• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Kolejowa Japonia

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
To co zauważyłem w Japonii i co widać też na zdjęciu Kolego Beobachtera, to bardzo wysokie perony. Optycznie rzuca się w oczy, że ich pociągi ( po za Shinkan-nenem), są wyższe od naszych, nawet te na tor 1067 mm.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Maszynista to tez czlowiek, ale reputacja co do punktualnosci Kolei Japonskiej zostala podwazona !!!
Bylem w Japoni, skorzystalem z serwisu uslug Kolei Japonskiej,...i osobiscie nie mialem powodu zeby narzekac.
Ja również, choć w jednym z Sinkan-sen'ów unosił się zapach mielonki turystycznej. Jak w grudniu ubiegłego roku, z powodu bardzo silnej śnieżycy, mój pociąg do Tokio miał opóźnienie czterech minut, i było to wiadome już, gdy wsiadałem do niego w Takaoka, to na każdej stacji aż do końca jazdy, z głośników nadawano przeprosiny.
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
Byl rok 2007 i w drodze do Polski zatrzymalem sie na 7 dni w Japoni. Mialem bilet na bezlimitowane podroze Kolejami Japonskimi( JR)
IMG_1748.JPG

Malo co sie orientowalem ze wlasnie w tym roku, puszczono w obieg N700 na ktory to moj bilet nie byl wazny. Zdarzenie to odbilo sie echem w formie ilustracji N700 na puszkach piwa Kirin.

IMG_1747.JPG

Ceramiczny kieliszek do sake tez ma swoja historie. Siedzialem przy stole w podziemnych labiryntach czekajac na pociag,....jadlem, pilem i podszedl sedziwy Japonczyk ktory mial ochote sake sie ze mna napic. O kieliszek zapytalem kelnerki czy moge wziasc go sobie na pamiatke.

IMG_1749.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Pomieszanie faktów z bzdurami, ilustrowane przypadkowymi, nijak się mającymi do komentarza, migawkami z kolei z całego świata, łącznie z rosyjskimi. W dodatku z wielokrotnym używaniem niepolskiego określenia "wysoka prędkość" zamiast poprawnego "duża prędkość". Ogólnie mówiąc, chała zdobna...
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 10 2
Na południu Tokio znajduje się duża stacja kolejowa Shinagawa station (https://en.wikipedia.org/wiki/Shinagawa_Station). Nie jest od frontu specjalnie imponująca, ale obsługuje zarówno Shinkansen, jak i całe mnóstwo pociągów lokalnych, co plasuje ją na 9 miejscu pod względem ilości pasażerów na świecie - ok. miliona podróżnych dziennie.

1686E606-C49A-437C-919D-C6BED119DE5C.jpeg


F30E1357-DFEE-4AE0-B946-A659EB9F2DC5.jpeg


Z tej stacji można też odjechać w kierunku Jokohamy, lub lotniska Haneda powstałą już w 1895 roku (do Shinagawa dotarła w 1905 roku) linią prywatną Keikyu Main Line (https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyū_Main_Line). O ile wszystkie inne linie poruszają się na odizolowanych od ruchu kołowego i pieszego trasach, Keikyu w kierunku południowym pokonuje klasyczne przejazdy kolejowe - rzadkość w centrum Tokio. Taki właśnie przejazd, najbliższy do stacji, wzbudził moje zainteresowanie i był tematem dzisiejszego spaceru. Bezpośrednio przed nim Keikyu przekracza po wiadukcie wszystkie inne linie.

006B2AC5-86E5-468B-B51F-1E8F00BAFDAC.jpeg


28820282-E2D9-4904-B9F6-B2B7A83933E1.jpeg


Co ciekawe - w przeciwieństwie do większości „starych” linii kolejowych tego kraju Keikyu posiada klasyczny rozstaw szyn, czyli 1453 mm.

0874C4F9-EEFF-46C1-8E6E-C578150EEAB5.jpeg


421BF8ED-AA80-4073-825F-CC62302F3A2E.jpeg


Sam przejazd jest naturalnie obsługiwany automatycznie i to w dość szybkim tempie. Ok. 20 sekund przed zamknięciem pojawia się sygnał ostrzegawczy (optyczny i dźwiękowy), po czym opuszczają się szlabany na drodze i chodniku.

39EBCE2C-7757-4C60-B1C4-D2BE53454F36.jpeg


6D9EAF06-29DC-498B-9DF4-DF5DE1AF5EEC.jpeg


Dokładnie 5 sekund po przejechaniu pociągu szlabany już są podniesione.
Taka szybkość działania jest też niezbędna, albowiem pociągi jeżdżą bardzo często (WSZYSTKIE zdjęcia do tego wpisu zostały wykonane w ciągu 15 minut, a ująłem tylko niektóre pociągi), a ruch kołowy też jest niemały.

8E049260-298E-4F59-B966-D79F3B4DB192.jpeg


Na liniach Keikyu można dziś zobaczyć składy serii N1000 (https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_N1000_series).

204E079A-383E-46D6-BBF3-7496ADDA87AF.jpeg


Jeden z nich został w ramach współpracy z Seibu Railway (https://en.wikipedia.org/wiki/Seibu_Railway) pomalowany z żółty kolor i nazwany Yellow Happy Train.

DF6D1F46-AE14-4741-A376-41ED537CF990.jpeg



Ponadto często kursują też nowsze zestawy serii N2100 (https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_2100_series).

5914F596-2C41-45A9-8700-83B3EDC9B3BC.jpeg


58B09EB5-A48B-41E2-BCA1-9FEBC2F98F10.jpeg


Eksploatowane są też nieco starsze zestawy 1500 (https://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu_1500_series), których nieco barokowy wygląd nieco już odbiega od dzisiejszych oczekiwań (CDN).

3870A686-C705-4A3A-AF24-4C50C8BFEE63.jpeg
6B479D1A-55E1-4507-824A-AC161E8F5EEB.jpeg
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 10 2
Na powyższym poście nie kończy się nasz 15-minutowy przegląd taboru, albowiem linie Keikyu często goszczą składy należące do innych towarzystw kolejowych.
Przykładem może być pociąg Hokuso Line (https://en.wikipedia.org/wiki/Hokusō_Line) serii 7300 (https://en.wikipedia.org/wiki/Hokuso_7300_series).

F9E90F41-9175-4818-B237-CFA5126C871F.jpeg
4D6C34BD-50D7-4748-B57B-B852CA7FD3E2.jpeg
81F660A5-A5F5-4783-BD16-E61BDE4621E7.jpeg


Innym gościem na tych torach jest skład należący do Toei Asakusa Line (https://en.wikipedia.org/wiki/Toei_Asakusa_Line), czyli firmy, która uruchomiła pierwsze metro w Tokio. Stylistycznie ciekawe pociągi tej firmy kursujące na opisywanej trasie należą do serii 5500 (https://en.wikipedia.org/wiki/Toei_5500_series).

39769D62-A758-4470-BE73-1F7663CD74EA.jpeg
9F375974-53F2-4AE8-A6D6-407752BC5709.jpeg
5FBFEE63-DB19-47E7-866E-C6C4723CC88E.jpeg
68E823A4-1CD0-45B1-AAE6-24DDEB42FE1F.jpeg
E0BA4480-A175-4D35-9916-615EC1544AC1.jpeg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
O ile (jak wiadomo niektórym) nie lubię shinaknsenów, to ichniejsze kible mnie zadziwiają swoją różnorodnością. Tyle typów a wystarczyłyby pewnie dwa-trzy :D

Za to różności malowań, włącznie z japońskimi kreskówkami (manga) to już insza inszość ;D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 9
Koleje innych krajów 24

Podobne wątki