• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
83 2 0

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
Ciekawe kiedy na linię "wołomińską" dadzą chociaż kilka tak zmodernizowanych EZT EN57, które przed naprawą główną dzielnie służyły w oddziale w Tłuszczu, który obsługuje osobowe rel. Małkinia/Tłuszcz - Warszawa Wileńska.
Teraz tutaj różne jednostki można zobaczyć, np. EN57-19XX, których kilka sztuk przeszło do Tłuszcza. Może nie dają "akaemów" do sekcju w Tłuszczu ze względu na "mikroklimat" panujący w tych pociągach. Kilka sytuacji, których byłem naocznym świadkiem:

Panie Łukaszu, mam nadzieję, że prędko żadne AKM-y do Tłuszcza nie trafią. Były owszem takie plany, ale od pół roku cisza. EN57-19xx w Tłuszczu nie mamy, a to że się czasem pojawią to wynika z warszawskich obiegów. Nowego taboru nie przysyłają do Tłuszcza ze względu na dewastacje, jak wiadomo odcinek do Małkini zajmuje pierwsze miejsce na liście najniebezpieczniejszych linii kolejowych w Polsce, a co dzieje się w pociągach, szczególnie nocnych to nie śniło się nawet najstarszym filozofom. A co do najnowszej wersji AKM to nie jest ona jeszcze ideałem i wymaga dopracowania, szkoda tych jednostek o numerach 16xx, bo były to dobre maszyny, ale naprawa główna przewiduje teraz przeważnie modernizacje i nie można nic na to poradzić.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Sobota na SZLAKU Radomskim......ruch niczym tramwajowy na Grójeckiej.Oprócz wszelkiej maści EZT spotkałem skład zielonych węglarek PKP CARGO.Towarzyszyły mi lądujące samolociki Przed modernizacją tuż za semaforami wjazdowymi znajdował się stary wiadukt WKD(WIDOCZNY JESZCZE NASYP)ORAZ KŁADKA DLA pieszych.Wykop zabudowany niestety z jednej strony blokami
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
cdn
 

Załączniki

Reakcje
292 0 0
Nie zawsze jest tak dużo wolnego miejsca. Miesiąc lub dwa temu SMek i ET stało tak dużo, że aż się zastanawiałem jak planowali je przestawiać. Ale fakt znaczna część terenu wygląda na obumarły i niszczejący. Aczkolwiek jeden z budynków został odnowiony. Ciekaw jestem, czy pozostałe również mieszczą się w planach remontowych.
 
Reakcje
0 0 0
Kolejna część "odkrywania Ameryki", czyli Warszawa Lotnisko Chopina (przypadkowo się usunęły, więc jednak nie będzie zdjęć), Warszawa Płudy (E-65), Warszawa Choszczówka - Legionowo (E-65).

Nie wiem, od którego kilometra ale szlakowa po wszystkich torach to bodajże 160km/h. Pewnie wskaźniki są za Warszawą Toruńską lub już za samym Kanałem Żerańskim (kto wie to poprawić mnie). Jadę z myślą o jakimś towarowym (widziałem kilka razy czeskie elektrowozy serii 182) no ale skończyło się na KaeMach , eSKaeMkach i bodajże jednej, marnej TLK. Zmrok zapadał, więc zdjęcia może nie najlepsze ale ćwiczyłem "panning" za pomocą komórki lichej. Coś tam wyszło:
Zdjęcie-0345.jpg
Zdjęcie-0346.jpg

Jednak to już nie to samo co lustrzanka z profesjonalnym obiektywem. Zdjęć nie ma sensu opisywać. Tak na szybko: EN76 KM to osobówki "lotniskowe", czyli Warszawa Lotnisko Chopina - Lotnisko Modlin. SKM to same 27WE na linii S1 Legionowo Piaski - Warszawa Zachodnia (?). Koło 19h było, więc z buta zrobiłem odcinek Warszawa Choszczówka aż pod powtarzacze semaforów wjazdowych stacji w Legionowie. Dalej nie było sensu, bo zdjęć by się nie wykonało w "przyzwoitej" jakości, jak na komórkę. Więcej tam się nie pojawię, bo wieje "nudą". "Pesa" za "Pesą" i czasem jakieś TLK przeleci. Nie wiecie może, na których odcinkach jest w miarę spory ruch towarowy ? Poluję na GE JT42 ("Class 66") ale na E65 tego nie widziałem. Raz mi to śmigło gdzieś w rejonie Rembertowa. Innym razem, będąc tam to stała siódemka (4E) z roztrzaskaną kabiną. Tak to nic ciekawego.

Mała ciekawostka i dla mnie zaskoczenie, że jednak na PKP PLK istnieje takie "zjawisko przyrodnicze", jak ograniczenie szybkości do 140 km/h i 120 km/h. Będąc w Krakowie miałem wielokrotnie okazje podziwiać różne ograniczenia ale o "nominałach" nie większych, jak "setka". Tor najbliżej mnie to linia 456 Warszawa Praga WPT - Legionowo - Chotomów, ten środkowy to Warszawa Praga Tranzytowa WPT - Legionowo - P. odg. Chotomów (miejscowość słynie dzięki osobie Jana Wężyka z Chotomowa, podobnie jak Spychów z Juranda, czy "bezludna wyspa" z domów użyteczności publicznej). Tor skrajny "po drugiej stronie" w odniesieniu do miejsca, w którym stałem/się przemieszczałem to linia 009 Warszawa Wschodnia Osobowa - Legionowo - Gdańsk Główny. Ograniczenia są następujące: "12" dla toru linii 456, "14" dla tranzytowego, oraz "14" dla toru linii 009:
Zdjęcie-0335.jpg

Wydaje mi się, że to pewnie dla łuku przed wjazdem do stacji Legionowo (biorąc pod uwagę ich miejsce ustawienia, jak i odległość drogi hamowania z szybkości szlakowej).

W pozostałych rolach:
Zdjęcie-0318.jpg
Zdjęcie-0342.jpg
Zdjęcie-0330.jpg


@Mateusz: Dzięki za informacje odnośnie AKM-ów i 19xx. Odnośnie bezpieczeństwa w pociągach na trasie Wileński - Tłuszcz to miałem okazje naoglądać się tego trochę. Pracowałem tak, że do domu zjeżdżałem pociągiem po 23:00 lub tym co leciał jakoś 1:35 z Wileńskiego. Strzelców wyborowych można zaprosić na trzy ostatnie kursy. Nie będą się nudzić przez kilka miesięcy.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki