• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.487 18 0
6.06.2020r. Od kilku dni nasyp wzdłuż ul. S.Starzyńskiego (na wysokości ul. Namysłowskiej) został przerwany na odcinku kilkudziesięciu metrów.
Prawdopodobnie wynika to stąd, iż rozpoczęto budowę dojazdu do cmentarza cholerycznego z końca XIX w i niebawem w tym miejscu ujrzymy wiadukt.
12.jpg

11.jpg 13.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12
Cmentarz, cmentarzem (a raczej jego symboliczne upamiętnienie w formie obelisku widocznego z linii nr 9)... Ale jeżeli ktoś się tam zapuszczał w obszar ograniczony torami to doceni to miejsce /obszar... Może ten przekop, to początek "nowego" życia dla tego miejsca... i chwili refleksji dla nas...

Dzięki i pozdrawiam,...
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.487 18 0
24.05.2020r Warszawa Odolany. Mam nadzieję, że rząd lokomotyw stojących za ET22-1014 nie podzieli losu kilku "byczków" w zielonym malowaniu, stojących za ET22-537 (założyłem, że wszystkie zielone pójdą pod palnik - może niepotrzebnie...?)
2.JPG
 

Kamil97

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 0 0
Tak, wszystkie zielone, ET22 i SM42 (te które nie znalazły nowych właścicieli) idą pod palnik, na szopie trwa od dłuższego czasu spisywanie i ważenie złomu.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12

od 6:0 do 7:50 (mniej wiecej) Warszawa Wschodnia z widoczną jeszcze nastawnią w ciągu peronu 6'go...
Co do peronu7'go trudno mi orzec co widzę... jak ktoś coś wie to proszę o informację...

Dzięki i pozdrawiam,...
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.487 18 0
4.07.2020r Warszawa Czyste. EU47-005 i semafor kształtowy. Czyżby ostatni w węźle warszawskim?
Dla Kolegów nieznających topografii miasta dodam, że za moimi plecami są kozły oporowe i chaszcze. Więc semafor pełni rolę jedynie dekoracyjną. Ale widok "kształtowego" w tak dobrym stanie - bezcenny.
4.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12
Dla nieznających topografi podpowiedź...
Na YT wpiszczcie sobie "UTK Warszawa Zachodnia",rejon z powyższym semaforem znajduje się w prawym górnym rogu ekranu... (widoczne składy Kolei Mazowieckich i SKMki stojące na trzech torach za dużym żółtawym budynkiem podstacji trakcyjnej). Semafor znajduje się na przedłużeniu środkowego toru.
Schemat Warszawy Zachodniej można znaleźć na "semaforku" (rejon Warszawa Zachodnia Szczęśliwicka, tor jak dobrze pamiętam nr 213.
Co do pytania o to czy jest to ostatni semafor krztałtowy na węźle...???

Zdaje się że tak...

Pozdrawiam,...

ps. krztałtowe tarcze manewrowe ostaly się na terenie bocznicy SKMki...
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.566 31 1
Ciekawostka znaleziona w poniższej publikacji (o badaniach nad odkształceniami toru), wydanej w 1899 r., autorstwa inż Aleksandra Wasiutyńskiego, wielce zasłużonego dla kolejnictwa polskiego, m.in. eksperta od nawierzchni kolejowej. https://pl.wikipedia.org/wiki/Aleksander_Wasiuty%C5%84ski

Ponad 130 stronicowa publikacja w j. rosyjskim (co jest zrozumiałe patrząc na rok wydania) dostępna jest w bibliotece cyfrowej Politechniki Warszawskiej.

Zobacz załącznik 720735

Można w niej znaleźć m.in. cztery interesujące fotografie z Warszawsko-Wiedeńskiej Drogi Żelaznej, przedstawiające Наблюдательный пость czyli posterunek obserwacyjny, wyposażony w aparaturę badawczą (opartą o aparaty fotograficzne i specjalne urządzenia pomiarowe) położony w granicach dzisiejszej Warszawy. Z opisu pod zdjęciami wynika, że posterunek położony był na czwartej wiorście (на 4-ой верстѣ) DŻWW. Ówczesna wiorsta rosyjska to w przybliżeniu 1,06 km., https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiorsta a więc był to nieco ponad czwarty kilometr linii. Tak więc posterunek zlokalizowany był pomiędzy stacjami DŻWW Warszawa Wiedeńska i Włochy, a patrząc na współczesną mapę, musiał być położony ok. 1 km. za stacją Warszawa Zachodnia (w stronę Włoch), która w ówczesnych czasach oczywiście nie istniała. Zdjęcia są interesujące także ze względu na obecność wagonu towarowego (na zdjęciu nr 2) oraz parowozu, zapewne DŻWW (na zdjęciu nr 3). Niestety dokładna lokalizacja miejsca, gdzie położony był przedstawiony na fotografiach posterunek, jest obecnie zapewne bardzo mało prawdopodobna.

Zobacz załącznik 720751

Zobacz załącznik 720752

Zobacz załącznik 720753

Zobacz załącznik 720754
Lubię takie zagadki więc postanowiłem powęszyć i przeanalizować zdjęcia i sytuację w terenie.

Na 3 zdjęciu - tym z parowozem - widać w oddali jakby blachownice wiaduktu.
Na 4 zdjęciu - widać kształt jakiegoś okrągłego budynku - jak przypuszczam rotunda gazowni lub budynek parowozowni.

Obstawiam, że puntk pomiarowy był mniej - więcej>> TU <<

Widoczne blachownice to wiadukt nad obecną al. Prymasa Tysiąclecia (wtedy ul. Kościelna / Wolska), a okrągły budynek to rotunda starej gazowni.
Link do mapy z 1900 r: https://stareplanymiast.pl/plan-miasta-warszawy-1900r/
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
Najnowszy pojazd na kolejowych szlakach Mazowsza. W rozkładowym ruchu od 4 lipca.
13:11 do Mławy ...
ER160-01 jako pociąg KM R90 15411 stoi na torze 1, przy peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia | 8 lip 20


ER160-01.JPG
 

Podobne wątki