• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
To nie jest ten tender, ten na zdjęciu to moim zdaniem 2'2'T32, ale późniejszy, budowy 1934, choć wciąż nitowany. Ten, o którym myślę, ma skrzynię węglową ściętą ukośnie w dół w przedniej części.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
- trochę będe się upierał ,że to jednak "taki " własnie jednak tender tylko po zabudowanej tej części skrzyni węglowej , zeby tą część tendra zbudować to niewiele trzeba było zrobić
( na modelu wygląda tak zabudowa wnętrza skrzyni z ukosem) ,- a same zalety konieczności wykonania tej przertóbki - byc może w 1945 roku na PKP trafiły tej serii już poprzerabiane ?
- a czy nie widac przypadkiem na tym tendrze Pm3 śladu po tym ukosie ?- tylko proszę nie mylić z prętem -pogrzebaczem , który jest na tej ścianie skrzyni..
- w ruchu "towarowym" widac rózne style zabudów :



(Ty4-68 Tczew 1972)z dawno zakończonej aukcji autor foto nieznany

(Ty4-114 w Bydgoszczy Wschód 1964 J.Radziewicz Winnicki) fotoreprhoart z "Śk"4/2001"Parowóz serii Ty4"
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
trochę będe się upierał ,że to jednak "taki " własnie jednak tender tylko po zabudowanej tej części skrzyni węglowej , zeby tą część tendra zbudować to niewiele trzeba było zrobić
....
- a czy nie widac przypadkiem na tym tendrze Pm3 śladu po tym ukosie ?- tylko proszę nie mylić z prętem -pogrzebaczem , który jest na tej ścianie skrzyni..
Widać, mam też zdjęcia takich tendrów w niemieckich publikacjach, ale są opisane jako wersja z 1934 roku. Fakt, że te późniejsze występują w dwóch odmianach: takie, jak na omawianych fotkach (wyglądające jak przerobione starsze tendry) i ze skrzynią węglową bez tego śladu i z zagiętymi górnymi krawędziami. Nie wiem, czy te ze śladem, to jakaś wersja przejściowa, wychodząca już tak z fabryki, czy, jak sugeruje kolega Hoart, jest to przebudowa wersji z 1926 roku? Tak czy tak, chodzi mi o Pm2 (nie: Pm3) z tendrem oryginalnym, skośnym. Takiej fotki jeszcze nie widziałem.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Co tu pisać ,kupa roboty, samego gazu do lutowania wyszła butla,sam pomościk to 4 warstwy blaszek ,ale dzięki temu jest i kątownik zewnętrzny i blachownica ryflowana, tym razem model wyposażono w otwieranie klap wodnych sterowane z manipulatora ,prędkość otwierania klap do ustawienia wedle życzenia ,dwa głośniki, dodatkowo nawiercono osie wiązane na głębokość 3 mm wiertłami ze spieków ,w ręcznym trzymaniu ,to był nie lada cyrk,palenisko z migoczącym ogniem tyż.
DSC_0110.jpg1.jpg
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
DSC_0137.jpg
no to na tory
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
Modele wspaniałe. Ale to chyba dwa różne parowozy? Pt47-20 bez górnego reflektora i Pt47-45 z trzecią lampą.

PS. Przy kręceniu filmu z dźwiękiem może warto wyłączyć radio, a ujęcia robić poziomo, nie pionowo (drugi film).
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Tak ta ławkowa zieleń nie przystoi do oliwy , choć poza obiektywem jest ciemniejsza,
ale zmieniać rzeczywistości nie należy , tak jest na fotach.
Kiedyś toczyłem dyskusje , i to z kim ? że powinienem stosować oliwę nawet w takich przypadkach dla podtrzymania dobrego gustu w świecie parowozów PKP .
Ale nie dałem się namówić ,mimo, że oliwkowy Weinert czeka w znaczących ilościach.
Co do taktowania ,to są ustawienia w dekoderze jeszcze nie ruszane ,te przyjemność zostawiam na sam sam koniec .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 521
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki