• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model własny Konstrukcja TKt48

OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#44
super, te zdjęcia pomogą. nie widziałem że tam jest zbiornik pod maską.
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#45
Na tekatce jest 5 zbiorników, jak dobrze pamiętam. Znam budowę tej maszyny na pamięć...
Też zbudowałem od podstaw, tylko w 1:25.
Gdybyś miał z czymś problem, to daj znać, postaram się pomóc.
20220605_132218.jpg
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#46
Powoli postępuje z budową lokomotywy, zbiorniki, lampy i kilka innych części są zakończone.
Na boku pracowałem nad sześcioosiową platformą, tu kilka zdjęć. Jedna zakończona tylko czekam na stopnie manewrowe, mam jeszcze 3 do ukończenia.









 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#47
Muszę wprowadzić kilka zmian w układzie napędowym. połączenie starego silnika i transmisja nie działa zbyt płynnie, brakuje mu również mocy. Właśnie dostałem transmisje z wysoki moment obrotowy silnika, jest wolniejszy, ale pracuje bardzo płynnie. nie zamierzam się ścigać to wolniejsza prędkości mi nie przeszkadza :)


 
Ostatnio edytowane:

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
#48
Trochę udziwniłeś ten napęd. Ja dałbym dobry silnik bezrdzeniowy, one nie są juz drogie i proste przełożenie.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#49
Trochę udziwniłeś ten napęd. Ja dałbym dobry silnik bezrdzeniowy, one nie są juz drogie i proste przełożenie.
Tak nie sprzeczam się :) problem mam z tą konfiguracją bo nie ma tu zbyt wiele miejsca na większy silnik. Naprawdę powinienem był poświęcić więcej czasu na zaprojektowanie tego na początku. ale myślę, że ta konfiguracja będzie działać znacznie lepiej, muszę tylko dodać ślimaka do wału.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#50
Muszę wprowadzić kilka zmian w układzie napędowym. połączenie starego silnika i transmisja nie działa zbyt płynnie, brakuje mu również mocy. Właśnie dostałem transmisje z wysoki moment obrotowy silnika, jest wolniejszy, ale pracuje bardzo płynnie. nie zamierzam się ścigać to wolniejsza prędkości mi nie przeszkadza :)


Ładna robota. Tak to jest z napędem jak się samemu rozpoczyna projektować, ja też tak mam w swoich projektach. Niby porady są ale o numery części i wielkość tych części trudno. Im wolniej ten parowóz będzie jeździł tym lepiej. Maksymalna prędkość TKt48 to 80km/h, a i tak przez wiele lat prowadziły składy na liniach drugorzędnych gdzie rowerem można było pociąg gonić.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#51
Ładna robota. Tak to jest z napędem jak się samemu rozpoczyna projektować, ja też tak mam w swoich projektach. Niby porady są ale o numery części i wielkość tych części trudno. Im wolniej ten parowóz będzie jeździł tym lepiej. Maksymalna prędkość TKt48 to 80km/h, a i tak przez wiele lat prowadziły składy na liniach drugorzędnych gdzie rowerem można było pociąg gonić.
Zgadzam się, że części są naprawdę trudne do zdobycia lub musisz je zrobić sam. Ale dobrze się bawię z tą konstrukcją. Zdecydowanie zrobię długą przerwę, zanim zacznę kolejny taki projekt :)
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#53
powrót do konstrukcji tkt. zainstalowany nowy 12v silnik i skrzynia biegów. Skrzynia biegów ma 4000 obrotów, wał z przekładni jest bardzo mocny i trudny go zatrzymać palcami, to pomaga przezwyciężyć wszelkie problemy z wiązaniem w osiach który miałem, z regularnym silnikiem zwalniał i przyspieszał w pewnych punktach, a teraz jest bardzo płynny z dużą kontrolą wolnej prędkości.



 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#54
powrót do konstrukcji tkt. zainstalowany nowy 12v silnik i skrzynia biegów. Skrzynia biegów ma 4000 obrotów, wał z przekładni jest bardzo mocny i trudny go zatrzymać palcami, to pomaga przezwyciężyć wszelkie problemy z wiązaniem w osiach który miałem, z regularnym silnikiem zwalniał i przyspieszał w pewnych punktach, a teraz jest bardzo płynny z dużą kontrolą wolnej prędkości.



Oo, widzę że silnik Zamontowałeś w stylu amerykańskiej O gauge.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#56
Tkt miał poważny problem, rama musiała zostać wymieniona. Zrobiłem sobie przerwę w budowie, ale teraz wracam z nową ramą. Wysoko zmodyfikowany Fleischmanna rama i nowy silnik. końce starej ramy zostały odcięte i przyklejone do ramy fleischmanna.


 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.362 2 5
#60
czas zacząć dodawać drobne szczegóły. nowy dekoder został zamówiony, mam jedno pytanie, które chciałem wam zadać. jaki dźwięk byłby najodpowiedniejszy do pobrania z ESU dla tkt48?




 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 45
Tabor 24
Tabor 51

Podobne wątki