Założenie, że stację obsługuje jedna nastawnia, a znajdują się na niech ręczne kluczowe lub mechaniczne scentralizowane urządzenia srk, powoduje określone konsekwencje w sposobach prowadzenia ruchu na tej stacji, mianowicie:
1. Równocześnie może się odbyć tylko jeden przebieg pociągowy (wjazdowy lub wyjazdowy).
2. Każdy pociągowy przebieg wyjazdowy odbywa się na nakaz jazdy podawany przez dyzurnego ruchu.
Takie rozwiązania były stosowane na niewielkich stacjach (mijankach), z niewielkim ruchem pociągowym, gdzie przytoczone wyżej zasady pozwalały prowadzić ruch pociągów bez stosowania semaforów wyjazdowych, korzystano z tego faktu ze względów ekonomicznych, bowiem wielkość stacji i ruchu nie wymagała zabudowy semaforów wyjazdowych i związanych z tym wewnętrznych urządzeń srk, które de facto - byłyby nie wykorzystane w pełni. Należy pamiętać, że rachunek ekonomiczny miał (i ma nadal) duże znaczenie w projektowaniu i budowie infrastruktury kolejowej.
Pozdrawiam