B
Podczas krótkiego pobytu w Japonii miałem okazję poocierać się o infrastrukturę kolejową tego kraju, jak i stosowanego tam taboru.
Poniżej kilka zdjęć - najpierw dworzec kolejowy w Kyoto - miasto średniej wielkości na 1,5 mln mieszkańców
Jak to w Japoni porządek musi być - pasażer czeka na pociąg w wytyczonch do tego celu miejscach, a na schodach - tak jak na ulicy - obowiązuje ruch lewostronny. Na schodach ruchomych ustawiamy się również po lewej stronie, gdyby komuś się spieszyło i chciał nas ominąć bez przeszkód - mimo, że prawie nikt się pcha - tylko europejczycy.
Pociągi dalekobieżne to Shinkansen. Ja miałem okazję skorzystać z Shinkansen serii N700A.
Składy składają się z 16 wagonów - 2 końcowe i 14 środkowych, długość składu 404 m, 1323 pasażerów. Zasilanie 25kV, moc 17080 kW, osiągana prędkość max. 300 km/h, prędkość 250 km/h osiągana w czasie poniżej 2 minut. Łuki r=2500m pokonywane z prędkością 270 km/h. Technika przechyłu wagonów w łukach... 460 km między Kyoto, a Tokio - z trzema przystankami - pokonuje w ok. 2 godziny.
Shinkansen do Tokyo kursuje w szczycie co kilka! minut. W ciągu dnia rzadziej - co 15 minut!
A na koniec widok z pędzącego Nozomi 99 na Fuji-san.
Poniżej kilka zdjęć - najpierw dworzec kolejowy w Kyoto - miasto średniej wielkości na 1,5 mln mieszkańców
Jak to w Japoni porządek musi być - pasażer czeka na pociąg w wytyczonch do tego celu miejscach, a na schodach - tak jak na ulicy - obowiązuje ruch lewostronny. Na schodach ruchomych ustawiamy się również po lewej stronie, gdyby komuś się spieszyło i chciał nas ominąć bez przeszkód - mimo, że prawie nikt się pcha - tylko europejczycy.
Pociągi dalekobieżne to Shinkansen. Ja miałem okazję skorzystać z Shinkansen serii N700A.
Składy składają się z 16 wagonów - 2 końcowe i 14 środkowych, długość składu 404 m, 1323 pasażerów. Zasilanie 25kV, moc 17080 kW, osiągana prędkość max. 300 km/h, prędkość 250 km/h osiągana w czasie poniżej 2 minut. Łuki r=2500m pokonywane z prędkością 270 km/h. Technika przechyłu wagonów w łukach... 460 km między Kyoto, a Tokio - z trzema przystankami - pokonuje w ok. 2 godziny.
Shinkansen do Tokyo kursuje w szczycie co kilka! minut. W ciągu dnia rzadziej - co 15 minut!
A na koniec widok z pędzącego Nozomi 99 na Fuji-san.
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
- 1
- 4
- 1
- Pokaż wszystkie