Po opisaniu austriackiego Atlantica przyszło mi do głowy, że mógłbym niejako podsumować modele z takim właśnie układem osi.
W ten sposób można by bezpośrednio porównać różne parowozy.
Aby jednocześnie móc przedstawić różnice ich wielkości wszystkie zdjęcia zostały zrobione z nieco większej odległości, dzięki czemu zmniejszyło się zniekształcenie wynikające z perspektywy.
Wszystkie są wykonane w ten sam sposób i nie były dopasowywane do długości modelu, co ułatwia ocenę wielkości parowozu.
Ponadto w pierwszej serii (foto lewej strony) umieściłem w tle miarkę pozwalającą na odczytanie długości modelu samego parowozu, oraz łącznie z tendrem.
Ponieważ wszystkie lokomotywy Atlantic były przeznaczone do prowadzenia pociągów pospiesznych, a u nas najbardziej typowy parowóz pospieszny to Pt 31, to do niego odnoszę kilka podstawowych parametrów (długość parowozu, długość łącznie z tendrem, masa parowozu w stanie służbowym, masa łącznie z tendrem). Ponadto podaję też lata budowy danego typu.
Dla Pt 31 wygląda to tak :
Pt31 1932-40 15,0 m / 23,96 m // 106,2 t / 174,7 t).
Teraz przechodzimy do różnych lokomotyw Atlantic:
221 Nord 1900-05 (11,48 m / ~ 21,4 m // 70,0 t / 146,9 t ).
Rh 108 1901-10 (11,46 m / 21,46 m // 68,3 t / ? )
S 2/5 1908-10 (11,88 m / 19,28 m // 68,6 t / 108,8 t )
S 9 1908-09 (13,11 m / 21,86 m // 75,1 t / 139,0 t )
A 3 B&O 1910 (~12,6 m / ~ 21,5 m // 86,2 t / 158,5 t )
E6s PRR 1910-14 (12,6 m / 22,1 m // 110,5 t / 182,2 t )
Class A Milwaukee 1935-37 (~16,5 m / 27,03 m // 129,7 t / 244,0 t )