• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta "N" Zwrotniczego - szlachetne ryzyko rycia w mikroskali

OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#41
Słuszna racja(y) Próby wagonowe zrobię jeszcze przed wyjazdem na urlop. Inaczej sobie nie wyobrażam, liczę na wynik pozytywny :rolleyes: , zwłaszcza że najazdy umocowane na stałe. Jedyna możliwość to korekty przechyłek i samego torowiska. O wynikach powiadomię.
Teraz pytanie przyszłościowe: co radzicie robić w następnej kolejności?o_O I drugie: zastosować mury oporowe (takie jak wymurówka tuneli) czy skały (szpachla)? Czuje że ukształtowanie terenu i tektonika będzie nie lada wyzwaniem. Poprzednie makiety były zasadniczo jednopoziomowe. Radźcie Koledzy :eek: .
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
#42
Próby konieczne, super to wygląda, widać profesjonalizm :D
Szczerze to mnie jakoś nigdy nie przekonywały ani mury oporowe, ani skały :p Wydaje mi się nienaturalne, ale rozumiem malowniczość murów oporowych i skał - w końcu jest to torcik do zabawy i ładnego prezentowania taboru. Ja bym wybrał mury oporowe - skały wyglądałyby komicznie (szczególnie w obrębie stacji), aczkolwiek wszędzie tam gdzie się da zastosowałbym nasypy, albo częściowo nasypy - częściowo mury. Pamiętaj, że poprawny nasyp ma 1:1,5, ale nie musisz się tego trzymać ;) skały możesz też dać gdzieś poza obrębem stacji... Z pewnością będzie ciekawiej.
Tak wogóle to jak to wszystko ładnie skomponujesz i wykonasz to nie będzie problemu, ważne żeby cieszyło Twoje oko :ROFL:
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#43
Tak, w obrębie stacji tylko mury, mam też odcinek arkad kamiennych. Zgadzam się z Kolegą paparazzim, będą nasypy gdzie tylko można i układ mieszany skala/nasyp.
O poprawności nasypów można zapomnieć już teraz, z góry mówię że nie będą trzymać 1:1,5:niepewny: Będę walczył optycznie i "oszukiwał" nachylenia zielenią. Powinno się udać uzyskać efekt nazwijmy to "tortowy" i cieszenie oczu, dalibóg, nie tylko moich.:eek:
 
Reakcje
0 0 0
#44
Teraz pytanie przyszłościowe: co radzicie robić w następnej kolejności?o_O
Wszystko będzie zależało od tego co planujesz umieścić docelowo na makiecie. Wiadomo że nie ułożysz chodnika do nieistniejącego jeszcze osiedla wzdłuż drogi której jeszcze nie wytyczono :ROFL: Osobiście zabrałbym się za miejsca do których dostęp jest mało komfortowy, aby potem na spokojnie dopieszczać resztę.

I drugie: zastosować mury oporowe (takie jak wymurówka tuneli) czy skały (szpachla)? Czuje że ukształtowanie terenu i tektonika będzie nie lada wyzwaniem. Poprzednie makiety były zasadniczo jednopoziomowe. Radźcie Koledzy :eek: .
Jak na razie intuicja Cię chyba nie zawiodła, więc jej się poddaj. Wyobraźni też daj podziałać. Nawiasem mówiąc widziałem gdzieś w realnym świecie kombinację: skały uzupełnione miejscami murem. W zasadzie więcej było muru, a tu i ówdzie wystawał z niego kawał skały. Wszystko nieco zarośnięte mchami i drobną roślinnością, dołem "spatynowane" rdzą, górą troszkę dymowym kopciem. Wyglądało to całkiem ciekawie, tajemniczo i malowniczo zarazem:obcy:
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#45
Tak, skały i mur kamienny występują rzadko, ale bywają spotykanym zestawieniem. Muszę to wykorzystać i skomponować u siebie.
Teraz próby wagonowe jazdy pod górę: parowóz BR56 + 10 wagonów towarowych - bez problemów, parowóz BR78 + 6 wagonów osobowych - swobodnie wjeżdża.
Parowóz BR55 zaczyna mieć lekkie problemy przy 8 wagonach, ale ma tylko 2 obręcze przyczepnościowe w tendrze, ale daje radę. Wygląda na to że spadki są akceptowalne. Docelowo będę musiał zakupić ze dwa ciężkie tendrzaki, te spisują się na takich trasach najlepiej:ostrozny:.
 
Reakcje
0 0 0
#46
Skoro wszystko sprawdzone i śmiga jak należy, to zostało już tylko spokojnie rozkoszować się urlopem, chwilami tylko wracając w myślach do tego co... czeka na "powrót taty" ;) Nie wiem dokąd i czym się wybierasz, ale... obserwuj otoczenie. Jest teraz dobra pora na wychwycenie niesamowitej różnorodności przyrody. Nie wszystko jest takie stonowane jak na wielu :sleep: makietach, ale o dziwo jakoś... pasuje!

Miłego wypoczynku :)
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#47
Co racja , to racja, odpoczynek, a potem do roboty z głową pełną pomysłów:cool: . Wybieram się nad polskie morze i...lecę samolotem:eek: Lubie kolej, ale 12 godzin do Gdyni... dziękuję beze mnie:devil: . I pomyśleć że 15 lat temu jechałem koleją do Sopotu 6.40 h:cry:. Postaram się wybrać pociągiem do Kościerzyny, linia klimatyczna i sporo do obserwowania:D
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#48
Zwrotniczy_1960 znowu nadaje:D Witam wszystkich serdecznie:) Powróciłem do rzeczywistości i po przeżyciu poniedziałkowego stresu po powrocie do roboty :devil: , wznowię prace przy makiecie najszybciej jak to możliwe.
Mam już kupione wszystkie modele budynków, pozostaje wieczorne klejenie w domowym zaciszu, niezależnie od prac makietowych.
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#50
Robię, dłubię, rzeźbię, w tym tygodniu "wykroiłem" łącznie 5 godzin pracy(n). Rozpocząłem nasypy, tunelik drogowy, oraz podstawy i otwory pod semafory i tarcze.
Idzie gorzej niż powolutku, nie skleiłem też na razie żadnego budynku, może jutro... Na razie nie ma co fotografować. Tak, czekanie potrwa, ale to nie wyścigi.
Mam ostrożne zamiary zakończyć całość do grudnia b.r. Co z tego wyjdzie, czas pokaże:podstepny:
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#51
Skleiłem już wszystkie przewidziane na tę makietę budynki: 2 dworce (nie, nie ma oklepanego Krakow), kościółek, ekspedycja towarowa, magazyn towarowy, plebania i trzy malutkie domki. Firmy: Faller, Kibri, Anhagen. Do tego 2 żurawie wodne. Wykonałem wstępne patynowanie przy użyciu suchych pasteli Noch:rolleyes: . Rozpocząłem też szpachlowanie "tektoniki terenu'' szpachlą Noch. średnio to mi idzie, są w tej szpachli granulki chyba styropianu, które pieprzą całą robotę, nie da się wygładzić. Zwłaszcza że kładę cienką warstwę. Ta cała szpachla wygląda mi na zwykłą fugę do płytek, a domieszka granulek ma niby zmniejszyć wagę. Następne szpachlowanie zrobię chyba po odsianiu tych granulek sitkiem. Macie koledzy jakieś doświadczenia z tym produktem?:devil: Tak więc robię, nie ustałem w trudach, a praca się posuwa:).
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.718 141 0
#52
Próbowałeś zwykłej szpachlówki budowlanej?
Na ten przykład ja używam Den Braven'a (masa szpachlowa, tynk, sciany itd).
A i do łatania dziur w ścianie się czasem przyda ;)
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#53
Nie, szpachlówki nie próbowałem. Boję się tego białego pylenia przy ewentualnym szlifowaniu. Taki pył powłazi mi wszędzie. Tak jak po remoncie w mieszkaniu, czyścisz, myjesz, sprzątasz kilka razy, a podłogi ciągle białe...Chyba w ogóle zrezygnuję ze szpachlowania, albo ograniczę do minimum. Mam taki specjalny papier gufrowany, brązowy do oklejania gór, nasypów itp. Pięknie się układa i formuje, jest lekki, imituje kolor ziemi. Idealny pod zieleń.:D
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#54
Zrobiłem pierwsze w życiu próby z sadzeniem trawy elektrostatycznej :p . Sadzarka Noch, kawałek deseczki, miniaturka górki i różne podłoża: surowy styropian, papier gufrowany Noch, podłoże malowane, nawet próbka owej sławnej szpachli. Udało się zasadzić i najlepiej wychodzi trawka na papierze gufrowanym. Zrobię jeszcze jakieś próby z trawą wysoką i można potem szaleć w terenie docelowym:)
 

Załączniki

OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#57
Dziękuję Koledzy za wsparcie w sadzeniu :podstepny: . Oczywiście kolorek podłoża będzie odpowiedni :D . Aktualnie patynuję szyny, przy okazji muszę wymienić kolejny rozjazd. Prace są czasochłonne i mozolne. Po patynowaniu szyn, przyjdzie pora na szutrowanie, czyli następna "kobyła". Przed szutrowaniem oczywiście jazdy testowe, żeby jeszcze wykonać ostatnie korekty torowiska, póki jest to możliwe. Na razie nie wklejam zdjęć, zrobię to po zakończeniu szutrowania. Za chwilę wrzesień i szósty miesiąc prac. Zakradło się po raz pierwszy zwątpienie w sukces całego przedsięwzięcia:( Do mrozów muszę skończyć inaczej czeka mnie przerwa zimowa i finał na wiosnę 2013...
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#58
Zwątpienie zażegnane:D, wczoraj miałem zły dzień. Udało mi się zamówić jedyny dostępny w Rzeczypospolitej rozjazd prawy FLEISCHMANN 9171:eek:Przeprowadziłem próby jazd taboru po patynowaniu torowiska, wynik pozytywny(y). Zacznę więc szutrowanie od dolnej stacji. Po trzech miesiącach czekania przyjdzie wreszcie przesyłka z latarniami Brawy. Pozdrawiam wszystkich Kolegów śledzących ten wątek:cool:
 
OP
OP
Zwrotniczy_1960

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#60
Skończyłem zasadniczo patynować tory. Utknąłem teraz na murach oporowych. Kartony odrzuciłem od razu, wygląd dramatyczno-ponury. Zakupiłem płyty piankowe Fallera
370x125 mm, wygląd ekstra, chociaż są drobne różnice na stykach, mimo tego samego rodzaju i koloru płyt. Trza będzie patynować i maskować na etapie wykańczania.
Przygotowane mam w 90% góry/wzniesienia ze skałami w stanie surowym. Tak więc teraz dokończenie murów oporowych, potem ostateczny montaż gór/wzniesień i dopiero Danielu :eek: zabiorę się za szutrowanie. Trzymanie kciuków zalecane, tego etapu obawiam się najbardziej. Makieta nabiera masy, sadzę że będzie cięższa niż 10 kg:confused:. Mam wagę sprężynową , zważę ją na samym końcu. Ciekawe ile wyjdzie:(? Fotki wykonam po szutrowaniu, teraz budowa wygląda niespecjalnie(n).
 

Podobne wątki