Dawno mnie tu nie było - nie sądziłem, że aż rok minął od ostatniego wpisu. Ale to był ciężki rok pod chyba każdym względem i ciężko było wygospodarować czas na cokolwiek a tym bardziej na przyjemności. Troszkę podziałałem choć póki nie zobaczyłem gdzie byłem z robotą rok temu to myślałem, że udało sie więcej. No ale cóż - life is brutal. Teraz dzięki 2,5 tygodnia oddechu od wszystkiego udało sie parę rzeczy pchnąć do przodu mocniej.
Przede wszystkim jestem na finiszu prac z terenem między bocznicą a skałami. Wiata jest "gotowa" - wszystko jest przygotowane łącznie z materiałami składowanymi pod wiatą i czekają na ponowne wklejenie po wstępnych przymiarkach. Teren został też ogrodzony "od tyłu" i obsiany trawą etc. Zieleń wyższa wejdzie na koniec bo nie mam ochoty o nią teraz zaczepiać rękami ale zmajstrowałem trochę krzaków. Powstał też warsztat samochodowy. Pierwotny plan zakładał, że w miejscu wiaty i warsztatu stanie magazyn ale pokazał sie zbyt duży i uniemożliwiał zaaranżowanie placów i dróg. Magazyn stanie przed bocznicą a w jego miejsce weszła wiata i warsztat. Warsztat dla wygody prowadzenia prac powstał jako mini-diorama na tekturze, której jeszcze nie wkleiłem na miejsce docelowe ale to już tylko formalność. Potem tylko płot betonowy, który również czeka gotowy.
Kolejny budynek jaki jest obecnie w trakcie domykania to lokomotywownia. Na dzisiaj brakuje mi w niej jeszcze oświetlenia, przekrycia torowiska oraz części maszyn - czekam na przesyłkę w kilkoma prasami, frezarkami etc oraz podnośnikami, które staną przed budynkiem. W tym celu powstał plac betonowy. dach jest w trakcie waloryzacji tj. kleję na niego papę.
W międzyczasie zmajstrowałem też kilka samochodów a kolejne się gdzieś tam powoli robią.
A teraz mam do kolegów kilka pytań - po pierwsze chciałbym jakoś sensownie wypełnić trójkąt między torowiskiem do lokomotywowni a rozjazdami bocznicy. Chciałbym wstawić tam stanowisko do tankowania lokomotyw spalinowych.
I teraz pytanie czy w naszych realiach taki zbiornik z pompą od PIKO miał szanse występować w naturze? Chodzi oczywiście o bazę, zaadoptowanie go. Czy np. pompa nie powinna stać pod wiatą? Czy całość zadaszyć? Zdjęcia mile widziane bo nie znalazłem do tej pory nic na wzór.
czy taki zbiornik mógłby mieć jakieś oznaczenia typu CPN czy też tylko znaki ostrzegawcze?
Drugi temat to imitacje napędów zwrotnic. Chciałbym zastosować tu pędnie - czy epok IV ma jeszcze prawo mieć napędy mechaniczne? Jeśli tak, to mam prośbę o oznaczenie na poniższym zdjęciu miejsc montażu napędów oraz tras rur pędni. Chciałbym zrobić rury stalowe (tak jak na zdjęciu zapożyczonym z jednego z wątków na forum) a nie kanały betonowe - czy to się broni? Pędnie chciałbym prowadzić między dwoma torami w lewą stronę zdjęcia - przez stację (dwa perony na zewnątrz torowiska). Na lewym skraju makiety mam taki sam układ rozjazdów tyle że w odbiciu lustrzanym i one tez miałyby być połączone. Dodatkowe pytanie o sama nastawnię - nie jest jeszcze wklejona więc moge ja dowolnie przestawić z tym, że w lewo nie dalej niż do strzałki. Prośba też o wskazanie jaki model krzynek napędów byłby odpowiedni.
Przykład co chciałbym spróbować osiągnąć:
I na koniec pytanie o sterowanie zwrotnic na bocznicy. zakładam, ze w takim miejscu są one przestawiane ręcznie ale czy powinien sie przy nich pojawić jakiś mechanizm / skrzynka? Jak to powinno wyglądać?