• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolejowe klimaty...

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Tarcza zaporowa, to bardziej sygnalizacja zamknięcia toru. Zastanawiam dlaczego w Słupsku po jednej stronie przy semaforach stały tarcze zaporowe, a po drugiej manewrowe. Jeżeli to pozostałość po sygnalizacji niemieckiej, to dlaczego tylko po jednej stronie?
Nie wiem, co Michale chciałeś powiedzieć stwierdzając, że tarcza zaporowa, to bardziej sygnalizacja zamknięcia toru. Trzeba pamiętać, że w przedwojennej sygnalizacji niemieckiej nie było czegoś takiego, jak polska tarcza manewrowa. Tarcze zaporowe były więc powszechnie stosowane tam, gdzie była potrzeba sygnalizowania jazd manewrowych. A ponieważ sygnał "stój" na tarczy zaporowej jest ważny także dla pociągów (w przeciwieństwie do sygnałów zabraniających na Tm na PKP), przy podaniu semafora konieczne było i jest podanie jednocześnie sygnału zezwalającego na Tz. Tarcze manewrowe w Słupsku to już inwencja PKP po 1945 roku - na pytanie, czy były tam dawniej tarcze zaporowe odpowiedzi nie znam. A dlaczego nie wymieniono Tz na Tm na drugim końcu, oczywiście nie wiem, jakieś powody musiały być
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Dzięki, też już sobie sprawdziłem w internecie. Chodzi mi jednak o to, że jak się coś pisze, to każdy powinien zrozumieć o co chodzi bez konieczności szukania w innych źródłach.
 

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.158 7 0
Dzięki, też już sobie sprawdziłem w internecie. Chodzi mi jednak o to, że jak się coś pisze, to każdy powinien zrozumieć o co chodzi bez konieczności szukania w innych źródłach.
Może nie każdy zna przebieg linii a jej numer usłyszał od kogoś? Zresztą czy to aż takie istotne? Co do samej trasy to póki co pociągi osobowe będą jeździć tylko na odcinku Ostrołęka - Chorzele a samo zdjęcie wykonane zostało w okolicy p.o. Parciaki. Jeśli idzie o inne dane to to połączenie uruchomione będzie 11 czerwca, obsługiwać będą Koleje Mazowieckie do obsługi przewidziano wagony silnikowe serii VT627 (tyle znalezione w necie w 30sekund) rozkład jazdy też już jest, jeszcze jakieś szczegóły podać?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Może nie każdy zna przebieg linii a jej numer usłyszał od kogoś?
No ale co to ma do rzeczy? To tym bardziej należało napisać o jaką linię chodzi. Ktoś usłyszał numer od kogoś, ale dalej nie wie, o jakiej linii jest mowa. Czy to tak trudno zamiast:
Linia 35 w oczekiwaniu na planowe pociągi...
napisać:
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno w oczekiwaniu na planowe pociągi...
Tylko dwa słowa więcej i nie byłoby zbędnej dyskusji...
 

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.158 7 0
No ale co to ma do rzeczy? To tym bardziej należało napisać o jaką linię chodzi. Ktoś usłyszał numer od kogoś, ale dalej nie wie, o jakiej linii jest mowa. Czy to tak trudno zamiast:

napisać:
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno w oczekiwaniu na planowe pociągi...
Tylko dwa słowa więcej i nie byłoby zbędnej dyskusji...
Uważam, że dla większości i tak nie ma to większego znaczenia gdzie to zdjęcie zostało wykonane, ot taki widoczek, więc i cała ta dyskusja wydaje mi się zbędna. Chciałem dobrze, wzorowałem się też na poprzednim wpisie - "łącznica 517"i jakoś nikomu ten opis nie wadził więc ja napisałem "linia numer 35" sądząc, że będzie OK Zdaje się, że w regulaminie nie ma konieczności podawania miejsca wykonania zdjęcia? Jeśli to jakiś problem proszę o usunięcie zarówno fotki jak i tej dyskusji
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki