• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.622 160 0
Plany kiedyś sobie narysowałem, i użyłem je do stworzenia trasy linii 213 do Microsoft Train Simulatora. Bocznice do portów w Helu i we Władku były tam dokładnie odwzorowane. :) We Władku przez bramę portu wchodziły 2 tory - jeden ze stacji Władysławowo, drugi szedł w kierunku zachodnim i wchodził w las, tam też odgałęział się jeszcze tor idący na północny falochron portowy. W samym porcie były zwrotnice i układ 3 równoległych torów, które w końcu schodziły się w jeden, który sięgał aż po dzisiejszą ciepłownię. Zaś układ w Helu możesz zobaczyć na moich zdjęciach sprzed 20 lat, na mojej stronie o linii 213. :)

https://linia213.prv.pl/Hel-galeria.htm
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.076 23 0
Udało mi się znaleźć plan portu we Władysławowie. Plan stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 6 lipca 2007 r. w sprawie ustalenia granicy portu morskiego we Władysławowie od strony morza, redy i lądu (Dz.U.07.134.942). Teraz pozostanie tylko mozolna praca związana ze zlokalizowaniem i odtworzeniem na planie torów bocznicy ;)

Plan jest dostępny TUTAJ
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.622 160 0
Słaba jakość ale tory widać. Tak jak pisałem: przez bramę portu wchodzą 2 tory - prawy od stacji, lewy z lasu (dziś jest tam apartamentowiec Gwiazda Morza), w tym lesie odchodzi tor na falochron północny. Za bramą od lewego odchodzi 3 tor. Dale idą 3 tory, kilka zwrotnic. Za wjazdem na teren portu z ul. Portowej 3 tory schodzą się w jeden idący aż do ciepłowni.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.471 58 3
21 września drugi przejazd pociągu prowadzonego lokomotywą napędzaną wodorem. Tym razem załapałem się na przejazd.
Gdynia Główna przed odjazdem.
IMG_20230921_131213_374.jpg

Widok z kabiny
IMG_20230921_131522_446.jpg

I pamiątkowy rozkład jazdy rozdawany w pociągu.
IMG_20230921_132934_565.jpg
IMG_20230921_133331_209.jpg

Jastarnia
IMG_20230921_143940_690.jpg

Hel po prawej widać SU42-536 która jechała za pociągiem w razie awarii.
IMG_20230921_174314_004.jpg

W drodze powrotnej już zostałem w Kuźnicy...
IMG_20230921_180953_996.jpg

... a pociąg pojechał dalej.
IMG_20230921_181443_115.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.864 79 12
21 września drugi przejazd pociągu prowadzonego lokomotywą napędzaną wodorem. Tym razem załapałem się na przejazd.
Gdynia Główna przed odjazdem.
Zobacz załącznik 1002017
Widok z kabiny
Zobacz załącznik 1002018
I pamiątkowy rozkład jazdy rozdawany w pociągu.
Zobacz załącznik 1002019 Zobacz załącznik 1002020
Jastarnia
Zobacz załącznik 1002021
Hel po prawej widać SU42-536 która jechała za pociągiem w razie awarii.
Zobacz załącznik 1002022
W drodze powrotnej już zostałem w Kuźnicy...
Zobacz załącznik 1002023
... a pociąg pojechał dalej.
Zobacz załącznik 1002024
...ogółem zdjęcia fajne, biorąc pod uwagę szerszy kontekst wydarzenia... Tylko jak zwykle Sepsa musi coś spieprzyć po swojemu... Widocznosć z kabiny wg mnie to tragedia..., może to i spelnia normy, ale projektowal to ktoś, kto kolejką się co najwyżej bawił za dzieciaka:mad::mad::mad:

Pozdr,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.864 79 12
A moim skromnym zdaniem, widoczność z kabiny jest rewelacyjna, w porównaniu do np. takiego "Darta" ED161, gdzie przednia szyba jest wielkości znaczka pocztowego... :D
A tak na poważnie - wiele zależy od tego, jak wysoko siedzi maszynista.
Orlen wziął tę Hydrostonkę na manewry...
Porównaj budy bazy i tego wytworu, tu nawet miejsca na pomosty im zabrakło...
Dojeżdżanie do składu beczek tylko na kamerę, to trochę niepoważne... Owszem, drużyna manewrowa, to nietylko maszynista, ale tu wg mnie, to tragedia...

Pozdr,...
 
Reakcje
3.674 30 0
skoro na Hel to powinna być stonka na hel, a nie na wodór
Zaobserwowałem następującą sytuację. W dniu 21.09.2023 z peronów stacji Gdynia Gł. o godz. 19.42 "stonka" (nie na hel, ale zwykłą ropę ;)) zabrała "wodorową" SM42-6Dn, wraz wagonami, prawdopodobnie do wagonowni Gdynia Leszczynki.

Pytanie. Może ktoś wie, dlaczego składu nie pociągnął "Hydrogen" ? Czyżby zabrakło już energii, po całodziennych jazdach na Hel i z powrotem ? No i czy później "stonka" odstawiła "wodorówkę" na teren targów TRAKO 2023, bo przecież w dniu następnym - 22.09.2023 - Hydrogen był ponownie częścią wystawy taboru, czy udał się on tam o własnych siłach, po załadowaniu paliwa / naładowaniu baterii (?) np na Grabówku ? Generalnie, czy ktoś wie, ile godzin pracy w/w SM42-6Dn może wykonać (+/-) po pełnym "zatankowaniu" wodoru ? Dane techniczne na stronie PESY jakoś nie do końca wyjaśniają tą kwestię, oczywiście zdaję sobie sprawę, że zależy to m.in. od rodzaju wykonywanej pracy.
https://pesa.pl/produkty/lokomotywy/sm42-6dn-hydrogen/#specs

Poniżej SM42-6Dn 001, wieczorową porą, przy peronie nr 2 gdyńskiego dworca głównego oraz trzy klatki z filmiku, obrazujące opisaną wyżej sytuację.

2023.09.21 Gdynia Gł. - godz. 19.40.jpg


2023.09.21 Gdynia Gł. - godz. 19.42-19.42.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.471 58 3
Zaobserwowałem następującą sytuację. W dniu 21.09.2023 z peronów stacji Gdynia Gł. o godz. 19.42 "stonka" (nie na hel, ale zwykłą ropę ;)) zabrała "wodorową" SM42-6Dn, wraz wagonami, prawdopodobnie do wagonowni Gdynia Leszczynki.

Pytanie. Może ktoś wie, dlaczego składu nie pociągnął "Hydrogen" ? Czyżby zabrakło już energii, po całodziennych jazdach na Hel i z powrotem ? No i czy później "stonka" odstawiła "wodorówkę" na teren targów TRAKO 2023, bo przecież w dniu następnym - 22.09.2023 - Hydrogen był ponownie częścią wystawy taboru, czy udał się on tam o własnych siłach, po załadowaniu paliwa / naładowaniu baterii (?) np na Grabówku ? Generalnie, czy ktoś wie, ile godzin pracy w/w SM42-6Dn może wykonać (+/-) po pełnym "zatankowaniu" wodoru ? Dane techniczne na stronie PESY jakoś nie do końca wyjaśniają tą kwestię, oczywiście zdaję sobie sprawę, że zależy to m.in. od rodzaju wykonywanej pracy.
https://pesa.pl/produkty/lokomotywy/sm42-6dn-hydrogen/#specs
Ten pociąg cały czas miał towarzystwo :) SU42-536 cały czas jeździła w obstawie.

IMG_20230921_174314_004.jpg

Podobno na jednym zbiorniku wodoru może pracować ciągiem 22 godziny. Ale nikt nie powiedział pod jakim obciążeniem. Według tego portalu http://gashd.eu/2019/08/27/cena-wodoru-w-produkcji-spadnie-do-14-za-kilogram/ cena kilograma wodoru to w złotówkach 30 zł wiec 175 kg wodoru to 5 250,00 zł wiec jazda przez godzinę to ok 238,63 zł za wodór, jednak według tego artykułu https://logistyka.rp.pl/elektromobi...-na-glowie-cena-kilograma-wodoru-zapiera-dech to cena jest "nieco" wyższa. I tu rodzi się pytanie jak to będzie wyglądać w przyszłości.
Lokomotywa także może jeździć szybciej niż jest na stronie PESSY jej konstrukcyjna prędkość to 130 km/h i faktycznie bardzo szybko przyśpiesza i jechała szybko.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki