• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Koleje czeskie

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.431 138 19
#62
Widzę, że niektóre "dzieci" z facebook'a zaczynają odkrywać na nowo zasoby internetu :ROFL: ... to grafika (fotomontaż) wykonany w 2017 roku przez fotografa i grafika, Petra ,,Flexi Fek'a". Poniżej artykuł Rynku Kolejowego sprzed ponad 6 lat :LOL: :

- źródło: rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/alienshark-z-pesy-ktory-zelektryzowal-czechy-zdjecia-80857.html
- autor: Michał Szymajda
- data: 19.03.2017
- tekst:

"AlienShark z Pesy, który zelektryzował Czechy [zdjęcia]

852137389888256.jpg_732-490.jpg

AlienShark z Pesy, który zelektryzował Czechy
Fot. Peter „Flexi Fek”


uploadportale9img852137572993770.jpg_732-490.jpg

Inna wersja Rekina z Pesy
Fot. Peter „Flexi Fek”


uploadportale9img852137573290831.jpg_732-490.jpg

RegioShark w prawdziwych barwach
Fot. Peter „Flexi Fek”


Fenomenalnie pomalowany Link, który kursuje po czeskiej sieci kolejowej na zachodzie kraju, podbił serca miłośników kolei w całych Czechach. Każdy chciał sfotografować pojazd, ale nie udało się to dotąd nikomu. Dlaczego?

Bydgoska Pesa dostarczyła do Czech 31 spalinowych zespołów trakcyjnych Link. Produkcja odbywała się między 2012 a 2014 rokiem i była sporym sukcesem eksportowym Pesy. Dwuczłonowe Linki kursują głównie na zachodzie Czech, zbierając dobre opinie. W Czechach, tak jak w Polsce, pojazdu nikt nie nazywa jednak Linkiem. Z uwagi na charakterystyczne czoło jednostka zyskała miano žraloka, czyli rekina, co podchwyciły České dráhy, nadając mu oficjalną nazwę RegioShark.

Podobieństwo czoła do podwodnego drapieżcy wykorzystał fan kolei, fotograf i grafik Peter „Flexi Fek”, który za pomocą programów graficznych przydał sfotografowanemu przez siebie Linkowi jedyne w swoim rodzaju oblicze. Zrobił to w taki sposób, że wielu miłośników kolei nie zorientowało się, że to tylko fotomontaż.

– Lubię robić tego typu grafiki, oczywiście najwięcej radości sprawia mi, gdy są odbierane jako prawdziwe. Tym bardziej cieszy odzew związany z „AlienSharkiem” – powiedział nam Peter „Flexi Fek”, dodając, że oryginalnego Linka sfotografował w pobliżu stacji Cheb, gdzie pociąg ten normalnie kursuje z pasażerami. Na zdjęciach prezentujemy także inną grafikę przygotowaną przez Petra, a także oryginalny pojazd, bez malowania rodem z filmu „Obcy”.

Autorowi gratulujemy!"
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 8 0
#69
Z ciekawostek.

Na linii z Ostrawy do Frydlantu nad Ostravici, zamiast zestawu "nurek" i 2xYB-70 jeżdżą piętrowe składy push-pull z "nurkiem" w roli pchacza :)

W niektóre dni z kolei między Zabreh na Morave, a Jesenikiem, "nurki" i 2xYB-70 zastępowane są szynobusami Stadlera

Ale do trzech razy sztuka - w końcu upolowałem chciany zestaw tydzień temu :) dam znać jak opublikuję.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.417 125 1
#70
Ciekawostki z Facebooka - Máme rádi ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU (vlaky nás uklidňují)❤️/Martt In

Ekspres do wina
wieczorem odjeżdża ze stacji z Břeclavi do Českého Těšína. Prawie 800 pasażerów opuściło stację w Českém Těšíně w zabytkowym pociągu "WINIARSKI EXPRESS" na zbieranie wina do Valtic. Imprezę organizuje Stowarzyszenie Kolei Śląskich, Těszyński szlak winiarski oraz Cieszyński euroregion Śląski.
Na czele piękny PKP CARGO International Brejlovec 753 730-1 a na końcu piękna Bardotka. 749 254-9

R 10827 MBM rail s.r.o. altice město-Český Těšín.
7.10.2023


387215540_768274661976144_7785036846701342742_n.jpg


387736029_768274321976178_317273921101316079_n.jpg 387748455_768274628642814_4523043853979292000_n.jpg 387730754_768274811976129_2221448255686913326_n.jpg
 
Reakcje
87 1 1
#71
7.10.2023r. Ostrava-Svinov
Podczas dosyć udanego wyjazdu z dobrymi znajomymi. Udało mi się złapać dość ciekawą lokomotywę, która się wyróżnia w Czechach. Czyli Škoda 151-023-9 która jest dość wyjątkowa poprzez jej kremowo-zielone malowanie. Należy ona do przewoźnika Česke Drahy. Lokomotywa prowadziła pociąg EC143 Ostravan
IMG-20231012-WA0003.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
887 5 1
#73
7.10.2023r. Ostrava-Svinov
Podczas dosyć udanego wyjazdu z dobrymi znajomymi udało mi się złapać dość ciekawą lokomotywę niespotykaną u nas aż tak często w Polsce. Która się wyróżnia w Czechach. Czyli Škoda 151-023-9 która jest dość wyjątkowa poprzez jej kremowo-zielone malowanie. Należy ona do przewoźnika Česke Drahy. Pociąg z tą wyjątkową lokomotywą zbliżał się do stacji Ostrava Svinov. Zobacz załącznik 1006040
EC143 Ostravan, a loko nawet nie wjeżdża do Polski + gramatyka leży
 
Ostatnio edytowane:

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.041 0 0
#75
Z ciekawostek.

Na linii z Ostrawy do Frydlantu nad Ostravici, zamiast zestawu "nurek" i 2xYB-70 jeżdżą piętrowe składy push-pull z "nurkiem" w roli pchacza :)
Fajne te piętrusy Skody. Na zewnątrz i wewnątrz . Wracałem nim z parowozowej jazdy 477.013 do Ostravic , jest bardzo ładny w środku , ma przedział klasy pierwszej . To Skoda 13Ev trójwagonowa o max prędkości 160 km/h . Dla Ostrawy zrobiono bodajże pięć zestawów. Zdjęcia z 24.09.2023

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
 
Reakcje
87 1 1
#76
7.10.2023r. Ostrava-Svinov

Na zdjęciu jest przedstawiona Škoda serii 640 jako RegioPanter (dokładnie to 640 007-1). Jest to wersja trójczłonowa tych jednostek. Ciekawostką jest to że koleje czeskie zamówiły 60 takich jednostek. Największą zaletą tych EZTów jest ich spora pojemność- posiada on 234 miejsca siedzące. Jednostki te posiadają klasę pierwszą i drugą. Zostały one zaprojektowane do prędkości 160km/h i są wyposażone w najnowocześniejszy europejski system sterowania ETCS oraz system łączności GSM-R.
Pociąg ten został sfotografowany na stacji Ostrava-Svinov jako pociąg S1 relacji Opava Vychod- Ostrava Svinov który za chwilę kończył bieg i przechodził na pociąg S1 w odwrotnej relacji.
IMG-20231017-WA0000.jpg
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.708 52 2
#78
Aż prosi się, by pomalować boki tego vectronka tak jak tutaj
IMG_5675.jpg

Oczywiście z "naszymi" akcentami.
Tylko kto się podejmie tego zadania :niepewny: Noce teraz długie, wystarczy wiedzieć gdzie vectronek nocuje :devil:
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
941 37 1
#80
Ostatnio moja ekipa była w Czecha na nartach/snowboardzie. Ja różnie, to sanki, to spacery po górach... udało mi się także pojachać ze Svodoby do Trutnov.

01_SvodobaNadUpou_staryDworzec.jpg

W Svobodzie jest stary dworzec, niestety, zabity dechami i... nie używany.
02_SvodobaNadUpou_staryDworzec.jpg


Tuż przy dworcu wybudowany jest nowy peron, połączony z przystankiem "PKS".
03_SvodobaNadUpou_nowyPeron.jpg


Do Trutnov pociągi stąd odjeżdźają co 40/80 minut. Podróż trwa około 15, 20 minut.
05_motorakSerii_842_017-5.jpg

06_motorakSerii_842_017-5.jpg

Trasę obsługują motoraki serii 842, 843, z wagonem dodatkowym, lub bez.

07_wnetrzeSerii842.jpg
08_wnetrzeSerii842.jpg

09_wnetrzeSerii842.jpg
10_wnetrzeSerii842.jpg

Nie złote, ale skromne i wygodne. Ładnie słychać silnik diesla.

11_ABfbdtn_50_54_80-29_211-7.jpg

Wjazd na stację w Trutnov
12_Btn_50_5429-29_031-3.jpg

13_GWTrain_seria810_543-9.jpg


Dworzec jest odnowiony, nieduży, hala z kasą, automatem i kilkoma miejscami do siedzienia.
14_Trutnov_dworzec.jpg

15_Trutnov_perony.jpg

Perony na tej stacji są... Hmm... filigranowe, wąskie i niskie. A ruch bardzo duży.
 

Podobne wątki