• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.497 58 3
No moi Panowie , liczymy cegiełki na filarze pomiędzy wrotami ;) , może się coś wyjaśni .
Jest jeszcze jedno odkrycie , na starym zdjęciu widać wyraźnie cokół . tu nawet śladu po mim brak. Aczkolwiek konstrukcja nośna wrót pokazuje to samo co na starym zdjęciu , tylko aktualnie ich górna część jest pozbawiona szybek i na ich miejsce wstawiono arkusze blachy .
Zdjęcia zrobione w dniu dzisiejszym .

Cokół to wcześniej był widać pozostałości na rogu pod drabiną na 3 zdjęciu
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Wrocław ul. Sołtysowicka , fragment łącznika trasy Wrocław-Poznań z trasą Wrocław -Oleśnica-Warszawa

https://www.google.pl/maps/@51.1424172,17.0708176,329m/data=!3m1!1e3


i znalazłem takie połączenie pomiędzy szynami , co to i do czego ?
Świetne fotki mało znanej łącznicy PLK nr 292. Patrząc na korozję szyn wnioskuję, że ruch na tej łącznicy odbywa się od święta? Jak często można na niej spotkać jakiś pociąg? Czy ktoś zna ograniczenie Vmax na tej linii? Czy jeszcze cokolwiek zawija do ładowni Różanka i tamtejszej bodaj cukrowni albo młyna (już nie pamiętam, co tam dokładnie się znajdowało)?

Mam też pytanie do Kolegów z Wrocławia: czy łącznica PLK nr 760 Wrocław Świebodzki - Wrocław Gądów jeszcze się jakimkolwiek fragmencie ostała?

Przy okazji, kiedy zdjęto z PLK 292 trakcję elektryczną? To połączenie kablem z gumowej osłonce z węża ogrodowego widoczne na ww. zdjęciu to pewnie jakaś szyna do wyrównywania potencjałów, czyli spinająca obie szyny, gdy na linii był jeszcze drut 3kV (trakcja na słupach to biegun dodatni, a szyny to biegun ujemny). Niech eksperci wypowiedzą się, która Polska Norma albo inny standard reguluje te kwestie.

Kol. Covalus opisałe ww. łącznicę i ładownię Różanka z jej bocznicami:
http://www.covalus.ovh.org/lrozanka/1.html
 
Ostatnio edytowane:
1

12g

Gość
Świetne fotki mało znanej łącznicy PLK nr 292. Patrząc na korozję szyn wnioskuję, że ruch na tej łącznicy odbywa się od święta? Jak często można na niej spotkać jakiś pociąg? Czy ktoś zna ograniczenie Vmax na tej linii? Czy jeszcze cokolwiek zawija do ładowni Różanka i tamtejszej bodaj cukrowni albo młyna (już nie pamiętam, co tam dokładnie się znajdowało)?

Mam też pytanie do Kolegów z Wrocławia: czy łącznica PLK nr 760 Wrocław Świebodzki - Wrocław Gądów jeszcze się jakimkolwiek fragmencie ostała?
Po łącznicy z Osobowic do Sołtysowic to chyba tylko skrajnia jeździ, najczęściej w soboty, 2-3 razy w miesiącu. Na ładownię Różanka do zakładów Malmy nic nie jeździ.
JT_01347.jpg

To był jeden z ostatnich przejazdów. 2 lipiec 2005. SM42-949 podczas spychania wagonów na Różankę.

Co do łącznicy nr 760, to tory na pewnym odcinku jeszcze leżą.
 
1

12g

Gość
T448p-077_Wrocław Osobowice-Wrocław Sołtysowice_20110304_25.jpg

Skrajnia na łącznicy 292, tutaj już po minięciu semafora wjazdowego stacji Wrocław Sołtysowice.
DSCF4099.jpg

Wrocław Gądów - Wrocław Popowice. Skrajnia wjeżdża na wiadukt nad ulicą Legnicką.
 

Podobne wątki