• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
483 1 0
#Lk304 / #Lk319 #Lk310
Jest przetarg na odbudowę części dawnej linii 304.
Pociągi wrócą do Kondratowic.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na rewitalizację siedemnasto- kilometrowego odcinka lini 319 między Łagiewnikami a Strzelinem.
Zapytacie dla czego nr 319 ?
Okazuje się że w związku z odbudową tylko tego fragmentu dawnej 304 zmieniono numerację. Decyzją PKP PLK odcinek odziedziczy numer po linii Chocianów -Lubin.

My dla porządku będziemy dawać dwa hasztagi - znajdziecie więc wszystkie posty o tej linii.
A teraz kilka słów o tym co ma być zrobione.
Linia ma być dostosowana do ciężkich składów towarowych ( 200 KN nacisku) I prędkości 50kmh. Ma służyć do wywozu kruszywa z kamieniołomów.
Dawna stacja w Kondratowicach ( na zdjęciu) ma mieć rozbudowany układ torów z mijanką i torami dodatkowymi. Co ciekawe ma też pozostać rezerwa pod peron długości 100 metrów...
Dodajmy jeszcze, że Gmina Kondratowice chce zrewitalizować budynek dworca o czy informowaliśmy w kilku postach :)
Po latach Łagiewniki i Strzelin odzyskają status węzłów kolejowych.

Za pomoc w powstaniu postu dziękujemy Panu Wojciechowi i Panu Grzegorzowi- autorowi fotografii stacji w Kondratowicach.
Michał Rado - Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego
Wojciech Bochnak - Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego
Mariusz Michałowski
Mateusz Masłowski - Dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei
Urząd Gminy w Kondratowicach
Moja Gmina Łagiewniki
K D Ł : Łagiewniccy Patrioci
Słowo Regionu Strzelińskiego
Komunikacja Powiatu Dzierżoniowskiego
Stowarzyszenie Kolej na Brzeg
Kolejowy Portal
Kurier Kolejowy
https://www.facebook.com/share/p/16dKoKF1AS/
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.789 515 107
Wracając jeszcze do Karpacza...nie znalazłem na zdjęciach żadnej sygnalizacji świetlnej na tej stacji. Czy jeszcze jej nie ma czy w ogóle nie została tam przewidziana ?
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.755 21 9
Ja bym tego nie nazwał "dupochronem", bo niczyjej dupy nie chroni... :rolleyes:

Aczkolwiek wygląda to na pewną nadgorliwość ze strony projektantów tego przejazdu
Zgodnie z przepisami, znak "stop" umieszcza się "przed przejazdami kolejowymi kategorii D, na których nie są zachowane warunki widoczności toru". A z filmu wynika, że widoczność toru w obie strony jest raczej dobra... :niepewny:
Poza tym, te same przepisy stanowią, że "Znak B-20 należy stosować z dużą rozwagą, aby nie uległ on deprecjacji.". Także faktycznie można mieć spore wątpliwości co do zasadności tego znaku "stop" na wiejskiej drodze gruntowej... Szczególnie, że już innych znaków ostrzegawczych jest tam ustawiony cały las...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.087 581 30
A z filmu wynika, że widoczność toru w obie strony jest raczej dobra...
Tu bym polemizował. Od strony filmującego wzdłuż toru jest wał ziemny, który może trochę zasłaniać widok, a od drugiej strony droga idzie równolegle do toru i dopiero przed samym przejazdem skręca ostro w prawo by przeciąć tor - jadąc od tej strony nie widzi się toru i ew. pociągu jadącego w tym samym kierunku. Dopiero przed samym przejazdem kierowca ma szansę spojrzeć w prawo, żeby sprawdzić, czy nie nadjeżdża pociąg. Tak że w tym akurat wypadku wydaje mi się, że znaki "stop" są uzasadnione. Ale ogólnie zgadzam się, że nadmiar niepotrzebnych znaków jest równie zły (a może nawet gorszy) jak brak znaku tam, gdzie jest potrzebny.
 

Podobne wątki