• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
@Kempol: Jeszcze je poszpachluję, w ramach patynowania. ( po świętach ;) )

Szczerze mówią skala przedsięwzięcia powoduje, że nie mogę teraz trwonić czasu na pierdołki.
Już to kiedyś liczyłem: 12 modułów i łącznej długości ponad 15m, na każdym średnio po 7 torów to daje przeszło ponad 100mb toru.
Malowanie szyn: 2 szyny na każdym torze, każda szyna z 2 stron = 400mb malowania szyn,
Dziurki w podkładach: dziurka co 5 cm: przy 100 metrach - 2000 dziurek....
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.145 38 4
Pomijając mój zachwyt nad skalą projektu (aż ciężko wyobrazić sobie piorunujący efekt po skończeniu, patynach i z taborem) chętnie bym usłyszał opinię osoby obeznanej w zakresie przejazdów przez tory. Czy to w ogóle jest dopuszczalne puścić drogę pomiędzy zwrotnicami gdzie iglica praktycznie jest na styk z płytami betonowymi? I jak w takich przypadkach rozwiązywano kwestię miejsca między torami zwrotnicy?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.994 531 30
iglica praktycznie jest na styk z płytami betonowymi
Faktycznie, płyta jest za blisko początku iglicy. Generalnie nie należy projektować przejazdu drogowego przez rozjazd, ale zwłaszcza dawniej zdarzało się to dość często. Nie podam z pamięci przepisów, one zresztą zmieniały się z czasem.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Przepisy-przepisami, życie-życiem.
Na nowo projektowanych stacjach było by to niedopuszczalne, w dawnych układach historycznych (zwłaszacza w okolicach Wrocławia) takie rzeczy się zdarzają, tak jak pod linkami:
1. Przejazd między rozjazdami
2. Przejazd między rozjazdami
3. Przejazd .... jedną stację dalej.
4. ... i kolejny przejazd (na tej samej stacji)
5. i dalej przy tej samej trasie

Niemcy planując kiedyś stacje i przejazdy kierowali się innymi przepisami i tak pozostało do dziś.
Moja makieta przedstawia stację "poniemiecka" więc sporo tam "poniemieckich rozwiązań"
W moim układzie to jest jedyne możliwe miejsce na przejazd, dlatego je tu umieściłem (zgodnie ze starą, pruską szkołą)

edit:
6. bardzo ładny i klimatyczny przejazd
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Tu jest niezły układ. Rozjazd, przejazd, most przez rzekę i dwie (dawne) szopy z dwoma obrotnicami na kilku metrach :)
( a dokładnie na 150m)
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.822 52 5
Wydaje mi się, że kol. Tomek linkami sam sobie odpowiedział jak powinien wyglądać element pomiędzy szynami, gdzie nie zmieszczą się płyty betonowe - zalane asfaltem (lub z elementami drewnianymi). :)

Fajne przejazdy :)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Asfalt to mój eksperyment, który cały czas żyje i sam nie wiem jak się zakończy. Bedę go jeszcze trochę wygładzał.
Wykonany jest z płytki PVC, pryśniętej podkładem i posypanej piaskiem kwarcowym. Potem farba drogowa Faller.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.916 138 3
Hmmm wainert żaluzje/firanki/grzebień* :)

*w zależności od regionu. Ale to jedno i to samo :)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Oddziały czołowe na wąskim odcinku frontu przebiły się w okolice lokomotywowni (czyli są w połowie drogi) Tam stoczyły ciężkie boje ze zgrupowaniem 3 rozjazdów podwójnych, czyli anglików. :cenzura:
Zaszutrowane jest już z 16-17mb i jak to mawiał pewien anglik:

To nie jest koniec, to nawet nie jest początek końca, to dopiero koniec początku!

20200624_214948.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki