• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Makieta kolejowa/moduły

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
589 1 0
Paweł R napisał(a):
a nasz Mistrz Andrzej Ziober i jego samoloty nie mówiąc o śmigłowcu
Śmigłowiec widziałem na żywo bo mu się na chatę dwa razy wprosiłem, gdy byłem w Poznaniu na targach HOBBY. Podczas pierwszej wizyty podziwiałem Mi-6 a podczas drugiej zaczątki Sabre'a w 1:32. Widzę pewne analogie pomiędzy jego modelarstwem a moim. On buduje model około 6 lat i ja też średnio 6 lat nad jednym modelem spędzam. Różnica jest tylko taka że jego model zbudowany jest z 600 000 części a mój ma ich 60 :)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
Aspiracje i dążenie do sukcesu nie mają w sobie nic złego, dopóki nie przesłonią realnego spojrzenia na świat, wtedy zaczyna się inna bajka.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
Dziękujęmy, za życzenia, pamietaj że robisz to wszystko nie dla nas, ale dla siebie, nie trać z oczu celu, nie popadaj w skrajności, rób systematycznie i do końca, nie miotaj się.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.940 386 20
Ja dotychczas używałem cjano akrylu ale to tak średnio wychodziło. Do spania miałem łapy twarde jak skała od tego kleju
co do paluchów, nie widziałeś naszych wyklejaczy, wykrojniki wykleja się paskami specjalnej gumy i korka, przy użyciu kleju CA, po całym dniu ratuje ich tylko aceton, który to świństwo trochę rozpuszcza.
Do rozpuszczania cyjanoakrylu najlepszy jest Debonder P albo Debonder PS-F (ten drugi ostatnio dostępny był kilku polskich sklepach modelarskich). Z własnego doświadczenia mogę polecić oryginalny czeski. Świetnie czyści się nim palce z resztek kleju, a i opary pozostawione na plastiku pięknie schodzą (trzeba tylko sprawdzić na jakiejś niewidocznej części, czy plastik się nie rozpuszcza pod wpływem Debondera, ja już takie spotkałem np w modelach Stara z AdamModellbau). Jest też nasz polski Rozklejacz do cyjanoakrylu, ale jakoś nie przekonał mnie do swoich rozpuszczających właściwości.
 
OP
OP
Antez

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 0 6
1610131959305.png

1- https://modelekartonowe.eu/budynek-gospodarczo-kolejowy-typ-c-187-p-707.html
2- https://swiatmodeli.eu/pl/p/Straznica-przejazdowa-cegla-KoTeBi-KTB087357/4293
3- to ten warsztat od @Astro o który już pytałem tylko czekam na odpowiedź
4-brama na wjedzie https://swiatmodeli.eu/pl/p/Brama-pelna-metalowa-KoTeBi-KTB087316/4131
5-plac roz/załadunkowy drewna , będzie on z pisaku z lasu taki pył. Druga część w której będą znajdować się hangary będzie wyłożona płytami od kolegi @hugwa https://sklep.hugwa.pl/pl/p/Nawierzchnia-z-kamieni-polnych-187-H0/268
6- stolarnia, ten budynek spróbuję wykonać sam.
No i jeszcze przyjdzie tu piła parowa od @Piotr M , ale myślę nad jej rozmieszczeniem.
Droga którą widać na załączonym rysunku będzie z kocich łbów https://sklep.hugwa.pl/pl/p/Nawierzchnia-z-kamieni-polnych-187-H0/268.
Zakład będzie oddzielony od drogi gęstym buszem i krzewami.

Jakieś rady, zmiany?
 
OP
OP
Antez

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 0 6
Pobawiłem się trochę w Scarmie. Zaplanowałem taką bocznic, będzie wąskotorowa. I tu pytanie czy takie "coś" miało by prawo bytu? bocznica z jednym żeberkiem. Co myślicie doradzajcie, ma to być tor do właśnie tego tartaku. Flexy będą docięte równo, nie wiem jak to się w scarmie robi o ile się da.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Może być, ale tory są za blisko siebie. Jeżeli to ma być bocznica tartaku, to lepiej najpierw zaprojektować sam tartak, żeby mieć chociaż ogólne wrażenie, jak będzie wyglądał. Dopiero potem można rozplanować tory, ewentualnie korygując położenie poszczególnych obiektów tartaku tak, żeby dało się dopasować fabryczne elementy układu torowego.
 
OP
OP
Antez

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 0 6
Może być, ale tory są za blisko siebie. Jeżeli to ma być bocznica tartaku, to lepiej najpierw zaprojektować sam tartak, żeby mieć chociaż ogólne wrażenie, jak będzie wyglądał. Dopiero potem można rozplanować tory, ewentualnie korygując położenie poszczególnych obiektów tartaku tak, żeby dało się dopasować fabryczne elementy układu torowego.
Dobrze, rozplanuję. Jakich rozjazdów użyć? Tillig 18st? Wszystko się zgadza z normami? Gdzie i jakie znaczniki o ile mają być?
 

Podobne wątki