Przepraszam Was koledzy, ale jeśli mi pozwolicie, to będę wrzucał zdjęcia nie tylko swoje, ale i wygrzebane w otchłani Internetu. Jak wspominałem zawsze mnie fascynowały skomplikowane struktury torowe, czy generalnie kolejowe. Na tej mojej grupie (FB którego nie każdy używa) trafiają się zdjęcia którymi po prostu trzeba się dzielić. Dużo dałbym za zwiedzanie takich miejsc. Wybaczcie, ale ja się zakochałem już lata temu w takich fotkach. I jeszcze jedno, że to się kupy trzymało jak Union Pacific tam puszczał potężne składy towarowe to już w ogóle szczacunek.
Wkleję oryginalny opis, ale majestrzyk konstruktorski w tamtych latach był:
Dale Creek Crossing, at 650-foot (200 m) was the longest bridge on the Union Pacific Railroad at the time of its completion, reaching 150 feet (46 m) above Dale Creek, two miles (3.2 km) west of Sherman, Wyoming. Originally built of wood, the trestle swayed in the wind as the first train crossed on April 23, 1868.
The original bridge was replaced in 1876 by an iron bridge. Engineers installed guy wires on both the wooden bridge and its iron replacement in an attempt to stabilize the structures. Frankly, the iron bridge did not look like an improvement over the original.
Wkleję oryginalny opis, ale majestrzyk konstruktorski w tamtych latach był:
Dale Creek Crossing, at 650-foot (200 m) was the longest bridge on the Union Pacific Railroad at the time of its completion, reaching 150 feet (46 m) above Dale Creek, two miles (3.2 km) west of Sherman, Wyoming. Originally built of wood, the trestle swayed in the wind as the first train crossed on April 23, 1868.
The original bridge was replaced in 1876 by an iron bridge. Engineers installed guy wires on both the wooden bridge and its iron replacement in an attempt to stabilize the structures. Frankly, the iron bridge did not look like an improvement over the original.
-
2
-
2
- Pokaż wszystkie