• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model własny Konstrukcja TKt48

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#23
Wzór fabryczny parowozów PKP w ogóle zakładał czerwoną ostoję. Nawet towarowe miały taki wzór malowania, wyjątkiem były parowozy wojenne; Ty2, Ty3/43. Oczywiście braki materiałowe w czasach PRLu powodowały odstępstwa, gdzie z tego co wyczytałem używano nawet wiśniową farbę na ostoję. Sam pamiętam jeszcze miejskie "Ogórki" pomalowane na wiśniowo zamiast czerwono podczas wyjazdów do wielkich miast.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#24
Fabrycznie nie instalowano odchylaczy dymu na Tekatkach.
A skąd tak pewność? Z tego, co ja wiem, to egzemplarze z pierwszej serii nie miały odchylaczy, ale w późniejszych montowano je już fabrycznie.
zależy to również od numeru jednostki na który patrzysz. 191 ramka jest czerwona, ale 18 jest czarne.
Analizowanie zachowanych do dziś egzemplarzy nie ma większego sensu, chyba że chce się zrobić model takiego "zabytkowego". Malowanie zachowanych egzemplarzy parowozów często niewiele ma wspólnego z rzeczywistym malowaniem w latach normalnej eksploatacji - dotyczy to niestety, nie tylko pomników, ale także lokomotyw znajdujących się w stanie zdatnym do użytku i używanych do pociągów specjalnych.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.363 2 5
#26
zainstalowane koła, to była męka. o wiele łatwiej byłoby zastosować pojedynczą oś na kołach, ale nie lubię blaszek do zbioru pradu i zdecydowałem się na półośki. Ale łączenie osi musi być idealnie wywiercone i proste, to dało mi problem przez kilka dni, w końcu rozwiązałem to za pomocą tokarki.

 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.285 2 0
#28
Fajnie Ci to idzie, nie myślałeś może, żeby głośnik w dymnicy schować, wtedy dźwięk będzie miał fajne ujście kominem? No i łatwiej go wyjąć przez drzwi dymnicy. A co to za silnik?
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.363 2 5
#29
Fajnie Ci to idzie, nie myślałeś może, żeby głośnik w dymnicy schować, wtedy dźwięk będzie miał fajne ujście kominem? No i łatwiej go wyjąć przez drzwi dymnicy. A co to za silnik?
Tak myślałem ale niewiem czy zmieszczę głośnik do dymnicy, Zostawię tę opcję otwartą. Silnik jest Minebea 6 polowy.
Silnik
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#31
Trochę nisko ten silnik i koło zamachowe. Robiłem kiedyś podobnie w projekcie elektrowozu P5a, silnik po jednej stronie, koło zamachowe po drugiej ze względu na układ osi 2-3-2. Koło zamachowe chyba będzie trzeba podtrzymywać z obu stron aby nie powodowało przedwczesne zużycie transmisji. Mój projekt stanął po tym jak jedna transmisja z NWSL okazała się wadliwa. Silnik eventualnie wylądował w ET21. Może kiedyś wrócę do projektu;)
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.363 2 5
#33
Trochę nisko ten silnik i koło zamachowe. Robiłem kiedyś podobnie w projekcie elektrowozu P5a, silnik po jednej stronie, koło zamachowe po drugiej ze względu na układ osi 2-3-2. Koło zamachowe chyba będzie trzeba podtrzymywać z obu stron aby nie powodowało przedwczesne zużycie transmisji. Mój projekt stanął po tym jak jedna transmisja z NWSL okazała się wadliwa. Silnik eventualnie wylądował w ET21. Może kiedyś wrócę do projektu;)
tak trochę siedzi za nisko tego się właśnie obawiam. Znalazłem na Shapeways obudowę skrzyni biegów z podwójna zębatką.
Skrzynia biegów
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#35
Jeżeli koło zam. jest za nisko można to rozwiązać w prosty sposób, ale musiałbyś zamienić silnik na taki z wałem dwustronnym. Sa takie silniki teraz, bardzo dobre z uzwojeniem dzwonowym, mają bardzo dobre własności na małych obrotach. Ten który masz n ie wyglada ciekawie, troche starawo, ale moge sie mylić.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#36
tak trochę siedzi za nisko tego się właśnie obawiam. Znalazłem na Shapeways obudowę skrzyni biegów z podwójna zębatką.
Skrzynia biegów
Można zbudować w starym stylu; Bowser, Varney, a także angielskie parowozy do dzisiaj mają koło ślimakowe idące pod kątem, około 30° do góry. Zmieścił by się wtedy silnik i małe koło zamachowe. Nie wiem czy w Twoim modelu będzie zawieszenie, czy osie napędne będą sztywne.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.363 2 5
#37
po kilku tygodniach koła są skalibrowane, wszystko obraca się płynnie. Otrzymałem również wyższy obudowe transmisji, zobaczymy jak to zadziała.






 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 45
Tabor 24
Tabor 51

Podobne wątki