarańczowym pasie na boku? Wygląda nie jak brud eksploatacyjny, tylko jak by ktoś go po prostu pobrudził w tym miejscu (maszynista chciał ją przetrzeć i wziął brudną szmatę? :) ) ... Problemem są też skupiska zaczernień. Nie zanikają one płynnie tylko tworzą trochę takie "czarne wysepki".
Tak więc ja bym to usunął jak się da.... zabrał się za ćwiczenia na jakimś padalcu... i dopiero gdy patyna na tymże ćwiczebnym modelu mnie zadowoli, wówczas dopiero podszedłbym do takiego modelu jak Twój. I na początek chyba tylko suche pastele.... łatwo usunąć jakby co... (chyba, że koledzy mają lepsze rady). Powodzenia.


Zobacz załącznik 953679

EDIT: Skupiłem się na powyższym zdjęciu bo w ujęciach z daleka być może aż tak tego nie widać. Zakładam jednak, że skoro wstawiłeś tą fotkę, to nie jest stan pośredni tylko tzw. efekt końcowy. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam.
Tak, da się to zmyć lub bardziej rozmazać :) z jednej strony lokomotywy nałożyłem trochę za dużo brudu, dzisiaj przyniosłem waciki i trochę zmyję tą patynę. aparat powiększa całość i zauważam na zdjęciu rzeczy, których normalnie nie widać, ale na pewno będę potrzebował więcej praktyki.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.535 443 99
#86
i zauważam na zdjęciu rzeczy, których normalnie nie widać
Powiedziałeś istotną rzecz. To prawda.... bardzo czesto tak jest.... dlatego WARTO efekty pracy oglądać także albo na zdjęciach, albo w okularach modelarskich (polecam). Wtedy mamy większą szansę, by poprawić to czy tamto, zrobić to lepiej. Wiadomo, że nie musi być "idealnie".... ale zawsze warto wyciskać z siebie ile się da :)
Pozdrawiam
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 2 5
#87
Tu szybki filmik Stonki. Jestem bardzo szczęśliwy, ponieważ wszystko działa :) warto spędzić więcej czasu na okablowaniu.
Też poprawiłem trochę patyny.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 2 5
#91
dziękuję wszystkim za miłe słowa. Dodam zdjęcia ukończonej lokomotywy, jak będę miał przymocowane poręcze i trąbki.
Tutaj jest obwód, jeśli ktoś jest zainteresowany wzmacniaczem funkcji poziomu logicznego Aux 3-8, jeśli nie używasz płyty głównej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 44
Tabor 13
Tabor 13
Tabor 16
Tabor 184

Podobne wątki