Jeżdżąc co jakiś czas między Sołtysowicami a Osobowicami nie widziałem jej jeszcze w ruchu, natomiast sam dojazd z torów PLK do bramy tego zakładu (kilkanaście metrów) porastają już ponad dwumetrowe brzózki, aczkolwiek PLK po swojej stronie zamontowała nowe zabezpieczenia (zamki) w rozjazdach, chociaż sam rozjazd pozostawia wiele do życzenia.
Czyli tak, jakby PLK chciała utrzymać przy życiu tę bocznicę, ale jednocześnie zamknąć...
Mam jeszcze pytanie do Kolegów z Wrocławia. Dotyczy to nieistniejącego Hp. Rennplatz. Zawsze myślałem, że to inaczej Partynice (właśc. Hp. Hartlieb), ale okazuje się, że nie -- Rennplatz to in. były p.o. Wrocław Ujazdów, co wynika z niemieckiego planu Wrocławia z 1934 r.:
http://wroclaw.fotopolska.eu/343281,foto.html?a=20641.75&b=2899.75&c=8
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=16895&okno=start
Był to przystanek z peronem wyspowym w pobliżu hipodromu. Dzisiaj nie ma śladu po tym peronie, ale istniejący tor "południowy" (jak wiadomo, tor "północny" zdemontowali tuż po wyzwoleniu Rosjanie, a jego resztki są zachowane przy p.o. Klecina na przejeździe przez ul. Kobierzycką) przebiega wyraźnie wzdłuż swej pierwotnej linii sprzed wojny, co wynika z ww. mapy oraz fotomapy z 2006 r.
http://gis.um.wroc.pl/imap/?startwg...nkty_adresowe,mapId:msOdnKolL,lid:5&locale=pl
Moje pytania brzmią:
1) Czy ktoś wie na jego temat nieco więcej niż by wynikało z ww. linków i może się tu podzielić tymi informacjami? Szczególnie interesuje mnie jego oryginalny wygląd.
2) Jak faktycznie wyglądała linia przed 1945 r. na odcinku od Hp. Hartlieb (dziś Partynice) do Klettendorf (dziś Klecina), tj. czy była 2-torowa na całym odcinku, czy było zwężenie między Ujazdowem a Partnicami, na co wskazywałaby ww. mapa? A może mapa jest po prostu niedokładna, bo Partynice ewidentnie musiały mieć 3 tory przed 1945 (+ ew. dodatkowy wąskotorówki), a dziś, jak wiadomo, mają 2. Czy most na Ślęzy był podwójny (dziś tylko pojedynczy).