Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jadąc kilka dni temu pociągiem podmiejskim tamtędy, też widziałem te składy. To że są pomalowane to jedno. Ale zauważyłem także, że w niektórych otwarte są małe okienka w kabinach. Jeśli to tak stoi dłuższy czas, to wewnątrz musi być niezły syf. Czemu ktoś tak o to "dba"?
W sumie szkoda, że już od tylu lat ta seria nie jest w ciągłej eksploatacji, tylko wciąż gdzieś stoi i niszczeje a nikt chyba tego nie chce. I to wszystko pomimo w sumie dosyć młodego wieku.
24.09.2020r. Warszawa Wschodnia Towarowa. Skup i sprzedaż złomu. Właściciel - spółka Złomrex. Wjazd od ul. Zabranieckiej. Zdjęcia zrobione od strony stacji towarowej. Na pozór zwyczajna sytuacja. Dwie maszyny ładują złom na stojące obok wagony. Tego dnia naliczyłem ich 13.
Przez chwilę miałem wrażenie, że wagony się przesunęły... No, ale gdzież tam! Na pewno mi się wydawało! Przecież na końcach sznura wagonów nie ma żadnej lokomotywy! Tory "nie idą z górki ", a jednak przejechały kilka metrów?!
Po dłuższej chwili węglarki znowu się przemieściły. Po zapełnieniu złomem wagonu nr 6, przed operatorem "koparki z chwytakiem" ustawił się wagon nr 7 - pusty - gotowy do załadunku. Teraz już byłem pewien - to nie halucynacje. One naprawdę jadą!!!
Spójrzcie sami:
Przyznam, że zaniemówiłem. Coś takiego widziałem po raz pierwszy! Operator maszyny ładującej, nie bawiąc się w ceregiele, po załadowaniu jednego wagonu, przeciąga bliżej siebie skład, by móc załadować kolejny. Chwytakiem bezceremonialnie przytrzymuje obwodzinę węglarki (lub dwóch sąsiednich), i obracając korpus maszyny przesuwa skład o kolejne kilka metrów (tak na marginesie - towarzyszą temu nieziemskie zgrzyty).
Co za "genialne" rozwiązanie. Ile można zaoszczędzić nie płacąc za wynajem lokomotywy manewrowej. A że państwowej spółce regularnie niszczy się tabor, to już nieistotne...
Gołym okiem widać, że burty, a obwodziny w szczególności, są wyginane na wszystkie strony. A farba schodzi płatami. No ale cóż. Na Pradze jest wagonownia, która musi mieć zajęcie...
Następnego dnia również wybrałem się na spacer w tę okolicę. Wagonów było już nie 13, a... 17! Można? Można.
Ciekawe, jaki jest "rekord"?
Chwytakiem bezceremonialnie przytrzymuje obwodzinę węglarki (lub dwóch sąsiednich), i obracając korpus maszyny przesuwa skład o kolejne kilka metrów (tak na marginesie - towarzyszą temu nieziemskie zgrzyty).
26.09.2020r Warszawa Olszynka Grochowska. Przed lokomotywownią odpoczywa kwartet podstawowych pasażerskich liniowych lokomotyw elektrycznych. Od lewej: EP09-016; EP07-1012; EU160-021 oraz EU44-008.
Wygląda na to, że po włączeniu posterunku odgałęźnego Warszawa Antoninów w obręb stacji Warszawa Rembertów i po zintegrowaniu urządzeń USRK właśnie znika z krajobrazu nastawnia...
Pozdrawiam,...
ps. przepraszam za jakość... fotki cyknięte z pociągu przez nieotwieralne okno w czasie jazdy po linii 448.
Brak zdjęć bo niestety warunków nie było...
1) z nastawni na Antoninowie została tylko wieża i sterta gruzu po dolnym poziomie...
2) sekcja (ex PKP) Energetyka przy Warszawie Wschodniej tnie stary rabor, rano brali się za dźwig zabudowany na platformie, zdążyli zutylizować już wagon wieżowy...
(tak sądzę, bo znikł z dotychczasowego miejsca postoju)
Zdjęcie jakie zrobiłem jadąc do pracy (telefon miał już za ciemno) nie nadaję się, wiec tylko tak informacyjnie piszę...
Nastawnia na ex posterunku "Warszawa Antoninów" leży... Dokładniej resztki "grzybka" w postaci konstrukcji zostały położone...
Między innymi z takiego powodu doszło do tragicznej w skutkach katastrofy kolejowej w Strzelcach Krajeńskich Wschód, gdy to operator nie opanował wagonów, które staczając się staranowały budynek dworca zabijając ludzi.
1.11.2020
Warszawa Główna Towarowa
Zdjęcia wykonane 27 października i 1 listopada. Zrobiłem je kalkulatorem... ale przy pięknej pogodzie i tak daje radę
Cześć,
pewnie Kolega jest bardziej w temacie tego projektu. Mam parę pytań...
Jak to będzie zorganizowane? I Od kiedy można się spodziewać zmian? Bo rozumiem, że już teraz są opóźnienia... Obie linie (podmiejska i dalekobieżna) będą zamknięte? Pociągi dalekobieżne będą ruszały z Głównej 2.0? A co z SKM i KM? Długo mają trwać te prace?
Jeśli Kolega coś więcej wie, będę zobowiązany za informację.
Z tego co pamiętam szumne zapowiedzi, to część pociągów będzie skierowana na/przez Warszawę Gdańską.
Plany remontu linii średnicowej miały wpływ na remont linii obwodowej i wymianę tamtejszych mostów. Chyba doszło jeszcze podniesienie prędkości szlakowej.
Z tego co pamiętam szumne zapowiedzi, to część pociągów będzie skierowana na/przez Warszawę Gdańską.
Plany remontu linii średnicowej miały wpływ na remont linii obwodowej i wymianę tamtejszych mostów. Chyba doszło jeszcze podniesienie prędkości szlakowej.