Z Twojego plany wywnioskowałem, że tory nr 1, 2 i 3 są torami przebiegowymi, na które przyjmowane są i z których odjeżdżają pociągi, natomiast tory 4a, 4b i 5 są torami bocznymi.
Wykolejnice stosuje się dla zabezpieczenia torów przebiegowych przed przypadkowym zjechaniem luzem odstawionego taboru w ich kierunku. Na Twojej stacji takie niebezpieczeństwo istnieje na torze 5, więc tor ten musi być wyposażony w wykolejnicę, jak na rysunkach poniżej.
Ponieważ na Twojej stacji jest tylko jedna nastawnia (w której urzęduje dyżurny ruchu), stacja może posiadać tylko semafory wjazdowe (takie przypadki istniały na liniach znaczenia miejscowego, z niewielkim ruchem pociągów, na tego typu małych stacjach, które były typowymi mijankami z dodatkowym torem dla pociągów towarowych). Wyjazdy pociągów ze stacji odbywały się na nakaz jazdy podawany przez dyżurnego ruchu. W przypadku stosowania tylko semaforów wjazdowych należy również w stacji ustawić wskaźniki W4 przy torach, na które przyjmowane są pociągi osobowe – w miejscach, gdzie należy zatrzymać czoło pociągu. Sytuacja taka jest pokazana na rys. 1.
Jeśli będziesz chciał stację wyposażyć również w semafory wyjazdowe, stacja musi być podzielona na dwa okręgi nastawcze, z dwoma nastawniami, z których jedna będzie nastawnią dysponującą, a druga nastawnią wykonawczą. Każda z tych nastawni obsługuje urządzenia srk we własnym okręgu nastawczym (w tym przypadku okręgami nastawczymi będą głowice stacyjne). W przypadku zastosowania semaforów wyjazdowych również ustawia się wskaźniki W4 podobnie jak w przypadku bez semaforów wyjazdowych (jeśli semafory wyjazdowe stoją w znacznym oddaleniu od miejsca zatrzymania czoła pociągu osobowego). Sytuacja taka jest pokazana na rys. 2.
Pozdrawiam