• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Kolejowa Japonia

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.261 103 84
#64
Japonczycy nie sa konserwatywni. Lubia eksperymentowac. Tramwaje tez roznie maluja np. W kwiaty albo inne znaki. Bawia sie tez kolorem np. seria Toei 8800, 8900 w Tokyo.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#65
No więc, w ramach kolorystycznych eksperymentów załączam kilka zdjęć tutejszych tramwajów, zwanych Light Railway, czyli Lekka Kolej. Rozstaw przylądkowy. Jest to model z lat 60-tych. Są i nowoczesne składy, ale nie mają duszy i w ogóle,- nic ciekawego. Jak ktoś chce, to sobie może wygóglać Takaoka Tram. Nadmieniam, że zdjęcie nr 7 pochodzi z internetu, natomiast reszta zdjęć jest mojego autorstwa.
Trzimcie się i patrzcie tam jako.
 

Załączniki

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#67
Wczoraj, po odbyciu obowiązkowej kwarantanny po ponownym przybyciu do Japonii, którą spędziłem w eleganckim hotelu APA w Chiba, zostałem "wypuszczony na wolność" i udałem się do Takaoka. Ze stacji Tokyo Station jedzie się tam Skinkansenem linii Hukuriku, o czym pisałem już czas jakiś temu.
Tym razem, czekając na swój pociąg "upolowałem" piętrowego Shinkansena, o czym uprzejmie donoszę, ilustrując to zdjęciami. W swej niewiedzy na temat japońskich kolei nie zdawałem sobie sprawy o istnieniu czegoś podobnego.
O ile "normalnego" Shinkansena można porównać do szczupaka, to przód tego piętrusa kojarzy się z delfinem.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#68
Tym razem, czekając na swój pociąg "upolowałem" piętrowego Shinkansena, o czym uprzejmie donoszę, ilustrując to zdjęciami. W swej niewiedzy na temat japońskich kolei nie zdawałem sobie sprawy o istnieniu czegoś podobnego.
Warto dodać, że nie jest to pierwszy piętrowy Shinkansen. Druga seria tych pociągów, oznaczona liczbą 100, eksploatowana w latach 1985-2012, wprawdzie zasadniczo jednopokładowa, miała w składzie zwykle dwa piętrowe wagony restauracyjne. Na górnym poziomie obu wagonów były sale restauracyjne, na dole w jednym wagonie była kuchnia, a w drugim (nie zawsze był włączany do składu) jedno- i dwuosobowe przedziały "biznes".
https://en.wikipedia.org/wiki/100_Series_Shinkansen
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#70
W innym wątku o japońskich kolejach zamieściłem opis terminala kontenerowego w portowym mieście Takaoka, jeżącego w prefekturze Toyama.
To był terminal pod japońskie kontenery. Kontenery przywożone statkami podróżowały po Japonii ciężarówkami. Nie widziałem tych kontenerów na wagonach, choć trochę tam koleją pojeździłem i co, nieco widziałem i właśnie tymi obserwacjami chcę się jeszcze podzielić z Kolegami, których,- jak wiem,- temat ten interesuje. Mam tu na myśli tabor towarowy i rozstaw przylądkowy.
W ogóle, to oprócz platform z kontenerami i jednego pociągu z cysternami, żadnych innych składów nie widziałem. Widziałem na jednej ze stacji w okolicach Tokio wagon-węglarkę. Reszta,- to same kontenerowce. Te ich pociągi towarowe to są dość szybkie, i nawet przy przejeździe przez stację jadą niezwykle żwawo. Zazwyczaj ciągnięte były przez elektrowozy o trzech wózkach,- chyba dwuosiowych.
Trochę starego taboru widziałem na zapyziałej grupie postojowej w porcie Takaoka-Fushiki. Jest to w zasadzie cmentarzysko nie używanego taboru. Były tam dwuosiowe wagony kryte, i pudło jednego wagonu czteroosiowego. Oba w budowie podobnej do okrętowych kontenerów, czyli z falisto-trapezowej blachy i malowane na jasnoniebieski kolor. Stała tam tez ciekawa lokomotywa spalinowa. Nie miałem możliwości zatrzymania się tam i dokładniejszego obejrzenia "towaru", ale przy codziennych przejazdach obok, można było sporo szczegółów zauważyć.
Otóż, lokomotywa miała symetrycznej budowy karoserię, czyli budka maszynisty na środku i dwa przody. Lok miał dwa dwuosiowe wózki, których koła powiązane były wiązarami.
W każdym z "przodów" był silnik, o czym świadczyły wystające z ich boków rury wydechowe,- podobnie jak w traktorze oraz chwyty powietrza.
Ciekawą rzeczą był "tajemniczy obiekt", który był przykryty plandeką. Już od początku "podpadł" mi tym, że na plandece u dołu odciskały się trzy maźnice, co zasugerowało mi, że to może być jakiś tender. No i miałem rację, bo pewnego dnia na innym już torze stał lśniący świeżą farbą, tender parowozowy, który tam poddany został renowacji. Następnego dnia, tendra już nie było, ale pojawiła się stara dwuosiowa węglarka na kołach ze szprychami. Pewnie również do renowacji do jakiejś kolekcji lub muzeum.
To tyle, co na razie udało mi się zapamiętać z Kolejowej Japonii.
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
#71
Widziałem na jednej ze stacji w okolicach Tokio wagon-węglarkę.
Szutrówka, czy zwykła węglarka?
Tu masz zdjęcie HoKi 800, używana do transportu tłucznia na podsypkę.


W Japonii używa się kontenerów-węglarek, jeśli widzisz pośród kontenerów coś o wysokości około połowy zwykłego kontenera, długości 20ft i przykryte zieloną plandeką - to właśnie taki kontener.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#72
Takich z plandeką nie widziałem, a węglarka wyglądała na "normalną", czteroosiową i była pomalowana na rdzawy brąz, tak jak kiedyś u nas, dopóki jakiś szaleniec nie wpadł na pomysł, żeby wszystko przemalować na niebiesko.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#73
PS. Zielone natomiast były wagony-cysterny. To znaczy sam baniak był zielony, a ostojnica ciemnoszara.
Na końcach pociągów były zawsze dwie okrągłe, czerwone tarcze odblaskowe, średnicy podobnej do płaskiego talerza w kuchni.
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
#74
PS. Zielone natomiast były wagony-cysterny. To znaczy sam baniak był zielony, a ostojnica ciemnoszara.
Na końcach pociągów były zawsze dwie okrągłe, czerwone tarcze odblaskowe, średnicy podobnej do płaskiego talerza w kuchni.
Mam model tej cysterny, prezentowałem na forum. Te tarcze to sygnały końca pociągu.

Wyglądały tak? HoKi9500 (na zdjęciu) lub HoKi2000.



ToKi 25000 są dłuższe i obowiązkowo mają plandeki - wożą coś z cynkiem (Koncentrat rudy? Jakiś półprodukt? Sam nie wiem).
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#75
Bardzo możliwe, ale ja to widziałem z estakady Shinkansena i w biegu. Stacja wąska była dużo niżej. Akurat po niej wił się zielony wąż cystern, jadących w przeciwnym kierunku.
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
#76

JR East zamówiło EZT do transportu tłucznia. Człony napędowe na końcach mają oznaczenie E197, człony samowyładowcze mają oznaczenie E196. Zostały też zamówione dwuczłonowe EZTy do holowania tego i owego - sera E493 (a drugi człon ma oznaczenie E492).
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#77
Co do tego, że w większości nie mam wątpliwości, ale wydaje mi się, że przynajmniej w jednym mieście, mam tu na myśli Hiroszimę, tramwaje jeżdżą po torach o szerokości 1435 mm. W 1991 roku byłem tam z krótką wizytą i pamiętałem dość szerokie tory. Szukałem w internecie, ale nie znalazłem precyzyjnej informacji, ale zdjęcia wyraźnie wskazują, że tory tramwajowe w Hiroszimie są szersze, niż 1067 mm. Być może jest to jakiś jeszcze inny rozstaw szyn, ale z pewnością nie jest to 1067 mm.
https://www.japanvisitor.com/japan-transport/hiroshima-trams
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hiroszima
Tak, potwierdzam to ze tramwaye w Hiroshima poruszaja sie po szynach o rozstawie 1435 mm.
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#78
Historyczny tramwaj w Hiroshima ktory przetrwal atak bomby atomowej. Kolej wyspy Hokkaido. Poludniowy portal tunelu Seikan pod ciesnina Tsugaru. Prosze zauwazyc ze modernizacje torowiska dla kursowania pociagow Shinkansen przez tunel Seikan ukonczono dopiero w 2016 roku. Zdjecia zrobione w roku 2007.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#79
Skoro już tyle mówimy o tramwajach w Hiroszimie, to dorzucę zdjęcie, jakie udało mi się zrobić 30 lat temu (data widoczna na fotce). Tematem zdjęcia była po prostu ulica, a tramwaj jest wykadrowany z całego zdjęcia, stąd jakość nie najlepsza, a data taka wielka. Jak poskanuję inne zdjęcia, to może jeszcze coś wrzucę z Japonii sprzed 30 lat.

tram Hiroszima.jpg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#80
Tramwaj super, a ulica jak ulica, gdyby nie te banery z krzaczkami, mogła to by być Marszałkowska lub inne polskie ulice.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 9
Koleje innych krajów 24

Podobne wątki