• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Koleje czeskie

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
941 37 1
#81
Na stacji róźnej maści motoraki, lokomotywy, wagony... przetaczanie składów, jazda manewrowa, do wyboru do koloru.
16_Seria914-814.jpg

17_wagony_Eas.jpg

18_TlokNaPeronach.jpg

19_pociagLokalny.jpg

20_PustePerony.jpg

22_Seria914_814.jpg

23_PelnePeronyTrutnov.jpg

24_TrzyMotorki_plusWagon.jpg

25_Wagon_Btn.jpg

27_NurekDoPragi.jpg


Są też róźne składy towarowe, gruszki, drewno, węglarki, platformy - niewszystko fotografowałem.
26_Seria742_Double.jpg


W górskich klimatach, był też i pług:
21_plug.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.417 125 1
#82
Ciekawostki z Facebooka - Uwe Wabnitz

Prosto z rewizji i w nowym wzorze 799 020-3, Hoflok ČD Bw. Decin, jedna z 41 lokomotyw małego zasięgu wybudowanych w 1992 roku z silnikiem Zetor 50 KM, V max 10 km/h!! 12 lutego 2024 r. na CD Bw. Decin.

428635677_7209801235767391_130419418307033532_n.jpg
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
221 7 0
#85
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego koleje ČD potrafią kupić dobrej jakości używany tabor z Austrii czy Niemiec jak szynobusy AdTranz Regio, Stadler GTW czy Siemens Dessiro, wagony piętrowe czy inne pasażerskie. A nasze PKP Intercity czy Polregio rozkładają ręce i psioczą i wynajmują za grubą kasę starocie od SKPL jak 40 letnie SZT. Unia Europejska nie finansuje już zakupów wysoko emisyjnych pojazdów diesel. Czesi kupują używane szynobusy niskopodłogowe ok 15 letnie, część w formie leasingu ale pozyskują... A dumni Polacy nie bądą brać od Niemca... lepiej puścić autobusy w ramach komunikacji zastępczej
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.957 122 22
#86
hamulec szynowy, co przy największej prędkości tego wehikułu wynoszącej aż 10 km/h wydaje się co najmniej dziwne...
A może to wcale nie jest dziwne, tylko bardzo mądre. Biorąc pod uwagę wielkość tej lokomotywki, to zapewne jej masa jest bardzo mała. Wystarczy to do ruszenia z miejsca i przemanewrowania jakiś wagonów, ale może być problem z ich zatrzymaniem. Być może hamulec szynowy stanowi zabezpieczenie na wypadek gdyby sama lokomotywka nie zdołała wyhamować manewrującego składu.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 52 5
#90
Te dążenia do ujednolicania projektów są bardzo szkodliwe dla indywidualności oryginalnych modeli. Komu tak zależy na zniszczeniu różnorodności - dla mnie to swego rodzaju wandalizm na wielką skalę.
Ja nie mam nic przeciwko ZUPEŁNIE nowym projektom, ale takie coś.....fuuuj!
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
221 7 0
#92
Koleje czeskie to nie tylko ceske drahy. Tam jest bardzo zliberalizowany rynek, oprócz ČD jest Arriva, RegioJet, Leo Express jeśli chodzi o przewozy towarowe to dawną firmę AWT kupiło PKP Cargo i przemianowano na PKP Cargo International. Ostatnio nawet tam jeździł Dragon 2 wielosystemowy ET43-010. Tutaj zdjęcia z fb PKPCI moich ulubionych Vectronów :)
IMG_20240318_225409.jpg
IMG_20240318_225343.jpg

Niestety zarówno PKP Cargo jak PKP Cargo International są źle zarządzane i tracą udziały w rynku przewozów...
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.041 0 0
#98
Troszkę pięknej infrastruktury.... Na linii nr 149 Mariańskie Łaźnie-Karlowe Wary zbudowanej w końcu XIX wieku w okolicy przystanku Louka u M.L. kolej pokonuje przełom rzeki Tepla. Cztery tunele , kilka pięknych mostów , wszystko po remoncie. Obsługuje tą linie GWTR pojazdami RegioSprinter co dwie godziny w obu kierunkach. Czas jazdy na całej trasie to ponad godzina, większość przystanków oczywiście "na żądanie" . Tunele oprócz wykończonych w kamieniu portali są na całej długości kute w skale i tak zostawione co wygląda jakby to były naturalne jaskinie. Zdjęcia z końca czerwca 2024 r. kiedy to mieszkałem w Mariańskich Łaźniach , które bardzo polecam.

a.JPG
b.JPG
c.JPG
d.JPG
e.JPG
f.JPG


I jeszcze mój film z tuneli:

 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.882 32 2
#99
CZ Loko zmodernizowało nurka dzięki czemu lokomotywa straciła cały urok :p (FB CZ Loko)
Te dążenia do ujednolicania projektów są bardzo szkodliwe dla indywidualności oryginalnych modeli. Komu tak zależy na zniszczeniu różnorodności - dla mnie to swego rodzaju wandalizm na wielką skalę.
Ja nie mam nic przeciwko ZUPEŁNIE nowym projektom, ale takie coś.....fuuuj!
Jak kolejny raz czytam takie wpisy to zastanawiam się czy to jest forum miłośników kolei czy malkontentów tychże. Dla mnie każda epoka jest ciekawa i nie cierpię na przerost nostalgii za starym nad teraźniejszością. Ciekawe że wspomniani koledzy zamiast współczesnym samochodem jeżdżą syreną czy trabantem, bo to przecież było takie ładne i niepowtarzalne... Nie dajmy sie zwariować, a poza tym czeskie koleje są nadal dość oryginalne i bez naśladowania jedynie słusznych epok III czy czwartej.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 52 5
Kolega źle odebrał mój wpis i chyba nie doczytał do końca.
To nie narzekanie, a ubolewanie nad bylejakością wypierającą jakość.
Nie chodzi o to, że nowe projekty są be. Niektóre, a nawet wiele z nich jest bardzo ciekawych i estetycznie smacznych.
Chodzi o to, że zbliżamy się do tego, że w wielu krajach kolej będzie wyglądać podobnie i ta indywidualność/koloryt zaniknie.
To nie jest dobre. Tak - wiem - większość ludzi ma na to wywalone.
I to też jest złe - ta obojętność....
 

Podobne wątki