• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
Stacja Syców na linii nr 181 Herby Nowe-Oleśnica, która to linia podlega obecnie rewitalizacji w celu przywrócenia ruchu towarowego na odcinku Oleśnica-Syców-Kępno. Resztę stacji z linii Oleśnica -Syców niebawem :D
 

Załączniki

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
Ciąg dalszy Sycowa:
 

Załączniki

Reakcje
423 3 0
Właśnie wczoraj byłem w Stradomii i widziałem, że przywieźli nowe podkłady do wymiany i rozpoczęto prace. Pytałem się ludzi tam pracujących i twierdzili, że będzie przywrócony ruch ale tylko towarowy.
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
Są uruchamiane wszystkie rozjazdy czyli dla mijania się pociągów jako rezerwa, do tego wzdłuż całej linii kopią rów i układają przewód teletechniczny jak również sygnalizację na większych przejazdach, resztę się dowiem to opiszę a tymczasem kilka fotek byłego dworca i magazynu w Jemielinie Oleśnickiej
 

Załączniki

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Są uruchamiane wszystkie rozjazdy czyli dla mijania się pociągów jako rezerwa, do tego wzdłuż całej linii kopią rów i układają przewód teletechniczny jak również sygnalizację na większych przejazdach, resztę się dowiem to opiszę a tymczasem kilka fotek byłego dworca i magazynu w Jemielinie Oleśnickiej
Kabel robią dla ssp i blokady pomiędzy Kępnem a Oleśnicą. Dobrze, że stacja pozostanie!
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
Z takich ciekawostek kolejowych to wracając wczoraj z Sycowa przy wjezdźie do Oleśnicy wyciągneli w końcu partię cargowskich węglarek z bocznic ciągnących się wzdłuż toru z Sycowa (jest tam elewator, ciepłownia, jakieś magazyny, mają tam 409Da schowaną w jednostanowiskowej szopie) i zobaczyłem stojące sobie 3 węglarki kolei chińskich, co prawda już chyba nigdzie nie pojadą, ale są fajne :) Konstrukcje nowoczesne ale nitowane, na polskich wózkach rodem z wrocławskiego Pafawagu, połączone miedzy sobą sprzęgiem samoczynnym, który znajduje się poniżej naszych gniazd sprzęgów, a z obydwu stron maja zamontowane bardzo pomysłowe adaptery do naszych sprzęgów śrubowych, które to są osadzone w gniazdach samoszczepów i utrzymywane na odpowiedniej wysokości za pomocą dwóch pionowych usprężynowanych prętów, z ciekawie umieszczonym pomostem hamulca ręcznego (na wysokości górnej obwodziny burt). Dodaję jako ciekawostkę:
 

Załączniki

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
C.d:
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.057 9 0
Ponieważ te wagony były budowane w Polsce
Konkretnie w ZASTAL-u w Zielonej Górze w latach 1988 - 1990, jako węglarka typu 414W w ilości 1700 sztuk. Tyle podają "źródła oficjalne", z kolei "źródła inne" (pochodzące z tej samej firmy ;) ) podają zgoła co innego. I tak w/g wykazu ZASTAL zbudował:
- w roku 1988 - 120 wagonów,
- w roku 1989 - 559 wagonów
- w roku 1990 - 754 wagony,
- w roku 1991 - 178 wagonów,
Razem wychodzi 1611 sztuk. Skąd ta rozbieżność w ilości jak i latach budowy ?

Charakterystyka wagonu:
- ładowność - 60 ton,
- masa własna - 24 tony,
- długość całkowita wagonu - 11 938 mm
- szerokość wagonu - 3 242 mm
- powierzchnia ładowna - 28 m2
- objętość ładunkowa pudła - 70 m3
- rozstaw osi czopa skrętu - 7 200 mm
- szybkość eksploatacyjna - 100 km/h
- wózek typu 2TN (zmodyfikowana wersja wózka Y25 Rm) z zestawami o średnicy koła tocznego 840 mm.

I na koniec - fotka producenta wagonu.
 

Załączniki

Podobne wątki