• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta 2,9mx1,5m + rozbudowa

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#41
Dzięki za merytoryczną pomoc. Niestety na stronie Auchagena potrafię znaleźć jedynie informację o szerokości bramy (48mm)
oraz szerokości całego modelu, a więc z przybudówką "po prawej" (120mm).
Jeśli jest tam podana szerokość "szopy" to będę Ci Tkarkady bardzo wdzięczny za jej wskazanie - ja nie widzę.
 

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
806 0 0
#42
Masz podane wymiary i pokazany rzut z góry , możesz go wkleić do jakiegoś "painta" z linijkami , dopasować wielkość i zdjąć wszystkie potrzebne wymiary.
Bez tytułu.jpg
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#43
Witam,
żeby nie było, że tylko Wam głowę zawracam pytaniami to w załączeniu kilka fotek z postępu prac.
Do tej pory udało mi się skompletować i ułożyć tory, wykleić podkład z korka, zbudować konstrukcję najazdu,
wykonać większość przyłączy elektrycznych do szyn, wydzielić odcinki izolowane, zrobić prowizoryczny pulpit,
podłączyć 5 z 11 napędów rozjazdów, pomalować większość szyn i potestować na czym polega szutrowanie.

Byłbym wdzięczny za konsultacje w sprawie rozmieszczenia tarcz manewrowych (Hulacki) na zamieszczonym fragmencie
torów - czy te postawione przezemnie kropki mają sens?
Z góry dzięki za pomoc.
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#44
Wszelkie moje wątpliwości związane z wymiarami szopy z wieżą wodną zostały rozwiane - kupiłem i wstępnie posklejałem ten piękny model.
Dzięki temu mogłem też ostatecznie przykleić ostatni nieprzyklejony odcinek torów przy okazji montując kanał rewizyjny.

Z kronikarskiego obowiązku dodam, że na makiecie "wypiętrzył się" teren (styropian pokryty szpachlą gipsową), pojawiły się filary wiaduktu
kolejowego oraz portal tunelu i kilka murków oporowych, stanęły dwa semafory wyjazdowe na torach "przystanku górskiego",
działają wszystkie zwrotnice i odcinki izolowane.
W załączeniu kilka fotek z postępu prac - zabawa jest przednia :)

Przy okazji mam do Was jedno pytanie - co sądzicie o zwrotnikach (tych z oświetleniem) produkcji firmy Kluba?
Są warte swojej (niemałej) ceny? I jak wygląda sprawa z ich montażem?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.912 527 30
#45
Semafor na dalszym planie (pierwsze zdjęcie) powinien być 2-ramienny, bo jazda jest po zwrotnicy "na bok", więc z prędkością 40 km/h. O semaforze bliżej nic nie mogę powiedzieć, bo nie wiem, jak wygląda połączenie torów. Jeżeli tak, jak na wcześniejszych rysunkach, to też powinien mieć 2 ramiona, bo wyjazd będzie po łuku o mniejszym promieniu rozjazdu łukowego.
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#46
Niestety sprawa dotyczy obu semaforów :( Musiałem zaakceptować kolejny zgniły kompromis bo koszt tych dwuramiennych po prostu przekroczył mój budżet.
Tym niemniej dziękuję za merytoryczną uwagę.

Aby był z tego jakikolwiek pożytek to napiszę teraz hasło: ustawienie semaforów wyjazdowych na mijance - przyda się podczas wyszukiwania przez potomnych ;)
A i przy okazji - rozmiary szopy z zestawu Auchagen to 213x73.

Czy ktoś z szanownych kolegów montował u siebie oświetlone zwrotniki produkcji Kluby i chciałby się podzielić opinią na ten temat?
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#47
Co prawda nadal nie zdecydowałem się na zakup zwrotników ale udało się prace na makiecie trochę popchnąć do przodu.

W telegraficznym skrócie: trwa dalsze modelowanie terenu (styropian pokryty warstwą gipsu), popracowałem nad wjazdem do dużego tunelu, pojawiły się tarcze manewrowe. Największą frajdę sprawiło jednak wstępne posklejanie magazynu i początki budowy placu przed magazynem. Poniżej kilka fotek dokumentujących ostatnie prace.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi zwrotnikami to będę wdzięczny za info :)
 

Załączniki

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
806 0 0
#49
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi zwrotnikami to będę wdzięczny za info :)
Żeby działały wymagają 4mm skoku iglicy , podobno rozjazdy Piko tyle mają więc powinno być ok. osobiście nie sprawdzałem bo nigdy takowych nie miałem. Na pewno nie działają z rozjazdami RocoLine 10' i 15' gdzie przesunięcie iglic wynosi 1,7 i 2 mm , te akurat mam .
Nie widać całego układu makiety ale wydaje mi się że tarcze manewrowe bliżej nastawni są ustawione w złym miejscu .
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#50
Żeby działały wymagają 4mm skoku iglicy , podobno rozjazdy Piko tyle mają więc powinno być ok.
No to mnie zaniepokoiłeś... Po zmierzeniu wychodzi mi, że moje przesuwają się jedynie o 3mm :(
Albo ja coś źle mierzę albo te 4mm nie są jednak dla PIKO regułą.
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak zamówić takie dwa i po prostu to przetestować.

Nie widać całego układu makiety ale wydaje mi się że tarcze manewrowe bliżej nastawni są ustawione w złym miejscu .
Ten temat to już, że tak powiem musztarda po obiedzie ale dzięki za zainteresowanie :)

Z innej beczki - wczoraj przyszła paczka od kolegi Maćka a w niej "frajda", którą On nazywa "elektrosadzarką" :)
Pierwsze w życiu sianie w skali 1:87 odbyło się dzisiaj po południu i do teraz nie potrafię się pozbyć uśmiechu z twarzy ;)
W załączeniu dwie fotki z tych testów.
 

Załączniki

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
806 0 0
#51
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak zamówić takie dwa i po prostu to przetestować.
To najlepsze rozwiązanie , można je nieznacznie podregulować .

Ten temat to już, że tak powiem musztarda po obiedzie
Na zmiany nigdy nie jest za późno , albo buduj sygnalizację prawidłową przynajmniej manewrową (najlepiej pełną) , albo wcale.
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#52
Naoglądałem się ostatnio pięknych makiet kolei wąskotorowej. Pojechałem na wycieczkę do Rud Raciborskich
no i zacząłem się zastanawiać czy na mojej makiecie nie znalazło by się miejsce na kawałek wąskiego toru.
Mając w pamięci wpis Marka Klimczyka w tym wątku wymyśliłem sobie taką historyjkę:
leśna kolejka wąskotorowa zwozi drewno do tartaku, gdzie jest ono przetwarzane na deski i już z bocznicy
normalnotorowej trafia do magazynu "w dolinie". Dodatkowo wozi pracowników tartaku do górskiego przystanku.
Planowany tor oraz fotka terenu po którym ma przebiegać w załączniku - będę wdzięczny za opinię czy taki krótki kawałek toru ma według Was sens.

Kolejna sprawa to pytanie czy na wiadukcie, który widać na zdjęciu tor powinien być zaszutrowany?

A przy okazji kilka fotek z ostatnich zmian na makiecie - powstaje betonowe ogrodzenie placu magazynowego, dalsze testy siania oraz przyczułek wiaduktu kolejowego w formie "przepustu" dla ruchu kołowego.
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#53
Chłopaki z tartaku uznały, że bez tej wąskotorówki nie dadzą rady i nie czekając na dostawę torów puścili do akcji koparkę i
buldożer. Kawał górki rozorany ale szlak zaczyna nabierać kształtów :)
 

Załączniki

OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#54
Szanowni Koledzy, będę bardzo wdzięczny za opinię i radę w kwestii technicznej.
Chodzi o tunel a w zasadzie o dostęp do torów znajdujących się w tunelu.
Całkowita długość linii dwutorowej znajdującej się w tunelu to 190 cm, zastanawiam się
czy nie powinienem konstrukcji tunelu zrobić tak aby móc się do tych torów "w razie czego" dostać.

W załączeniu cztery fotki fragmentu, który może być ewentualnie "demontowalny" oraz kilka
zdjęć z postępów przy budowie linii wąskotorowej.

Liczę na Waszą pomoc w temacie tunelu :)
 

Załączniki

macca

Nowy użytkownik
LGMK
Reakcje
0 0 0
#55
Ja bym nie zdejmował góry tylko zrobił otwory w tylnej ścianie żeby w razie co móc dostać się do taboru/torów. Wtedy otwory możesz sobie wykonać na całej długości tunelu.
 
OP
OP
marekm

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.471 0 0
#56
Dzięki, macca!
Czułem, że musi być jakieś lepsze rozwiązanie ale byłem taki zafixowany na to zdejmowanie kawałka terenu, że
sam na to co napisałeś wpaść już nie potrafiłem :) Zrobię tak jak piszesz.
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#57
Ja bym dał jeszcze taką zmianę, że zlikwidował bym rozjazdy proste po lewej stronie i dał łukowo bliżej tunelu. Dłuższe składy będzie można "puszczać".
 

Załączniki

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
457 8 0
#58

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.912 527 30
#59
Ja bym dał jeszcze taką zmianę, że zlikwidował bym rozjazdy proste po lewej stronie i dał łukowo bliżej tunelu. Dłuższe składy będzie można "puszczać".
Popieram ten pomysł, ale kolega r-mik "przy okazji" odwrócił kierunek lewego przejścia zwrotnicoweg i sprawił, że pociąg jadący wewnętrznym torem w kierunku ruchu wskazówek zegara będzie mógł przejechać na tor zewnętrzny, ale już nie będzie mógł wrócić. Powinno to być zrobione tak, jak niżej. Dodatkowo przedłużyłbym to przejście do najbliższego toru żeberkowego, dzięki czemu uzyskamy chociaż jeden tor główny dodatkowy do wyprzedzania pociągów. A do rozjazdów łukowych jednak warto się przekonać.

marekm (AH).jpg
 

Podobne wątki