• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] mały tort

OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Opiszę w punktach jak widzę zrobienie głowicy.
1. wydrukować na kartonie porzadną drukarką poszczególne elementy z zaznaczonymi otworami
2. wyciąć otwory przy pomocy wykrawaka
3. pomalować bezbarwnym lakierem nitro
4. wyciąć elementy np skalpelem
5. skleić
6. pomalować ostatecznie

Przy użyciu przebijaka szewskiego to faktycznie może wyjść masakra bo ze względu na zaostrzenie od zewnątrz rozpycha on materał. Wykrawak ma zaostrzoną wewnętrzną powierzchnie rurki i dzięki temu nie rozpycha otworów.Mam takie ustrojswo do otworów 2,8 mm
więc na bidę obleci. Nie uda mi się ściśle trzymać skali ale sądze że szerokość tarczy 7mm nie będzie bardzo razić,wysokość tarczy semafora pięciokomorowego planuję na ok 22mm co też nie powinno zbytnio bić po oczach :shock: .Dużo trudniejsze będzie zrobienie daszków.A jak wyjdzie dziadostwo to nie będę płakał tylko pewnie też zakupię trawione blaszki :)
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Zanim zacznę "produkować" semafory to jeszczetrochę wody w Rawie upłynie,na razie chcę zrobić do końca mniejszy tort. Niestety teraz mam trochę mało wolnego czasu ,więc robota przy makiecie idzie bardzo powoli. :( Powoli to nie znaczy wcale, wczoraj i dziś kleciłem splot toru normalnego z wąskim, potrzebny do przetwórni kamienia. Efekty moich usiłowań widać na zdjęciach.Moim zdaniem ten drugi obleci tym bardziej że i tak będzie "obrośnięty" trawa.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
Czy Kolega sprawdzał, jak tabor przechodzi przez te rozgałęzienia? Moim zdaniem brakuje tam kilku elementów. W perwszym wariancie konieczna jest kierownica na wprost szyny, zaznaczonej na moim rysunku strzałką - chyba, że ma tam być ruchoma iglica. Inaczej nie ma siły, by tabor wąskotorowy jadąc z prawej strony podążał torem wąskim - pojedzie prosto i wykoli się. W drugim wariancie brakuje kierownic w krzyżownicy.
 

Załączniki

OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Sprawdzałem ,po tym drugim wagony i dwuosiowa lokomotywka jeźdżą bez problemu, a na wąskich torach tabor będzie statyczny,więc też nie ma problemu.Brakujace kierownice dorobię ,żeby przynajmniej "na optykę" wszystko się zgadzało.Dziękuję za zwrócenie uwagi na moje gapiostwo. :)
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Spokojnie oczy masz w porządku.Ten splot został celowo zrobiony z torów Piko HO i N o profilu "U".:roll: Jest on przeznaczony to tej części makiety którą robię na "naszych" zabytkowych torach.:D Tak więc jak łatwo się domyślić,wyroby Tilliga nie będą pasować,a nie sądzę żeby taka firma produkowała dziś cokolwiek z zabytkowych szyn.:)
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Poszukuję wiadomości na temat małych(dwustanowiskowych) lokomotywowni,konkretnie chodzi mi o sterowanie ruchem i niezbędne wyposażenie.Bardzo proszę o opisanie jak te sprawy wyglądają w praktyce albo przynajmniej o podanie jakie przepisy mają zastosowanie. Szukałem w internecie ale na stronach na które trafiłem ten temat był potraktowany bardzo ogólnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
A jakiś schemat układu torowego? Byłoby łatwiej coś zaproponować. No i informacja, jakie urządzenia srk są na stacji? Mechaniczne z sygnalizacją kształtową lub świetlną, czy może przekaźnikowe?
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Układ torów jak w czerwonej ramce .Konkretnie chodzi mi o to kto powinien zajmować się przestawianiem rozjazdów L6 i A2 ,czy jest potrzebna jakaś mini nastawnia ,czy robi to odpowiedni pracownik ,czy drużyna lokomotywy.Bo jak rozumiem tarczą zaporową zajmuje się nastawnia(sygnalizacja mechaniczna kształtowa). A jeśli idzie o wyposażenie to czy oprócz nawęglania i żurawia wodnego jest coś jeszcze co koniecznie powinno się znajdować w takiej lokomotywowni . I jeszcze jedno, jeżeli założymy że będą też obsługiwane lokomotywy spalinowe to czy jest konieczna stacja tankowania,a jeżeli tak to gdzie powinna się znajdować.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
Spróbuję coś podpowiedzieć: założyłbym, że zwrotnice zarówno w rejonie manewrowym (styk z wąskotorówką), jak i na terenie lokomotywowni, są przestawiane ręcznie miejscowo (nie są ześrodkowane). Ich obsługą zajmuje się drużyna manewrowa, a w lokomotywowni wyznaczony pracownik albo drużyna lokomotywy. Tarcza zaporowa powinna chronić wjazd na dolną stację. Bedzie ona nastawiana z nastawni D, a więc powinna być raczej umieszczona w jej poblizu, przed rozjazdem L2. Można by ewentualnie pomyśleć o jakiejś małej nastawni manewrowej, z której nastawiane byłyby 3 tarcze manewrowe: jedna przed wjazdem z toru łączącego (od stacji) do lokomotywowni lub do rejonu manewrowego i dwie w przeciwną stronę, dla wyjazdów z tych dwóch grup torów w kierunku stacji (czyli ze wszystkich stron rozjazdu P6). Ale równie dobrze może to być posterunek zwrotniczego, który będzie tę jedną zwrotnicę obsługiwał, a jazdy będą odbywały się na podawane przez niego sygnały ręczne.

Na terenie parowozowni powinien być kanał wyczystkowy do odżużlania parowozów. Na obsługę lokomotyw spalinowych trochę już brakuje miejsca, ale jeżeli tak, to myślę, że stacja paliw by się przydała - może rozjazd L6 zastąpić rozjazdem krzyżowym i przedłużyć tor postojowy w lewo, równolegle do nawęglania?
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Zgadza się wstawienie rozjazdu krzyżowego zamiast L6 było by najprostszym rozwiązaniem gdyby nie brak na nie miejsca :oops:. Przyszły mi na myśl dwa inne rozwiązania które da się zmieścić,może któreś z nich będzie dobre.Przy rozjeździe P6 będzie postawiony posterunek zwrotniczego,za dużo było by tych tarcz manewrowych. :)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
stare tory napisał(a):
Zgadza się wstawienie rozjazdu krzyżowego zamiast L6 było by najprostszym rozwiązaniem gdyby nie brak na nie miejsca
Mówi się trudno. A może da się wstawić rozjazd zwyczajny lewy na odcinku między P6 a L6?

A przy okazji refleksja: ile jest miejsca między A2 a szopą G? Czy zmieści się tam lokomotywa? Bo jeżeli nie, to aby dostać się pod nawęglanie (ew. też stację paliw), trzeba wjechać do szopy! Praktycznie więc trudno będzie jakąś maszynę w niej trzymać.
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Gdybym miał miejsce na wstawienie rozjazdu zwyczajnego między P6 a L6 to zmieściłbym i krzyżowy :?. Jak będzie trzeba to od ukresu A2 do lokomotywowni zmieszczą się nawet dwie lokomotywy :D.
 
OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Co by nie było że nic nie robię :D takie sobie zdjęcia,segmentu. Niestety nie są najlepsze i przez jakiś czas nie będzie nowych bo w moim fotomatołku padła lampa więc jutro jedzie do naprawy a jak się nie uda to trza będzie kupić nowy :cry: . Budynki poskładane ze złomu :oops: i wymagają jeszcze dopracowania.Wszelka krytyka będzie dobrze widziana,a jak komuś sprawi ulgę to i pośmiać się można.
 

Załączniki

OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
Też liczę na to że po patynowaniu i zrobieniu "terenu" budynki będą wyglądały dość przyzwoicie.Przeskalowane też nie są,bo złom użyty do ich budowy też był w HO :). A jak nie wygląda to tragicznie to na dokladkę jeszcze kilka "wykopanych"zdjęć innych budowli ze złomu. Mam nadzieję że tu też patyna coś pomoże.Część z nich już pokazywałem ale niestety zdjęcia były fatalnej jakości :oops: .
 

Załączniki

OP
OP
S

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
992 83 11
To że nie pisałem nie znaczy że nic nie robiłem na makiecie , na fotkach widać pierwszy segment gotowy w 95% , brakuje semaforów,latarni i paru drobiazgów ,wszystkie te elementy zamontuję jak już spasuję wspólne elementy tego i kolejnego segmentu. Liczę na kostruktywną krytykę i przypominam że to z założenia jest taki trochę kiczowy torcik.
 

Załączniki

Podobne wątki