• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
2.050 45 3
karp1.jpg


Komunikacja kolejowa do Karpacza przeżywa choroby wieku dziecięcego. Cytuję opinie innych oraz wtrącam moje obserwacje.

W Karpaczu kolejne osoby podchodzące do automatu biletowego odkrywają, że nie działa. Obrazu na ekranie prawie nie widać, bo jest on ustawiony tak, że popołudniowe słońce go oświetla i nic nie widać bez zasłaniania za pomocą na przykład dłoni. Nie przemyślano lokalizacji urządzenia.

Od mieszkanki Karpacza dowiedziałem się, że w zeszłą niedzielę nie kursowały pociągi, tylko była ZKA. Ktoś wie, co się stało?

Część sygnalizacji SSP nie działa, poumieszczane są tabliczki "Rogatka uszkodzona", a pociąg zwania i daje "Baczność". W związku z tym odpowiednie tarcze TOP oczywiście też nie są uruchomione. Mysłakowice cały czas "rozbabrane". Itp. Widać, że zrobiono wszystko, żeby - skoro urzędnik obiecał - pociąg pojechał. Choćby i na rozkaz szczególny ;) Rąsia, klapa, goździk, koperta.

Niektórym pasażerom nie podoba się pociąg retro ze względu na dyskomfort podróży: wysokie schodki wejściowe do wagonu (istotnie to problem dla matek z wózkami) oraz brak klimatyzacji. Niektórzy się dziwią, co to za pociąg retro (spodziewali się chyba parowozu).
Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

Pociąg retro czasem spóźnia się podczas jazdy "pod górę". Niedostatek taboru spowodował zrealizowanie takiej koncepcji win-win z "wypożyczeniem" retro taboru z wrocławskiego KSK. Ciężko pod górę, zwłaszcza na ostatnim łuku przed stacją docelową, miały przedwojenne parowozy albo nasze tekatki. Ciężko ma też maszyna spalinowa. Lekko zrobi się dopiero po elektryfikacji odcinka, ale czy to nastąpi, pokaże ekonomia.

Choć - niekoniecznie ekonomia. Mamy nową świecką tradycję i oprócz Prima Aprilis zrealizowano święto żartów również w pierwszy dzień wiosny 21. czerwca. Wraca pomysł na tunel kolejowy pod Śnieżką LINK. 4 kilometry tunelu za około 2 miliardy złotych. "Dojechaliśmy do Karpacza, ale tory nie mogą się kończyć, trzeba tę górę pokonać – zapowiedział marszałek Dolnego Śląska Paweł Gancarz. - Parę miliardów złotych i jesteśmy z drugiej strony. Środki finansowe, myślę, że się znajdą.". Oczywiście, że się znajdą. Na przykład wystarczy podnieść VAT do 30 procent albo wprowadzić podatek katastralny.

Po liczbie fotografujących pociąg retro, w tym mikoli, można odnieść wrażenie, że przez chwilę będzie to najczęściej fotografowany pociąg w Polsce :)
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
2.050 45 3
Był szalet, będzie… szalet!

Szklarska Poręba Dolna, na chwilę. Muzeum motoryzacji powstaje powoli. Bardzo powoli. Ale to nie krytyka inwestora, tylko po prostu stwierdzenie faktu, a przyczyna jest zasadnicza: nie leci wodospad, tylko cienki strumyczek kasy na tę inwestycję. Takie życie.

szd1.jpg


Ale tu obok budynku stacji widać zmiany: wysypano kruszywo bazaltowe pod parking dla zwiedzających. No, taki biedaparking, szczerze mówiąc. Z powodów powyższych.

szd2.jpg


A tam przy drzewie widać jakieś bloczki cementowe, no to idę pomyszkować i odkryć, cóż to będzie. No i dokonałem niemalże epokowego odkrycia. W tym miejscu był kiedyś szalet i teraz też będzie – tyle, że tym razem opróżniany raz na jakiś czas za pomocą „WUKO”, a nie siłami Natury.

szd3.jpg


Ale poważnie, to ciekawe odkrycie jest na poniższym zdjęciu. Wcześniej tego nie zauważyłem, nie skupiłem się na szczególe.

szd4.jpg


Miód na moje serce: chyba rtęciowa lampa wyładowcza! Koniecznie przyjadę tu znowu ze spektroskopem sprawdzić to i ewentualnie oglądać piękne prążkowe widmo rtęci. Dziś to już rzadkość spotkać taką „żarówę” w akcji.

W drugiej oprawie chyba halogen – też już odchodząca technologia. Też spektroskop mi odpowie.

No to tyle, do następnego.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.233 84 12
Był szalet, będzie… szalet!

Szklarska Poręba Dolna, na chwilę. Muzeum motoryzacji powstaje powoli. Bardzo powoli. Ale to nie krytyka inwestora, tylko po prostu stwierdzenie faktu, a przyczyna jest zasadnicza: nie leci wodospad, tylko cienki strumyczek kasy na tę inwestycję. Takie życie.

Zobacz załącznik 1130426

Ale tu obok budynku stacji widać zmiany: wysypano kruszywo bazaltowe pod parking dla zwiedzających. No, taki biedaparking, szczerze mówiąc. Z powodów powyższych.

Zobacz załącznik 1130427

A tam przy drzewie widać jakieś bloczki cementowe, no to idę pomyszkować i odkryć, cóż to będzie. No i dokonałem niemalże epokowego odkrycia. W tym miejscu był kiedyś szalet i teraz też będzie – tyle, że tym razem opróżniany raz na jakiś czas za pomocą „WUKO”, a nie siłami Natury.

Zobacz załącznik 1130428

Ale poważnie, to ciekawe odkrycie jest na poniższym zdjęciu. Wcześniej tego nie zauważyłem, nie skupiłem się na szczególe.

Zobacz załącznik 1130429

Miód na moje serce: chyba rtęciowa lampa wyładowcza! Koniecznie przyjadę tu znowu ze spektroskopem sprawdzić to i ewentualnie oglądać piękne prążkowe widmo rtęci. Dziś to już rzadkość spotkać taką „żarówę” w akcji.

W drugiej oprawie chyba halogen – też już odchodząca technologia. Też spektroskop mi odpowie.

No to tyle, do następnego.
...co ciekawsze, zamiast typowo kręgi betonowe w ziemię wkopali tzw "Mauzery"...

Pozdr,...
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
2.050 45 3
Dzięki temu powstała mijanka. W normalnej sytuacji ruchowej pociągi JG- Karpacz-JG i JG-Kowary-JG będą się zatrzymywać przy przeciwnych krawędziach peronowych, ale w razie potrzeby (np. z powodu awarii) można to zmienić, jak również poczekać na pociąg opóźniony.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.233 84 12
...dodatkowo jeszcze redukcja kosztów. Zamiast czterech rozjazdów - tzw pełny trapez- masz ten sam efekt przy dwóch rozjazdach. Jedynie z ruchowej strony patrząc będzie mniejsza przepustowość...

Pozdr,...
 

Arekmiz

Ostrzeżony
Reakcje
2.031 200 0
Ale tu chodzi o to, że 2 tory stacji Mysłakowice (przy peronie wyspowym) schodzą się w jeden tor, który za 50 metrów rozdziela się na Karpacz i Kowary. Przecież logicznej by było, gdyby jeden z torów peronowych szedł dalej na Kowary a drugi na Karpacz i za peronem było między nimi przejście trapezowe...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.107 584 30
Czy ktoś mi jest w stanie wytłumaczyć to dziwne rozwiązanie torowe na wjeździe do stacji Mysłakowice od strony Karpacza :niepewny:?
redukcja kosztów. Zamiast czterech rozjazdów - tzw pełny trapez- masz ten sam efekt przy dwóch rozjazdach. Jedynie z ruchowej strony patrząc będzie mniejsza przepustowość...
No właśnie, najwidoczniej przepustowość takiego rozwiązania jest wystarczająca dla obecnego i przewidywanego natężenia ruchu i, prawdę mówiąc, wydaje mi się, że to prawda. Ale wygląda to faktycznie dziwnie.
 

Podobne wątki