Swego czasu bardzo dużo czasu poświęcałem kolejom piaskowym. Niestety wraz z ich upadkiem i śmierci kolegi Piaskowego temat zszedł na nieco dalszy plan. Kolega bywając tam w latach 70-tych musi mieć niesamowite wspomnienia wszak ruch w tym okresie był tam imponujący. Jeszcze świeżo otwarta piaskownia w Kotlarni potęgowała ilość pociągów. Chętnie o tym poczytam może w odpowiednim wątku o kolejach piaskowych
Pierwszy tor, jaki wyszedł z Pyskowic biegł do pola I. Dopiero później ostrym łukiem w lewo wpisywał się w wąwóz i prowadził do Dramy, wtedy Kanału. Co ciekawe linia ta była "pod drutem", ale to już historia. Dziś leży tam jeden tor, o który Matka Natura prowadzi intensywną walkę
Poniżej szkic tej okolic na bazie google maps
W zasadzie Pyskowice są stacją z potencjałem modelarskim, który mógłby przyprawić niejednego modelarza o zawrót głowy. Kolej piaskowa, wyżej duża parowozownia, nastawnia bramowa, wielki most, potężne grupy rozrządowe, a zaraz poniżej stacji piaskowej cegielnia ze swoją kolejką wąskotorową. Projekt na wiele lat dłubania!
Pierwszy tor, jaki wyszedł z Pyskowic biegł do pola I. Dopiero później ostrym łukiem w lewo wpisywał się w wąwóz i prowadził do Dramy, wtedy Kanału. Co ciekawe linia ta była "pod drutem", ale to już historia. Dziś leży tam jeden tor, o który Matka Natura prowadzi intensywną walkę
Poniżej szkic tej okolic na bazie google maps
W zasadzie Pyskowice są stacją z potencjałem modelarskim, który mógłby przyprawić niejednego modelarza o zawrót głowy. Kolej piaskowa, wyżej duża parowozownia, nastawnia bramowa, wielki most, potężne grupy rozrządowe, a zaraz poniżej stacji piaskowej cegielnia ze swoją kolejką wąskotorową. Projekt na wiele lat dłubania!