• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
ale zdaje się, że całkiem innego przewoźnika. Plagiat malarski, czy co ?
Ten sam przewoźnik - Bronisław Plata.


I mam pytanie: może ktoś wie, co oznacza litera "E" za oznaczeniem serii elektrowozu ?
Jakieś historie odpłatnościowe dla PLK, te oznaczone literą E mają mniejszy nacisk /lokomotywy 4E z zakresu nr 001-244/ - nie wszyscy przewoźnicy stosują. Stosuje np. Cargo a nie stosuje Intercity.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.603 558 30
Jakieś historie odpłatnościowe dla PLK, te oznaczone literą E mają mniejszy nacisk /lokomotywy 4E z zakresu nr 001-244/ - nie wszyscy przewoźnicy stosują. Stosuje np. Cargo a nie stosuje Intercity.
Czegoś tu nie rozumiem. Co stosuje Cargo, a czego nie stosuje IC? Jeżeli stawka za dostęp do torów zależy od nacisku, to chyba obowiązuje to wszystkich przewoźników?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Co stosuje Cargo, a czego nie stosuje IC?
Elektrowozy serii EU07 - 4E będące własnością PKP Cargo są oznaczane literą E natomiast Intercity - Nie.
Jeżeli stawka za dostęp do torów zależy od nacisku, to chyba obowiązuje to wszystkich przewoźników?
Może zbyt niejasno napisałem - chodzi o rozróżnienie serii EU07 - 4E / mniejszy nacisk, mniejsze opłaty/ od EU07 - 303E - /większy nacisk , większe opłaty/
Intercity tego nie stosuje i chyba Tabor Opole.
 
Reakcje
637 3 1
Nie mam zielonego pojęcia o taryfach i opłatach za "dostep do torów", ale czy czasem nie powinno być tak, że to PLK wie jaka lokomotywa ma nacisk większy lub mniejszy i w związku z tym, powinna stosować jednakową taryfę dla wszystkich przewoźników, w zależnosci od nacisku lokomotywy danego typu na oś i 1 mb ?
Jeśli dobrze zrozumiałem, teraz jest tak, że jedna firma umieszcza literkę "E", a druga nie umieszcza literki "E" i opłaty za 1 km są różne, chociaż lokomotywa jest taka sama (a więc i nacisk jest taki sam !)...? :). Przecież to jest bez sensu...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Dokładnie tak jest .... bez sensu. Dotyczy to lokomotyw typu 4E a więc tych z pierwszej serii a są w PKP Cargo lokom. EU07 z numeracją powyżej 1500, przebudowane zarówno z lokomotyw 303E jak i 4E - i tu nie ma wyróżnika literowego E.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.918 37 1
Tu nie chodzi o historie odpłatnościowe w przypadku EU07 z literą E tylko o nacisk osi na szynę. Ponieważ w część linii kolejowych PLK ma nadal dozowlony maksymalny nacisk na oś 196 kN a nie 204 kN ( a taką ujednolica wartość swego czasu przyjęto dla serii EU07 i EP07 zarówno typu 4E i 303E) to biurokracja kolejowa wprowadziła symbol dla dla lokomotyw serii EU07 które wg deklaracji przewoźnika maja nacisk tylko 196 kN. Oczywiście kiedyś numer lokomotywy podpowiadał z jakigo typu jest lokomotywa ale dzis ze względu na różne wersje modernizacji tych lokomotyw, zmiany numerów przez różnych przewoźników okazało się to zbyt skomplikowane więc wprowadzono to "E" ....
natomiast ciekawie jak PLK sobie poradzi jak przestaną obowiazywac w 2016 roku dotychczasowe oznaczenia lokomotyw i przewoźnicy będa podawać numer EVN, który - w odróźnieniu do starych serii w sumie prawie nie zawiera żadnych informacji co to za typ, i co to za lokomotywa..... :)
 
Reakcje
637 3 1
Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie :).
Niezależnie od tego, jestem jednak zdania, że PLK będące dysponentem infrastruktury (czyt. szeroko rozumianej nawierzchni kolejowej) same powinny wiedzieć ile mają pobierać za 1 km jazdy taboru określonego typu po swoich torach i to PLK powinny znać warunki techniczne jakie spełnia tabor określonego typu.
Jeśli warunki techniczne będzie podawał przewoźnik, zawsze okaże się, że będą one bardziej korzystne, niż są w rzeczywistości.
Przecież gdyby podobnie uregulowano tę kwestię w ruchu kołowym, to na odpłatnych odcinkach autostrad wszystkie samochody ciężarowe przejeżdżałyby po nich jako samochody osobowe...:).
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
0 0 0
Dzięki Wielkie za zdjęcia GE JT42 z FPL. Ja dzisiaj zaprezentuję kilka ujęć z Ochoty, Olszynki Grochowskiej, oraz Falenicy. W rolach głównych m.in. EN57-1733, 1900, 14WE, 19WE, 35WE, wraki wagonów, oraz Pendolino numer dwa robione "na partyzanta". Odnośnie EN57-1900: jest to jedyna jednostka posiadająca syreny umieszczony identycznie, jak mają ED72, oraz ED73. Dodatkowo tylko ona z jednostek o numeracji 1900-1953 posiadała pierwotnie granatowo-żółte malowanie fabryczne. Na jednym ze zdjęć mój obowiązkowy "dodatek" każdego dnia w postaci zakazanych mordek ale przysłoniętych, bo miny jakimi starali się popsuć zdjęcie nie nadają się do publikacji, także ze względów prawnych. Dodatkowo zdjęcia autobusu Scania Omni City (nie znam dokładnego typu - to nie mój zakres zainteresowań), która dostarcza pasażerów z lotniska na dworzec w Modlinie (linia 9, korytarz E-65), oraz odchodzący widok, który niegdyś był codziennością na WKD: skład EN94+EN94 jadący do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej.
Zdjęcie-0004-(2).jpg
Zdjęcie-0007-(2).jpg
Zdjęcie-0011-(2).jpg
Zdjęcie-0022-(2).jpg
Zdjęcie-0024-(2).jpg
Zdjęcie-0033-(2).jpg
Zdjęcie-0035-(2).jpg
Zdjęcie-0040-(2).jpg
Zdjęcie-0059-(2).jpg
Zdjęcie-0067-(2).jpg
Zdjęcie-0100-(2).jpg
Zdjęcie-0104-(2).jpg
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Dziś będąc w Ursusie zrobiłem niejako przy okazji mały spacer przy torach;).Na przystanku Niedźwiadek roboty idą pełną parą nawet zegar peronowy już tyka :).Trwają prace torowe na torze dalekobieżnym .Na pobliskim polu trwały zbiory -kto wie może już ostatnie.Wraca pamięcią jak przed laty wyglądała okolica .Jak pięknie musiały się prezentować dawne składy na nasypie w Piastowie i szlaku gdy okolica nie była tak zabudowana:rolleyes:[DOUBLEPOST=1382805709,1382805278][/DOUBLEPOST].....a swoją drogą fajny widok z nowego wiaduktu autostradowego
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
cd[DOUBLEPOST=1382807516,1382805860][/DOUBLEPOST]..
 

Załączniki

Reakcje
1.786 13 0
Widziałem tego Gagarka ostatnio :), ale już byłem zmęczony i nie chciało mi się łazić po torach , ale za to , stojąc leniwie na peronie, czekałem, aż składy same podjadą:) To spotykany codziennie widok na Wa-wa Praga i Wa-wa Toruńska:) Fotki z przed pięciu dni:

DSCN3009 Tadnem.jpg


DSCN3010 Helena.jpg


DSCN3011 Helena.jpg


DSCN3012 Helena.jpg


DSCN3013 Helena.jpg


DSCN3030 Tory i górka r na Żeraniu.jpg


DSCN3028 Manewrny na Żeraniu.jpg


DSCN3027 Wawa Toruńska.jpg
 

Podobne wątki