• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.992 531 30
3 rozjazdów podwójnych, czyli anglików.
"Anglik" to rozjazd krzyżowy (może być pojedynczy lub podwójny, tu są podwójne). "Rozjazd podwójny" to inaczej rozjazd skupiony, czyli dwa (dlatego "podwójny") rozjazdy "nałożone" na siebie, zwany często nieprawidłowo rozjazdem "potrójnym" (bo ma trzy wychodzące tory).
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Rozumiem że masz jakiś wstręt do pisania na PW. No to dopytam na otwartym forum.
Jakie są wymiary tego elementu?
Bo ja bym to druknął, zrobił formę i odlewał:)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Doszedłem do momentu, w którym by nie utknąć z szutrowaniem muszę zacząć budować perony i rampy.
W ramach przygotowań przebudowałem przejście nad torami, które będzie zlokalizowane przy przystanku kolejowym:
20200716_085656.jpg

W oryginale było w kształcie U, a ja przekułem go na Z.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Nie. U mnie przejście będzie na łuku, więc oryginalne perony będę przerabiał lub zrobię własne od zera.
Na razie perony robią za podstawę montażową.
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.433 0 0
Szutrowanie to najbardziej czasochłonny i nużący etap budowy makiety. Dobrze, że w przerwie wykonujesz inne elementy makiety.
Z własnego doświadczenia wiem, że jest to skuteczne działanie. Życzę wiele cierpliwości w realizacji tak dużego zadania.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
@Darek1957 - Zgadza się. Wykonanie raz na jakiś czas czynności wychodzącej poza rutynowe działanie dobrze robi na głowę.
@Artur - dla mnie elektryka to też najcięższy fragment. Przy szutrowaniu człowiek chociaż obcuje z torami...

P.S. Aktualny plan:
(wyżej przedstawione przejście będzie po prawej, na końcu peronu)
ACAD oryginal 3 po zmianie nr rozjazdów.png
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki