Na południu Tokio znajduje się duża stacja kolejowa Shinagawa station (
https://en.wikipedia.org/wiki/Shinagawa_Station). Nie jest od frontu specjalnie imponująca, ale obsługuje zarówno Shinkansen, jak i całe mnóstwo pociągów lokalnych, co plasuje ją na 9 miejscu pod względem ilości pasażerów na świecie - ok. miliona podróżnych dziennie.
Z tej stacji można też odjechać w kierunku Jokohamy, lub lotniska Haneda powstałą już w 1895 roku (do Shinagawa dotarła w 1905 roku) linią prywatną Keikyu Main Line (
https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyū_Main_Line). O ile wszystkie inne linie poruszają się na odizolowanych od ruchu kołowego i pieszego trasach, Keikyu w kierunku południowym pokonuje klasyczne przejazdy kolejowe - rzadkość w centrum Tokio. Taki właśnie przejazd, najbliższy do stacji, wzbudził moje zainteresowanie i był tematem dzisiejszego spaceru. Bezpośrednio przed nim Keikyu przekracza po wiadukcie wszystkie inne linie.
Co ciekawe - w przeciwieństwie do większości „starych” linii kolejowych tego kraju Keikyu posiada klasyczny rozstaw szyn, czyli 1453 mm.
Sam przejazd jest naturalnie obsługiwany automatycznie i to w dość szybkim tempie. Ok. 20 sekund przed zamknięciem pojawia się sygnał ostrzegawczy (optyczny i dźwiękowy), po czym opuszczają się szlabany na drodze i chodniku.
Dokładnie 5 sekund po przejechaniu pociągu szlabany już są podniesione.
Taka szybkość działania jest też niezbędna, albowiem pociągi jeżdżą bardzo często (WSZYSTKIE zdjęcia do tego wpisu zostały wykonane w ciągu 15 minut, a ująłem tylko niektóre pociągi), a ruch kołowy też jest niemały.
Na liniach Keikyu można dziś zobaczyć składy serii N1000 (
https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_N1000_series).
Jeden z nich został w ramach współpracy z Seibu Railway (
https://en.wikipedia.org/wiki/Seibu_Railway) pomalowany z żółty kolor i nazwany Yellow Happy Train.
Ponadto często kursują też nowsze zestawy serii N2100 (
https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_2100_series).
Eksploatowane są też nieco starsze zestawy 1500 (
https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_1500_series), których nieco barokowy wygląd nieco już odbiega od dzisiejszych oczekiwań (CDN).